Uni-eeg lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Onko jonkun lapselle tehty uni-eeg tutkimus?
Poitsu 2 vee sai kutsun sellaiseen (puhumattomuuden yhdeksi syyksi epäillään epilepsiaa) ja katselin tuosta ohjeesta että lapsi saa nukkua edellisenä yönä kello 23-04, jonka jälkeen hänen on ehdottomasti pysyttävä hereillä tutkimukseen saakka (aamulla kello 8). En vaan tiedä miten saan tuon pojan pysymään hereillä, hän kun nukahtaa vaikka seisaalleen jos on oikein väsy :/ . Ja yliväsyneenä sairaalassa saattaa huutaa pää punaisena eikä tutkimuksesta tule mitään, piuhat lentelee ja sälli tekee kaikkea muuta kuin nukkuu...
Mutta käväistään siellä kuitenkin, vaikka hieman skeptinen olenkin tutkimuksen onnistumisen suhteen.

on tehty ja antovat jtn. lääkettä kun ei suostunu nukahtaa muuten ja protestoi vastaan...
ja kyllä suututti se valvottaminen kun halusivat vaan 15min pätkän sitä unta

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
ihanko totta,ne noin pienen pistää valvomaan? :o

mulla ei kokemusta tuon ikäisen uni-eeg:stä, likka oli 4-8kk vanha kun niitä tehtiin viikoittain.

Juu, valvoa pitää....
....vaikka olen täysin varma siitä, että tutkimus onnistuisi paremmin jos laittaisin pojan normaaliin aikaan petiin eli iltakasilta, herättäisin aamulla aikaisemmin (vaikka viideltä ) ja tutkimus tehtäisiin iltapäivällä.

meidän tytölle on tehty mutta oli kylläkin vuoden vanha sillon.oli siinäki tekemistä et sai pidettyy hereillä etenki automatkan puol tuntia sairaalaan.kiukkunen oli neiti mut hoitajat ihania ja laitto jotain unimusiikkia ja rauhotteli tytön tosi hienosti eikä jaksannu kauan kiukutella ku nukahti.tosin kaks vee saattaa olla vähän haastavampi...tsemppiä tutkimukseen

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Mun kolmevuotiaalle tytölle tehtiin just tuo tutkimus. Ihan hyvin se sujui, jopa se valvotus ja vaikka tyttö olikin tosi väsynyt sinne mennessään, niin käyttäytyi oikein mallikelpoisesti vaikka mä pelkäsin pahinta.

Mua ei arveluttaisi ollenkaan, jos kyseessä olisi meidän tyttö minkä ikäisenä vaan, mutta tuo poika on....öh....JOKSEENKIN voimakastahtoinen persoona :D . "Vastustelee poikkeuksellisen voimakkaasti tutkimuksia" luki korvalääkärinkin lausunnossa :ashamed: . Lisäksi tuota jäbää on täysin mahdotonta pitää hereillä: kun väsymys ylittää tietyn pisteen, hän laittaa silmät kiinni ja nukahtaa, vaikka viisi ihmistä huutaisi vieressä että Niksuuuu, pysy hereillä, kato traktoria... :xmas:

Yhteistyössä