Unen tarpeesta tietävät

Jos nukkuu määrällisesti tarpeeksi,niin kuinka paljon vaikuttaa öiset heräilyt unen laatuun?
herään kerran-kaksi yössä ja tuntuu että aina vaan väsyttää.
Yössä nukun yhteensä noin 8h.
lisäksi otan päikkärit satunnaisesti pojan kanssa =)
 
mulla ainakin vaikuttaa tosi paljon jos herään öisin ja mulla kestää vartista-3 tuntiin että saan taas unta :kieh:

ja mä nukun n.9 tuntia yössä ja pirteenä olen jos nukkunut koko yön.
mä oon todella herkkäuninen että herään pieneenkin rapinaan ja silloin ottaa päähän ja aamulla väsyttää....
 
NallePuh
Itekin olen aina väsynyt, eilen kävin kymmeneltä nukkumaan ja pari kertaa tyttö herätti, on siinä vieressä ettei tarvi nousta, tissi vaan suuhun. Heräsin puol kahdeksalta ja koko päivän on väsyttäny, ei jaksais mitään tehä.
 
fgsh
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
muistaakseni 4 tuntia yössä vähintään pitäisi olla yhtenäistä unta jotta jaksaisi...
voi... koskahan sitä noin pitkään saisi yhteen putkeen nukkua, huoh! ihmekkö kun väsyttää. yksi yhtenäinen unisykli jo auttaa jaksamaan... sen kesto on yksilöllinen, mutta yleensä n.3h. Rem-uni on viimeinen vaihe (eli se, kun näkee unia), eli sen vaiheen ohitettua herääminen on helpompaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
mulla ainakin vaikuttaa tosi paljon jos herään öisin ja mulla kestää vartista-3 tuntiin että saan taas unta :kieh:

ja mä nukun n.9 tuntia yössä ja pirteenä olen jos nukkunut koko yön.
mä oon todella herkkäuninen että herään pieneenkin rapinaan ja silloin ottaa päähän ja aamulla väsyttää....
Mulla kans vähän samaa vikaa,etten meinaa heti saada unta.
Sekin tavallaan rassaa kun tietää että poika herää klo 7 viimeistään ,sitten yöllä unta hakiessa hokee itsekseen vaan et pakko nukkuu pakko nukkuu,ja sillei se uni ei ainakaan tule...
 

Yhteistyössä