Unen tulkintaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Harkitsen vakavasti eroa miehestäni. Viime yönä näin tällaisen unen:

Näin unta joistain kummallisista asioista, joita olen menettämässä. Kaikki ne kauniit huonekalut ja tavarat, jotka olisi tulleet meille perinnöksi. Tässä unessa ne oli vielä hienompia. Mutta tuuli vei yhdestä isosta tuolista selkänojan pois ja se hajosi. Olin paikassa ikäänkuin töissä, se oli appivanhempien valtava kartano (jota ei ole olemassa, kiva talo ja iso vanharakennus kylläkin on). Tuolin hajoamisen jälkeen yritin kiivetä parveketerassilta alas tikapuita pitkin, mutta se olikin kyhätty pelkkiä kukkia varten, joka portaalla oli kukka-astia. Koko tikas hajosi ja putosin kukkien kanssa maahan. Ei sattunut, mutta hirvitti että saan haukut ja rupesin äkkiä korjaamaan kukkia takaisin astioihin. Miehen vanhapiikatäti tuli paikalle ja tunnustin sille miten oli käynyt. Täti sanoi, että ei se mitään, tässä on uudet kukat, laita nämä. Kottikärryssä oli ihania kukkia. Niitä jäi vielä ylitsekkin ja menin istuttamaan niitä ihmeellisen ihanaan puutarhaan.

Miten itse sen tulkitsisit?
En ole unien tulkistija, enkä oikein aina usko noihin kaikkiin unikirjojen selityksiinkään- joissa esineille
ja asioille on annettu symboliarvo.
Tuosta unestasi tuli mieleen, että ne hajovat huonekalut viestisivät sitä- että ne asiat, joiden vuoksi ehkä emmit eroa- tai joita jäät kaipamaan- eivät ehkä olisikaan niitä joiden varaan voi kuitenkaan rakentaa.
Ne kukat kertovat sitten siitä, että jotain uutta on tulossa- jos uskallat päästää irti vanhasta- mutta sitä syntyisikö se uusi sinun ja miehesi välille- vai olisiko se jotain kokonaan uutta sitä en osaa tulkita.

Tämä on puhtaasti mutu-tulkinta :D :ashamed: ja jos tuo olisi oma uneni sen kutakuinkin itselleni
itsestäni tulkitsisin. Niin tai näin- uni heijastanee tuntemuksisasi siitä uskallatko tai haluatko luopua ja kaipauksesta uuteen- elämänmuutokseen, jonka myötä voisit olla onnellisempi.
Siihen en ota kantaa, olisiko se sitten ero, joka sen toisi.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Harkitsen vakavasti eroa miehestäni. Viime yönä näin tällaisen unen:

Näin unta joistain kummallisista asioista, joita olen menettämässä. Kaikki ne kauniit huonekalut ja tavarat, jotka olisi tulleet meille perinnöksi. Tässä unessa ne oli vielä hienompia. Mutta tuuli vei yhdestä isosta tuolista selkänojan pois ja se hajosi. Olin paikassa ikäänkuin töissä, se oli appivanhempien valtava kartano (jota ei ole olemassa, kiva talo ja iso vanharakennus kylläkin on). Tuolin hajoamisen jälkeen yritin kiivetä parveketerassilta alas tikapuita pitkin, mutta se olikin kyhätty pelkkiä kukkia varten, joka portaalla oli kukka-astia. Koko tikas hajosi ja putosin kukkien kanssa maahan. Ei sattunut, mutta hirvitti että saan haukut ja rupesin äkkiä korjaamaan kukkia takaisin astioihin. Miehen vanhapiikatäti tuli paikalle ja tunnustin sille miten oli käynyt. Täti sanoi, että ei se mitään, tässä on uudet kukat, laita nämä. Kottikärryssä oli ihania kukkia. Niitä jäi vielä ylitsekkin ja menin istuttamaan niitä ihmeellisen ihanaan puutarhaan.

Kaikki sujuu hyvin. Teet oikeita päätöksiä mitä ne nyt ovatkaan. Luultavasti pelkättä esim. appivanhempiesi teaktiota eroon ja joudut lähtemään kuin varkain ikkunasta.
SSe että unen lopussa istutit kukkia kertoo uudesta ja upeasta alusta, elämästä.

Tuolin hajoaminen tuulessa kuvaa sattumanvaraista sinusta riippumatonta asiaaa joka rikkoo jotain. Tässä tapauksessa ero tuo tullessaan asioita mille et mitään voi.
Huonekalut sinänsään kuvastavat elämänsisältöä ja talo sinua.
Onko kaikki kuitenkin paremmin kun olet kuvitellut.

Yhteistyössä