Unentulkintaa? Apua kaivataan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oot lukenut liikaa Irvingiä? :whistle:

KARHU. Karhuemo kuvaa unennäkijän helliä piirteitä hoivatessaan pentujaan. Karhu kuvaa myös voimakkaita ja usein agressiivisia ominaisuuksia. Voimakkaat tunteenilmaisut sekä vihan että rakkauden puolesta yhdistyvät tässä eläimessä

Ei unia voi tulkita universaalisti: jokaisella on oma alitajunta ja mielikuvitus, jotka asioita työstävät. Uni merkitsee juuri sitä, mitä sen näkijä sen kokee merkitsevän.

No siinä se ongelma onkin, en tajua mitään tuosta unesta. Olen miehen ja tyttären kanssa jossain tapahtumassa, sisällä, ja lähden lapsen kanssa siitä toiseen paikkaan, mies jää sinne toiseen ainoana meistä.
Ennen kuin olemme perillä näemme ne karhut, ja lähdemme juoksemaan sinne paikkaan missä mieskin on. Ja pääsemme sinne sisälle, mutta en löydä miestä mistään. Karhuja on kolme, yksi tosi iso. Unessa siis loppuaika menee siinä kun etsin miestäni ja kun löydän hänet, koetamme yhdessä keksiä minne menisimme ja miten, jotta pääsisimme eroon noista karhuista, jotka siinä lasisen seinän takana meitä kyttäävät.

Selitinkö tarpeeksi sekavasti?

Hyvä ja sekava sepustus :D

Ehkä vain näit painajaismaista unta, ilman sen kummempia ulottuvuuksia. Sitäkin sattuu.

Mutta jos koet, että unessasi oli kyse jostain muusta, se kylä aukenee sinulle aikanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ei unia voi tulkita universaalisti: jokaisella on oma alitajunta ja mielikuvitus, jotka asioita työstävät. Uni merkitsee juuri sitä, mitä sen näkijä sen kokee merkitsevän.

Olin juuri sanomassa samaa.
Uskon kyllä, että unet merkitsevät jotain, mutta mä uskon että ne ovat jonkinlainen portti meidän omalle alitajunnalle suoltaa asioita ulos. Oletus, että samat asiat ja objektit tarkoittavat ja symbolisoivat samoja asioita kaikkien alitajunnassa, on ihan järjetön.

En tiedä, mutta kerron, että minäkin näin eilen unta karhuista! Olin mieheni, tyttäreni ja veljeni tyttöystävän kanssa jossain erämaassa - tekemässä ties mitä. Ja meillä oli karhu koiran talutushihnassa! Pelkäsimme koko ajan sitä karhua kauheasti ja yritimme päästä siltä karkuun, mutta silti roikutimme sitä mukana siinä talutushihnassa! Jossain vaiheessa unta kuljimme helikopterilla siellä erämaan yllä ja karhu tottakai edelleen messissä narun päässä. Muistan kuinka helikopteri oli pieni ja kaikki yritimme päästä mahdollisimman kauas siitä karhusta ja pakokauhu oli kauhea, mutta niin vain kun pääsimme maahan, jatkoi karhu kulkuaan narun perässä. Kyllä olin ihmeissäni kun heräsin tämän jälkeen.... :D :D

IRAkin näki taannoin karhu-unta: siinä hän oli jossain ja karhu tuli vastaan. Onneksi hänellä oli sattumalta keitettyjä kananmunia mukanaan ja niitä hän tarjosi karhulle. :D

Yhteistyössä