ultralla mitattuna kohdunkanavan pituus rv28-30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matami miimuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matami miimuska

Vieras
Mitäs muilla on ollut kyseinen mitta kyseisillä viikoilla?

Siksi kysyn kun itsellä rv 29 2.5cm-3cm ja sisäsuu auki, levossa olen nyt. Uhkaavasta ennenaikaisesta synnytyksestä puhuivat. Nyt olen lueskellut asiasta ja ilmeisestikkin toi sisäsuun aukeaminen on huolestuttavampi kuin tuo kohdunkanavan pituus?
Toissynnyttäjä olen ja esikoinen syntyi keskosena. Siksi siis seuraavat tilannetta.

Nimenomaan tuo sisäsuun aukeaminen on se huolestuttavampi juttu. Minulla oli rv 30 sormelle auki, mutta kun lääkäri määräsi lepoon, se meni vielä takaisin kiinni 2vkossa, minulla neljäs raskaus. Lääkäri sanoi, että levolla voi vielä noilla viikoilla 30-32 tilanne parantua. Toivottavasti saisit vielä edes muutaman viikon lisäaikaa

Minulla oli rv. 27+ kohdunkaulakanavaa jäljellä n. 1,5 cm supistelujen vuoksi. Supistukset pysyivät vuodelevolla poissa, mutta kohdunsuu, joka oli pehmennyt jä lähtenyt aukeamaan pysyi koko loppuraskauden samassa tilassa. Heti kun viikon sairasloma oli loppu, tulivat supistukset takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Minulla...:
Minulla oli rv. 27+ kohdunkaulakanavaa jäljellä n. 1,5 cm supistelujen vuoksi. Supistukset pysyivät vuodelevolla poissa, mutta kohdunsuu, joka oli pehmennyt jä lähtenyt aukeamaan pysyi koko loppuraskauden samassa tilassa. Heti kun viikon sairasloma oli loppu, tulivat supistukset takaisin.

Eli sulla on rv 27+ mitattu vaginaalisesti ultralla kanavaa vain 1.5cm ja sait vain viikon saiarslomaa?!?! Ei voi olla totta koska noilla mitoilla jää sairaalaan vuodelepoon! Sulla on mitattu käsin eikä ultralla. Ja sulla on kohdunsuu eli ulkosuu pehmennyt ja alkanut aueta, alkuperäinen kysyi sisäsuusta joka on täysin eri asia. Toisilla ulkosuu on alusta asti auki, sisäsuulla on merkitystä ennenaikaisuuden kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Nimenomaan tuo sisäsuun aukeaminen on se huolestuttavampi juttu. Minulla oli rv 30 sormelle auki, mutta kun lääkäri määräsi lepoon, se meni vielä takaisin kiinni 2vkossa, minulla neljäs raskaus. Lääkäri sanoi, että levolla voi vielä noilla viikoilla 30-32 tilanne parantua. Toivottavasti saisit vielä edes muutaman viikon lisäaikaa

Oliko sulla siis ulkosuu sormella auki ja se meni levolla takaisin kiinni? Esikoisesta mulla ei ollut muutoksia kohdunsuulla vielä näillä viikoilla. Synnytin esikoisen rv 32+1 ja lääkärissä 32+0 todettiin kohdunkaulan tilanne liian kypsäksi ensisynnyttäjälle. Lisäaikaa minäkin toivon, painoarvio oli viimeksi 1300g, haluaisn pienokaisen kasvavan vielä ja aika paljon.

Mulla on tietääkseni aina se pituus n. 3 cm, sehän vaihtelee ihmisillä. Ja kun lepäsin ulkosuu meni kiinni. Ja sisäsuu oli kaaaaaauan auki ja paljonkin ja silti meni yliajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Minulla...:

Eli sulla on rv 27+ mitattu vaginaalisesti ultralla kanavaa vain 1.5cm ja sait vain viikon saiarslomaa?!?! Ei voi olla totta koska noilla mitoilla jää sairaalaan vuodelepoon! Sulla on mitattu käsin eikä ultralla. Ja sulla on kohdunsuu eli ulkosuu pehmennyt ja alkanut aueta, alkuperäinen kysyi sisäsuusta joka on täysin eri asia. Toisilla ulkosuu on alusta asti auki, sisäsuulla on merkitystä ennenaikaisuuden kannalta.

Nimenomaan ultralla mitattiin ja alussa tilannetta pidettiin niin pahana, että mulle laitettiin heti kortisonit ja ambulanssi oli valmiudessa siltä varalta, että pitäisi lähteä yliopistolliseen sairaalaan kiireellä. Mutta koska vuodelevossa (edes vessaan en saanut mennä vana oli katetri) saatiin supistukset loppumaan täysin 3 päiväksi, katsottiin että olisin uudelleen työkuntoinen.

Pituudella tosiaan tuskin kamalasti on merkitystä..Itellä oli joskus rv 26 lyhentynyt 4cm:stä 2,5 cm:triin..Supistusten takia käskettiin vähän rauhottaa ja annettiin uus tutkinta aika, ei muuta..Aukeeminen sit onkin asia erikseen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on tietääkseni aina se pituus n. 3 cm, sehän vaihtelee ihmisillä. Ja kun lepäsin ulkosuu meni kiinni. Ja sisäsuu oli kaaaaaauan auki ja paljonkin ja silti meni yliajalle.

Tarkoitin siis, että pisimmillään on vaan sen 3 cm ja ultralla on mitattu.

viikkoja 25 ja lyhentynyt 5 sentistä 3,5 senttiin. Ihan normisti saa muuten elellä, mut töihin eivät päästäneet. Ulkosuu auki, kuten edellisessäkin, sisäsuulla pientä avautumista, mutta tosiaan suljettua osaa se 3,5 jäljellä.

Yhteistyössä