Ummetus ja kova kakka

Onko mitään ulostuslääkettä mitä voi vauvalle antaa turvallisesti (ettei laiskistuta suolta ym.)?
Tyttö 7,5kk ja kakka on aina tosi kovaa ja tulee vain pieniä papanoita kerrallaan. Jos sormella avittaa ärsyttämällä peräsuolta niin sitten saa tehtyä kunnon jöötin, mutta sekään ei ole oikein hyväksi pitemmän päälle....
Luumu ei maistu, ja se vähä mitä saa "väkisin" syötettyä ei auta.
 
Levolacia voi joo antaa, mutta meillä toi 5ml ei riittänyt vaan täydet 10ml laittoi vasta vatsan toimimaan. Tosin meillä poika ei sitä määrää suostunut ottamaan kuin kerran... Lääkäri kirjoitti duphalac-reseptin ja nyt vatsa toimii huomattavasti paremmin, kun jauhetta (puoli pussia) sekoitan puuron mukaan aamuin illoin.
 
Meillä oli käytössä toi levolac ja nyt pidetty taukoa siitä reilu kk.Meillä ei kauheasti löysyttänyt kakkaa,kun meni 2,5-3ml aamuisin.Nyt oon antanu luumua ja sen avulla on vähän löysempää.
Kakkaa joka päivä ja useasti.Kovaa se on edelleen.Nyt ens kuussa pitäis olla lääkärin kontrolli.Saas nähä mitä sanoo.Tuota levolaccia ei saa käyttää pitkää aikaa vauvalla.Meil tais olla se kokeilussa 2vkoa.
 
Meillä käytetty Levolacia monta kuukautta, lapsi nyt 11kk. Lääkärin mielestä täysin turvallista käyttää vuosiakin kun suoli ei siihen totu. Ensin oli 5ml aamuisin, nyt vähennettiin puoleen... Lääkäri myös neuvoi tekemään itse luumusoseen liottamalla ja soseuttamalla kuivia luumuja, tehokkaampaa kuin pilttiluumu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jixy:
Täytyy kokeilla tuota Levolacia. Onhan se karmeen makuista mutta jos sais uunotettua.... Jos aloitan tuolla 5 millillä ja katsotaan mitä tapahtuu
Mä melkein suosittelisin aloittamaan pienemmällä annoksella esim. 2,5ml.Voihan sitä sit aina lisätä.
 

Yhteistyössä