Unettomuus ja loppuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mulish
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun unettomuuskierteeni alkoi esikoisen raskausaikana. Silloin kuitenkin oli mahdollista joskus nukkua päivisinkin. Toisen ja kolmannen raskauden kohdalla sitten valvoinkin viimeiset raskauskuukaudet.

sama täällä minäkään en saa kunnolla enää nukuttua öisin. supistelee ja vauva potkii masussa. Päivällä kyllä voisin nukkua mutta kun on tuo kolme vuotias neiti joka pitää siitä huolen että hänen kanssa ei tekeminen lopu.

Vähän vaihtelevasti. Välillä vauva valvotti ja välillä nukuin tosi hyvin. Loppua kohden on kyl yleensä ollu aika hankalaa. Siks olikin niin mahtavaa, että mun rakas toinen poikani "antoi mun nukkua" synnytystä edeltäneen yön ihan kokonaan ja aamulla sit heräsin supistukseen - siitä pari tuntia ja oli poika kainalossa :heart: Oli aika ihme juttu sinänsä kun edelliset yöt oli menny niin huonosti ja sit pääs synnyttämään tosi pirteenä kuitenkin :D

Ei nyt ihan kokonaan vienyt,mutta kyllä on pätkittäistä se uni :/
Sen 4-5 kertaa käyn yöllä vessassa,suu kuivuu ja juon 2 litraa vettä,vauva potkii (kovaa :D ),ja suonta vetää..
Ja viikkoja vasta 31+3 :D
Mutta päikkäreitä yritän sitte ottaa.

Mulla oli riesana supistukset, selkäkivut, käsien puutuminen öisin. Nyt illasta kärsin supistuksista mutta yöt saan olla rauhassa. Ei vaan uni tuu.
Päivällä ei mitään toivoo nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Saa keksiä koko ajan tekemistä ettei sammuile minne sattuu. Yöt vaan katselen kelloa ju kuuntelen ku mies kuorsaa.

Sama vika täällä. Nyt rv 36+2. Onneksi pystyy ottamaan päikkäreitä ja vähän niillä paikkailemaan noita öitä.

täällä myös.

käsien puutuminen, levoton vauveli, kipeä selkä, hirveät painajaiset, huono asento, pissahätä, jano, pissahätä, koiran tempaukset, esikoinen.

täälläkin yksi.. Rv 39+4 meneillään ja viikkotolkulla jatkunut tämä ettei saa öisin nukuttua.. Närästää, supistelee, pakottaa, janottaa, pissattaa, hirveä hiki iskee välillä, koira haukkuu, esikoinen/isäntä kääntää kylkeä.. Listaa voisi jatkaakin ja nyt kun viimeviikolla lorahteli lapsivettä mutta kotiin vielä laitettiin niin on tullut uutena ilmiönä se, että jos sattuu nukkumaan ja sitten havahtuu hereille niin on heti että mitä mitä supistaako mua, joko mennään.. :D

Mulla alkoi jo raskauden puolivälissä toi valvominen. Oli tosi rankkaa, vaikka olikin esikoisen odotus kyseessä. Mietin vain, että miten sitten mahdollisessa toisessa raskaudessa jaksaaa.

Raskauden alkupuolelta saakka olen juossut veskissä 3-5 kertaa/yö, hikoillut ja kärsinyt iskiaksesta. Keskiraskaudessa tuli mukaan supistukset, käsien puutuminen, närästys ja liitoskivut ja nyt loppuraskaudessa on jo sellanen olo että en olis kyllä nukkunutkaan. Nyt päikkäreille, kauniita unia naiset <3

täällä yksi uneton! nukahdan kyllä illalla mutta herään aamuyöllä n. 3-4 aikoihin, eikä uni tule enää. sitten päivällä ihan kauhea väsymys eikä jaksa tehdä mitään. enkä aina saa päivälläkään unta, vaikka mahdollisuus päikkäreihin olisikin. niin ja raskausviikko 36+6 nyt...

Yhteistyössä