Ulvilan surman motiiveja/selitystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varokaa vaan ettei itsellenne käy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varokaa vaan ettei itsellenne käy

Vieras
Päivän Ilta-Sanomista:

Ulvilan murhasta syytetty Anneli Auer kertoi poliisille mahdollisista motiiveistaan ennen kuin perui kiistellyn "tunnustuksensa".

Hän kertoi kokeneensa, ettei hänellä ollut tarpeeksi omaa aikaa. Hän koki myös, ettei saanut tarpeeksi arvonantoa uhriksi joutuneelta aviomieheltään Jukka S. Lahdelta.

- Jukka vähätteli muun muassa sitä, että ylläpidän nettisivustojani. Toisaalta hän kehui niitä, mutta niiden ylläpitämiseen ei kuitenkaan olisi saanut käyttää aikaa, 45-vuotias Auer kertoi esitutkinassa.

- Tuohon aikaan hoidin neljää lasta, joista kaksi oli koulussa, huolehdin kodista, siivoamisesta ja ruuanlaitosta. Jos sanoin Jukalle näistä asioista, hän käski minun mennä töihin.

- - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - -

Auer toisti useissa kuulusteluissa, että hän haluaisi "omaa aikaa". Hän kertoi, ettei saanut surmailtana nukuttua. Hän oli noussut siivoilemaan keittiössä ja alkanut miettiä asioita, jotka olivat saanet hänet kiukustumaan mieheensä.

- Olin nimittäin kyseisellä surmaviikolla sanonut Jukalle, että haluaisin itselleni hieman aikaa tehdä omia töitäni edes pari tuntia viikossa. Jukka sanoi, että miksi minä tarvitsisin omaa aikaa, kun sitä ei ole hänelläkään.

- - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - -

Auer pohti surmatyön syyksi jopa sitä, että hän itse oli tuohon aikaan "herkässä mielentilassa", koska hänellä oli kuukautiset ja lähisukulaisella oli todettu vakava sairaus.

Kuulusteluissa on viitteitä siitä, että Auerin turhaumat olivat ehkä patoutuneet jo pidempään. Hän mainitsi, että "yhdessäolomme alkuaikoina Jukan kohtelu oli pahempaa".

Hän oli myös jo aiemmin kysynyt vanhimmalta lapselta, kenen luo tämä muuttaisi asumaan, jos he ottaisivat eron.

Auer kertoi myös, että aiemmin surmaviikolla hän oli istunut tuolissa ja mieleen oli tullut pelottavia ajatuksia.

- Minulle tuli jonkinlainen enne siitä, että jotain pahaa olisi tulossa. Tarkemmin en tätä osaa selittää.

että kun on kuukautiset saa tapaa...? ja viel lavastaa toinen tyyppi syylliseksi ja tyynesti katsella vierestä kun syytön on joutumassa vankilaan. ja höpö höpö. toivottavasti saa kunnon rangaistuksen

Alkuperäinen kirjoittaja just:
että kun on kuukautiset saa tapaa...? ja viel lavastaa toinen tyyppi syylliseksi ja tyynesti katsella vierestä kun syytön on joutumassa vankilaan. ja höpö höpö. toivottavasti saa kunnon rangaistuksen
Itse asiassa tuosta on tutkimuksia että naismurhaajista aika isolla osalla oli ollut teon aikaan kuukautiset.

Johtopäätös: kuukautisten aikana keittää helpommin yli. Se ei tietenkään ole oikeutus tai edes lieventävä asianhaara tappamiselle.

Yhteistyössä