Ummetuksesta

Mä nyt tällasesta vähän nolosta vaivasta kyselen.

Oon nyt jo kahtena aamuna ottanut levolacia, täyden annostuksen aamulla tyhjään mahaan ja vielä veden kera, joka kuulemma auttaa imeytymistä, mutta vaikutus on ihan olematonta. Ei toimi mahsa siltikään oikeastaan yhtään :( Ilmaa kyllä kerää mahaan enemmän kuin hyväksi, mutta apu on aikasta onnetonta.

Mitähän muuta voisi kokeilla auttamaan? Mä en luumusoseesta tykkää, joten sitä en ehkä viitsi kokeilla, tulee pian oksennuksena ulos.
Kuitupitosta ruokaa olen yrittänyt syödä, tai ainakin ruisleipää vaalean sijasta, mutta ei tunnu olevan apua.

Niin että mitähän sitten kokeilisi?
 
Mulla oli ummetusvaivaa rv 20:sta asti kun jouduin käyttämään lisärautaa obsidania ja kunnolla ummetus helpotti vasta kun lopetin sen. Mulla ummetus provosoi supistuksia :( Ootko ottanut sen aloitusannostuksen sitä levolacia? Mä käytin sitä kanssa ja siitä tuli ihan hirveitä ilmavaivoja...ostin myös jotain kuituvalmistetta oliko se nyt visiblin jota sai lisättyä ruokaan, en juuri huomannut vaikutusta. Ja luumusosetta söin purkin päivässä. Kunnon levolac annos tyhjään vatsaan auttoi joskus...Liikunta helpotti niitä ilmavaivoja ja ehkäpä se auttoi myös ummetukseenkin.
 
Mä en nyt sinänsä auttamaan pysty, kun et kerta tuosta luumusoseesta tykkää (en kyllä silti minäkään! :x). Mutta minulla siitä silti on ollut apua! Olin jo pari päivää kärsinyt ummetuksesta, kun käskin sitten loppujen lopuksi miehen tuoda kauppareissulta minulle vauvan luumusosetta. Illalla nieleskelin koko purkin, vaikka pahaa olikin ja heti seuraavana päivänä oli paljon parempi kakka! :D Nyt olen sitten ottanut tavaksi tuon, että joka ilta vedän purkin luumumössöä, jos tuntuu, että masu alkaa menemään kovalle.

Mutta tosiaan tuo veden juonti ja tietty runsaskuituiset ruuat auttaa. On se vaan rasittava vaiva :mad:
 
Mulla ei auta luumu missään muodossa, ainoa mistä olen avun saanut ovat Agiocur -rakeet. Niitä saa apteekista. Olen ottanut vähän yli suositusannostuksen aamuin illoin, ja nyt vatsa toimii kerran päivässä. Mulla kesti muutaman päivän, että rakeet alkoivat auttaa.. Toivottavasti löydät avun. Myös musta tuntuu, että ummetus aiheuttaa supistuksia : /
 

Yhteistyössä