Ultrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uki

Vieras
Millä raskausviikoilla vatsan päältä tehty ultra näyttää jotain? Kävin tänään lääkärillä, ultrasi vatsan päältä, ei näkynyt muuta kun raskauteen sopiva pyöristynyt kohtu. Hcg- arvot ok, antoi ensi viikolle uuden ajan. Ja nyt siis viikkoja 6-8, tarkkaa aikaa tässä koitetaan selvitellä. Yksityiseen ei ole varaa, eikä tossa meidän terpparissa ton kummempia laitteita ole, ei vaan näköjään voi antaa lähetettä keskussairaalaan...

Viikolla 7 näkyy syke ja silloin voidaan todeta myös kohdun sisäinen raskaus, tai siis että sikiö on oikeassa paikassa =)

Alkuraskauden ultrat tehdään kyllä emättimen kautta, vatsanpäältä tehty ultra on tarkka vasta isommila viikoilla. Kasvaneen kohdun voi todeta myös ilman ultraa.

Tiedän sen,mulla ei vaan ole mahdollisuutta mennä siihen alakautta tehtävään ultraan. Tuntuukin vähän turhalta mennä ensi viikolla uudestaan, kun tuskin sielä mitään vieläkään näkyy kun vatsan päältä katsotaan. Onko kellään tälläisestä kokemuksia?

6+ näkyi mulla pelkästään laajentunut kohtu mahan päältä ultrattuna, siitä vois odottaa et noin pari viikkoa ja vois näkyä jo varmasti muutakin..Rv12 ultrattiin mahan päältä ja sittenhän näkyi jo ihan selvästi kaikki..

Mulla tehtiin tässä (ja muistaakseni viimekin) raskaudessa emättimen kautta n. rv 6-8 ja nyt oli sit 12+4 kun ultrattiin eka kerran vatsan peitteiden päältä tässä raskaudessa, näkyi hyvin.

Yhteistyössä