Ultraääneen terveyskeskuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysta

Vieras
Sellainen tyhmä kysymys, että tietääkö joku tehdäänkö terveyskeskuksissa gynekologisia ultraäänitutkimuksia, vai onko pakko mennä yksityiselle? Työterveyslääkärissä huomattiin ultraäänellä munasarjakysta, jota pitäisi kohta tutkia uudelleen että onko se kasvanut. Olen vaihtanut työpaikkaa ja gynekologi ei enää kuulu uudessa työpaikassa työterveyteen, enkä nyt tiedä että missä sen uä-tutkimuksen voi tehdä ja jos vain yksityisellä niin kuinka kamalan paljon se maksaa.

sen verran voin sanoa, että esim mun paikkakunnalla terkkarissa ei ole ultraa, mutta olen saanut lähetteen gynen polille naistensairaalaan.
voisit kokeilla samaa, en tosin tiedä missä asut....mutta näin sen pitäisi onnistua. kerrot vaan tilanteen miksi sinun pitää ultraan päästä. ja pyydät sen kystan huomanneen lääkärin kirjoituksen paperilla ja näytät sen, niin eiköhän aikaa rupea löytymään.
toinen vaihtis on mennä yksityiselle yleislääkärille, maksaa 30-40e noin, ja pyydät siltä lähetteen.
tietysti halutessasi voit mennä myös yksityiselle.
toivottavasti tästä oli nyt edes jotain apua...mutta itse näin kauan samojen asioiden kanssa tapelleena voin kyllä ehkä sanoa tietäväni mitä kannattaa tehdä.
mutta muista pyytää se lääkärin kirjoitus siitä kystasta ja ota se mukaan! se on kaiken a ja o varsinkin jos terveyskeskukseen menet. ilman sitä voi olla että ne ei usko.

Asun Helsingissä ja mulla on paperit + uä-kuvat siitä kystasta olemassa ja lääkäri sanoi että ne pitää ottaa mukaan, menee sitten mihin lääkäriin tahansa. Ehkä sitten soitan vaan omaan terveyskeskukseen ja kysyn sieltä että miten pitää toimia!

Yhteistyössä