Unelma-ammattisi?

Mulla oli unelma-ammattina karkkikaupan myyjä-tein sitä pari vuotta, oli siistiä ja tykkäsin tosi paljon. Ei kuitenkaan loppuelämän homma.

Haaveilin kirjakaupassa työskentelystä, pääsin sinnekin mutta sairastuminen vei työpaikan alta.

Halusin fyysisempiin töihin, oli raksalla raivaamassa ja rengasasentajana.. Sekä sellasena extreme ikkunanpesijänä. Korkeanpaikan kammoni ei enää ole yhtään niin paha kun on pessyt ikkunoita mitä ihmeellisimmissä puitteissa :D

Pelkäsin tujakoita pesuaineita ja menin teollisuussiivoojaksi (se kait oli se nimike).. Pääsin kammostani eroon.

Nyt haaveilen että opettelisin tekemään käsitöitä, voisin myös tienata ompelijana tai ottaa sen pääasialliseksi ammatikseni. Haluaisin myös alkaa kirjoittamaan ja kuvittamaan lasten kirjoja, ehkä kirjoittaisin jopa oikeankin kirjan... Ja tämän lisäksi mietin myös tatuointivehkeiden hommaamista... Fyysisiä töitä tekisin mielelläni mutta kroppa ei vaan kestä enää. Mä en jotenkin osaa edelleenkään löytää vain yhtä unelma-ammattia vaan mulla on niitä kauhea läjä.

Kai mä alotan sitten tekemään sitä lasten kirjaa ensimmäisenä.... :D

...kyllä mä luulen kuitenkin kallistuvani sille sosiaaliselle puolelle..ihmisten kanssa säätämistä tavalla tai toisella...tulihan nyt mahdollisimman epämääräisesti ilmaistua :D...

..ja sitten ois tää yksi :heart:...on pitänyt otteissaan niin kauan kuin vain jaksan muistaa eli ihan tosi pienestä likanhupakosta lähtien...ja se nostaa päätänsä aika ajoittain todella vahvasti, jopa niin että on aivan pakko tehdä sen asian eteen ihan konkreettisestikin töitä...kirjoittaminen ja piirtäminen/maalaaminen...mun intohimoni :heart:...

viersd
Toimittaja - saa kirjoittaa työkseen, täydellistä. Ja haastatella mielenkiintoisia ihmisiä.

Asiakaspalveluhommista ainoa oikeasti kiva työ on ollut kirjakaupan myyjä, se oli kivaa, mutta ei kuitenkaan unelma-ammattini.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja joo tiiän;25524035:
yleisälykkö
ees elossa kun tiedän liikaa! Miks yksin tiedän liikaa! Ei van jaksa olla kaikki tietävä. Sitä varten on opettajat haluu elää tyhmän elämää ei millään pahalla niille joita luullaan tyhmiks! Ihminen on on viisas mutta se millä se mitataan on tyhmää!

vrs
Taiteilija. Kun siis ammatista puhutaan. Suurin haaveni oli kuitenkin äitiys, paremminkin kotiäitiys. Se on toteutunut ja kunhan lapset vähän kasvaa, jää toivottavasti enemmän aikaa maaleilla sutimiselle.

"xXx"
Teen juuri nyt sitä mitä rakastan, eli olen lähihoitaja. Moni on kysellyt jatkanko sairaanhoitajaksi, ei kiinnosta, palkkaerokaan ei ole niin kummoinen että sitä ihan heti haluaisi laskea tulonsa opiskelun ajaksi. Mun työpaikassa tuo perustyönkuvakaan ei ole niin poikkeavakuin monessa muussa paikassa, tietty saikuilla on omat "temppunsa" joita me lh:t ei saada tehdä, mutta empä niitä kaipaakaan. Kuitenkin iso osa samaa työtä, kun erillisillä koulutuksilla myös lh:lla on pätevyys esim näytteenottoon ja i.m-pistoksiin (tietyt lääkeaineet pois sulkien).

Ja voin kertoa että olen pirun hyvä työssäni sekä ylpeä ammatistani.

Sen sijaan jos en olisi allerginen ja sattuisin omaamaan hieman taiteellistä silmää niin voisin kuvitella olevani kosmetologi tai parturikampaaja. Sen sijaan mulla on peukalo keskellä kämmentä eikä mitään lahjakkuutta em hommiin, hyvä kun osaan omat hiukseni harjata :D

Mä lapsena haaveilin lentäjän tai lakimiehen ammatista. Mä varmaan tylsistyisin lentäjän tehtäviin noin pidemmän päälle. Lakimiehen homma olisi oikeasti aavistuksen tylsää, ainakin mitä olen töissä joskus heidän kanssaan keskustellut. Ei se ole telkkusarjojen veroista työtä :D

Kyllä vaan tää insinöörin ammatti on ihan oikea - voin tehdä mitä haluan...

Yhteistyössä