Ultrassa näkyi eloa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ullukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ullukka

Jäsen
09.07.2007
51
0
6
Menin tänään ultraan ja aika vaisuna ja mietteliäänä odottelin vuoroani. Kun sitten vuoroni tuli, lääkäri kysyi, onko ollut raskausoireita ja onhan niitä ollut. Sitten katsottiin taas sillä sisäultralla ja siellä näkyi, kuin näkyikin pienen pieni sikiön sydän kaiku. Sellainen läpätys siinä ruudussa näkyi. Lääkäri sanoi, että siellä näkyy sydän kaiku, eikö näykin. Sanoin vaan, että en osaa kyllä sanoa, kun minun mielestä tuo koko näyttöruutu läpättää. Uudelleen katsottuna kuvassa näkyi pieni läpätys. Ja kyllä se uskoa täytyy, siellä on sittenkin elämää. :laugh: Kyyneleet tuli silmiin ja juttelin lääkärin kanssa ja koko ajan vaan itketti. Soitin yhdelle työkaverille, joka tiesi asiasta ja ultraan menosta ja kerroin hänelle uutisen. Itkin myös koko puhelun ajan. Sitten soitin miehelleni töihin ja menin käymään siellä. Sanoin vaan, että myoma-kasvaimen ja endometrioosin lisäksi kohdussa on jotain muutakin. Annoin hänelle ultraäänikuvan käteen ja hetken pyöriteltyään hän kysyi, että mikä tää nyt sitten on. Kysyin, etteikö hän aiemmin ole nähnyt tuollaista? Ei kuulemma heti tullut mieleen.Sanoin, että siellä on 7,8mm kokoinen vauva ja se on 6+4 viikolla menossa. Siihen hän tuumasi, että parempi tämäkin kai on kuin syöpä. Ei tiennyt vielä, miksi menin lääkäriin. Ihan hyvillä mielillä hän oli, eikä vaikuttanut mitenkään pettyneeltä. Olisin tietysti halunnut kertoa jotenkin vähän pehmeämmin, mutta onpahan kerrottu. Sanoihan hän minulle, että nyt sitten täytyy ruveta huolehtimaan itsestäsi, kun ei ole enää kysymys vaan itsestä, kun sisällä kasvaa toinen. Tarkoitti, että minun pitää ruveta ulkoilemaan ja liikkumaan, kun en tällähetkellä oikein harrasta mitään liikuntaa. Huomenna varmaan puhutaan lisää. Ihanaa, kun voin tänne kirjoittaa kuulumisia. Nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin ja vauva pysyy mukana alusta loppuun. :hug: Rakkain terveisin kaikille Ullukka

Ihana, että kaikki sinulla hyvin, minuakin pelotti puolestasi! :heart:
Minulla siis ultra 21.12.-07 ja silloin 6+4, eli sama aika minullakin silloin sikiön kasvussa, toivotaan , että minäkin-me saamme ihania tuloksia silloin! :heart:

Onnea raskauden jatkoosi! :hug: :heart:

rakkaudella rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:

Hienoa, että vauvan alku on jo niin pitkällä, että sydän näkyi! :flower: :flower:
Ja miehesi otti asian noin positiivisesti.

Toivottavasti kaikki sujuu oikein hyvin ja saatte loppukesällä terveen vauvan! Iloista itsenäisyyspäivää!

Hillevi

Tosi ihanaa että kaikki kääntyi parhain päin: :flower: :heart: tämä on juuri tällaista niinkun minullakin on ollut :hug: ymmärrän että helpotti! muista nyt kuitenkin ottaa iisisti ja älä kuitenkaan nostele raskaita tavaroita ettei turhaan tuu niitä alkuraskauden vuotoja, hui kun täällä on jännitetty sinun puolesta :whistle: hyvää vointia ja odotuksen iloa jatkoon sinulle :D

Kiitos kaikille onnentoivotuksista ja myötäelämisestä. Minua jännitti ihan kamalasti se ultraan meno. Luulin, että siellä on taas vaan se tyhjä pussi ja alkaa sama ruljanssi, kuin kesällä. Onneksi ei kuitenkaan nyt käynyt niin. Täytyy olla varovainen! Ihanaa kuulla että niin moni seuraa keskusteluja ja on jännittänyt minun puolestani. Teidän avullanne ja kannustuksella jaksoin jännittää ultraan asti. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin ja loppukesällä vauva olisi mukana meidän elämässämme. Täytyy nyt ruveta sitten pikkuhiljaa lenkkeilemään ja pitämään huolta itsestä. Miehen kanssa ei olla vielä kamalan paljoa keskusteltu tilanteesta, mutta aion jutella hänen kanssaan vielä tänäiltana ja kysyä hänen tuntemuksiaan ja ajatuksiaan. Onneksi otti asian niin hyvin, eikä ollut mitenkään pettyneen oloinen. Tämä on kuitenkin vielä niin alussa, että kaikkea voi matkan varrella tapahtua. Toivotaan, ettei kuitenkaan mitään ikävää. 6 viikon päästä olisi seuraava ultra-aika ja silloin kai voidaan tehdä jo joku niskapoimututkimus! Kai sitä tässä iässä sitten seurataan vähän tarkemmin kaikkea. Jos kaikki käy hyvin, eikä mitään ongelmia ilmene matkan varrella, niin tiedän jo nyt etten pysty olemaan töissä lähellekään loppuun saakka. Työskentelen aluepelastuslaitoksen sairaankuljettajana ja työhöni kuuluu kantaa ja nostaa potilaita ja työskennellä välillä lähes mahdottomissa paikoissa ja ahtaissa tiloissa. Täytyy siinä kohtaa katsoa, mikä on tärkeintä. Mieheni sanoi tuosta asiasta aamulla. Hänkin on senverran jo miettinyt, ettei voi kantaa ja nostaa kovin raskaita taakkoja, kun on raskaana. Tietysti voinnin mukaan mennään. Silloin, kun hain nykyistä työpaikkaani, ilmoitin työnantajalle, että tärkeintä elämässäni on perhe, koti ja sitten vasta työ. Tietävät kyllä, mikä elämässä on etusijalla ja sain kuin sainkin vuosi sitten vakituisen työpaikan. Vielä kun saisi pahoinvoinnin tunteen mahasta pois, niin voisi alkaa nauttia oikein toden teolla raskaudesta. Tänä aamuna ei ollut minkäänlaista pahoinvoinnin tunnetta, mutta päivällä se taas tuli. Eiköhän se jossain vaiheessa helpota. Olen ihan innoissani. Nyt ruvetaan jännittämään rouva pikkumyyn ultraa 21.12.07. Pidetään peukkuja pystyssä. Rakkaita terveisiä teille kaikille. Olette ajatuksissani.
Ullukka

Yhteistyössä