UNELMA-ASUINPAIKKAKUNTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saraste

Jäsen
20.05.2006
942
0
16
Täällä pääkaupunkialueella asustelen ja yleensä olen ihan tyytyväinen... Toisaalta sillä hinnalla mitä täällä joutuu asumisesta maksamaan saisi jostakin "maalta" paljon isomman asunnon. Joskus tulee mieleen että haluaisin asua hieman pienemmällä paikkakunnalla, jossa elämä ei olisi niin kiireistä ja ihmisiä aina ympärillä niin kamalan paljon. Ihanne asuinpaikka voisi olla joku pieni kaupunki, jossa olisi kuitenkin kaikki lapsiperheen palvelut kuten koulut, terveyskeskus, kirjasto..... Kertokaahan kanssasisaret oletteko tyytyväisiä asuinpaikkakuntaanne?Vai vetääkö veri aidan tuolle puolen, sinne missä ruoho on (ehkä)vihreämpää?

Kööpenhaminassa asutaan kolmatta vuotta... kallista, mutta muuten tykkään. Unelma-asuinpaikkoja on monta. Kunhan tästä valmistun, niin nostetaan kytkintä ja lähdetään jonnekin lämpimään ja kauas. =) Suomeen en takasin halua, enkä myöskään Norjaan, missä aiemmin asuttiin. Pohjolasta pois on päästävä.

Mä olen asunut Helsingissä, Vantaalla sekä Espoossa.
Kerrostaloasuminen alkoi pojan synnyttyä ahdistaa ja ruvettiin sitten muuttoa miettimään, Hämeenlinnaan päädyttiin. :)
Enpä ole muuttoa katunut, täällä on meille kaikki mitä tarvitsemme ja matkaa "kotikonnuille" on kuitenkin vain noin 100km.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Kööpenhaminassa asutaan kolmatta vuotta... kallista, mutta muuten tykkään. Unelma-asuinpaikkoja on monta. Kunhan tästä valmistun, niin nostetaan kytkintä ja lähdetään jonnekin lämpimään ja kauas. =) Suomeen en takasin halua, enkä myöskään Norjaan, missä aiemmin asuttiin. Pohjolasta pois on päästävä.

Meillä asuu lähisukulaisia täällä pääkaupunkiseudulla aika paljon. Heistä en raaskisi luopua, muuten voisin kyllä nostaa kytkintä minäkin, tosin kyllä täällä suomen maassa vaan... (Katoin muuten sun profiilia ja rupes huvittaa, kun sul on kolmoset, mä kun oon itse yksi kolmosista =) )

oltiin tänään espoossa käymässä niin ikeassa kuin keskustassa,ja se oli kaunis keskusta ,valoja, ihania rakennuksia,sinne muuttaisin jos pakko ois omalta paikkakunnalta lähteä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oltiin tänään espoossa käymässä niin ikeassa kuin keskustassa,ja se oli kaunis keskusta ,valoja, ihania rakennuksia,sinne muuttaisin jos pakko ois omalta paikkakunnalta lähteä

Ihanasti sanottu. Tarkoitatko siis Espoon keskustaa vai jotain muuta? Kovin monen en meinaa ole kyseistä aluetta kuullut kehuvan. Itse asustelen siinä melko lähellä.

Kyllä täällä Vantaalla on hyvä :D
Toisaalta voisin kuvitella muuttavani takaisin kotikonnuille Espooseen, vaikka sitten jäisi moni ystävä tänne "kauas". Mies ei tunne Espoosta ketään, sekin hiertäis. Ja asuntojen hinnat on siellä niin paljon kovemmat ettei toivoakaan ilman isoa lainaa ja ajatus lainasta ei houkuta yhtään :whistle:

Niin, ja jos vielä tarkemmin.... Vantaasta käy vaan tämä lähiseutu jossa asutaan, kauas länteen en lähtisi. Ja Espoosta kelpuuttaisin Kivenlahden, Latokasken, Tillinmäen, Puolarmetsän, Nöykkiön.... Sen alueen siittä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:

Ihanasti sanottu. Tarkoitatko siis Espoon keskustaa vai jotain muuta? Kovin monen en meinaa ole kyseistä aluetta kuullut kehuvan. Itse asustelen siinä melko lähellä.

keskustaa.ei ollut liikennevaloja tosi ihanaa ,rakennukset mahtavia,jouluvaloja oli ympäriinsä,joulukatu aivan mahtava.Rakastuimme espooseen

Mäkin yllätyin tästä kommentista, hauskaa :D
Tapiola ois musta parempi Espoon keskustaksi, kuin Espoonkeskus itse :whistle:

[/quote]

Mä ole kans sitä mieltä että Espoon keskus ei ole sen "keskus". Ainakaan vielä..kovasti yrittävät sitä kuullemma kehittää. Tapiola olis ok alue keskustaksi, samoin ehkä Matinkylän/Olarin alue...

Otsikkoni viitaten ollaan miehen kanssa puolitosissamme katteltu asuntoja Hämeenlinnasta/Riihimäeltä ja Lohjalta. Toisaalta mies on töissä Espoossa joten työmatka pitenis aika paljon. Ja kuitenkin asuntojen hinnat näinkin lähellä pääkaupukiseutua on vielä aika paljon... Itsellä veri vetäis jonnekkin kauemmas pienelle paikkakunnalle, jos vain sieltä löytyis työtä...

Mä ole kans sitä mieltä että Espoon keskus ei ole sen "keskus". Ainakaan vielä..kovasti yrittävät sitä kuullemma kehittää. Tapiola olis ok alue keskustaksi, samoin ehkä Matinkylän/Olarin alue...

Otsikkoni viitaten ollaan miehen kanssa puolitosissamme katteltu asuntoja Hämeenlinnasta/Riihimäeltä ja Lohjalta. Toisaalta mies on töissä Espoossa joten työmatka pitenis aika paljon. Ja kuitenkin asuntojen hinnat näinkin lähellä pääkaupukiseutua on vielä aika paljon... Itsellä veri vetäis jonnekkin kauemmas pienelle paikkakunnalle, jos vain sieltä löytyis työtä...
[/quote]

juuri sitä espoon keskus tarkoitin.Jos minun silmiini osui mukavaksi niin sille mitään voi.Mutta ok sitten että ei hyvä niin asia sitten niin,en vänkkää rupea

juuri sitä espoon keskus tarkoitin.Jos minun silmiini osui mukavaksi niin sille mitään voi.Mutta ok sitten että ei hyvä niin asia sitten niin,en vänkkää rupea

[/quote]
Ihan kivoja asuinalueita siinä keskustan tuntumassa on ja paljon lapsiperheitä ja palveluja. Ei vaan ole mielestäni "keskus"... niin kun nimi sanoo.

Mulle tämä Helsinki. Kaupat on lähellä ja meri ja luontoa täällä riittää. Jos menee ulkomaille niin satamat ja lentokenttä on lyhyen matkan päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mulle tämä Helsinki. Kaupat on lähellä ja meri ja luontoa täällä riittää. Jos menee ulkomaille niin satamat ja lentokenttä on lyhyen matkan päässä.

Riippuu varmaan missä päin Helsinkiä asuu. Asiasta viidenteen... Ihana profiilikuva, pokka pitää!

Yhteistyössä