Ultrasta!

Osaiskohan joku kertoa millä viikoilla voidaan ultrata vatsan päältä, niin että sieltä jotain näkyis ja kuuluiskin :) Varmasti jossain tästä on keskusteltukin, mutta en millään jaksais etsiä :whistle:

Rv12 np-ultra jo vatsan päältä...ainoastaan alkuraskauden ultra alakautta..näin mulle lääkäriasemalla sanottu..sitten vatsan päältä tehdään myös rakenneultra ja 4D jos sellaiseen haluaa mennä. 4D kuvataan DVD:lle ja saa myös monta kuvaa...maksaa lääkäriasemasta ja kaupungista riippuen alkaen noin 150 euroa...Itse olin 4D:ssä rv26. Kyllä muuten alakautta tehtävässä alkuraskauden ultrassakin näkyi jokin tosi pieni alkio ja syke..olin rv-lla 6+ jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
Rv12 np-ultra jo vatsan päältä...ainoastaan alkuraskauden ultra alakautta..näin mulle lääkäriasemalla sanottu..sitten vatsan päältä tehdään myös rakenneultra ja 4D jos sellaiseen haluaa mennä. 4D kuvataan DVD:lle ja saa myös monta kuvaa...maksaa lääkäriasemasta ja kaupungista riippuen alkaen noin 150 euroa...Itse olin 4D:ssä rv26. Kyllä muuten alakautta tehtävässä alkuraskauden ultrassakin näkyi jokin tosi pieni alkio ja syke..olin rv-lla 6+ jotain.
Joo, jokatapauksesaa mulla ultrattiin np-ultrassa sekä päältä että alkautta =)

Noista hinnoista sen verran, että 4d-np-ultra maksoi kelakorvauksen jälkeen 111e ja rakenneultra maksaa kuulemma n. 230e ja siitä ei saa mitään taksas :/ No, huomenna sen kuulee.

kopioitu keskussairaalan papereista:

alkuraskauden seulonnassa ultraäänitutkimus tehdään yleensä emättimen kautta. virtsarakon ei tarvitse olla täynnä emättimen kautta tehtävässä tutkimuksessa.

ja tän lapun saa siis ennen niskapoimua neuvolasta

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kopioitu keskussairaalan papereista:

alkuraskauden seulonnassa ultraäänitutkimus tehdään yleensä emättimen kautta. virtsarakon ei tarvitse olla täynnä emättimen kautta tehtävässä tutkimuksessa.

ja tän lapun saa siis ennen niskapoimua neuvolasta
Totta ja rakon täytyy olla tyhjä ultratessa.

Mä kävin varhaisultrassa viikolla 8+0 ja ultrattiin mahan päältä ja hyvin näkyi sekä alkio (12mm) ja sydämen syke. Lääkäri jotain mutisi siinä alussa että jos ei näy niin sitten sisäkautta. Mutta ei sitten tarvinnut. Eli näin meillä. Riippuu varmaan paljon omasta rakenteesta näkyykö vai ei.

tehtiin neuvolassa ihan 6+ viikolla ja ei näkyny juurikaan mitään, kohtu ja ihan pieni kaiku sikiöstä.. sit rv9 ultrattii siellä uudelleen ni näky jo vauva ja liikkeet samoiten syke... :heart: mut tosiaa alakautta mua ultrattu 7+ ja 8+ viikolla tässä raskaudessa ni näkyvyys todella paljon selvempi...

mut siis neuvolan täti sanoi että rv8+ eteen päin masun päältä saa näkyviin vauvan kunnolla... ja syke ei silloin välttämättä näy...

Vissii riippuu myös ultra paikasta tai minkälainen sielä on ultra :), kun ainakin oys:ista sikiötutkimus yksiköstä (mistä meidän kunta ostaa sekä np- että rakenne-ultran) sain sen vastauksen kun kysyi ennen np-ultraa, että ultrataanko kumpaa kautta ja pitääkö olla rakko täynnä?
ei tartte olla ja tehdään vatsapeitteen kautta, koneet on sen verran hyvät että onnistuu hyvin sillee...

mutta vissiin alkuraskauden ultra viikoilla 6-9 tehdään emättimen kautta.

tossa linkki tonne oys:in sivulle
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=36

Kyllähän se np.n mittaaminen vatsan päältä onnistuu ihan hyvin rv.lla 12, mutta jos oikein tarkkoja halutaan olla ja nähdä rakenteitakin ultrataan myös alakautta. 4d-ultra on kyllä ultrista tarkin, joten syy siihen, että ultrataan myös alateitse ei voi olla kiinni koneesta =)

mä kävin Oulussa yksityisellä alkuraskauden ultrassa rv7+2 ja tehtiin vatsan päältä. Hyvin näkyi alkio ja sydämensyke ja sikiökaiut. Ruskuaispussikin oli vielä jäljellä joka näkyi ympyränä.Itse alkiohan oli tooosi pieni,niin sulonen jo sillon :heart:

Nyt porskutellaan viikoilla 25+4 ja eilen kävin samaisessa paikassa ultrassa ja poika oli jo niin iso ettei mahtunu kokonaan kuvaan =)

Yhteistyössä