ihanaa, aivan ihanaa. epäsäännöllisten menkkojen kirouksia..Alkuperäinen kirjoittaja sativa:No nyt on kaikki hyvin =)
Kävin tänään siellä lääkärillä, missä se kertoi sitte mahdollisuuden siihen tuulimunaan.. no sieltä sain heti lähetteen sinne gynepolille, ja siellä sitte ultrattiin alakautta. Ja siellähän se pikku papu näkyi ja sydänkin tykytti ihan täpöä =) =) Ihana tunne kyllä, enään ei tarvi miettii et onko siellä ketään ja onko hengissäkään. Ja sitten kun näin sen pikkusen siinä koneella, niin tuli ihan semmonen olo et no sehän näyttääkin jo ihan meiltä, vaikkei se tietty viel näytä.. mut huh mikä helpotus!!!
Niin ja sikiön koosta sitten siellä laskettiin että mitkä mahtaa olla oikeat tai ainakin lähimmät raskausviikot, niin pieneni puolella, eli nyt ois niinkun 8 viikko menossa.
Kiitos kaikille jotka jakso kannustaa ja välittää :hug:
Nyt sitte pystynkin taas keskittymään siihen odotukseen ja maha-asukin kasvamiseen :heart:
kaikkialla ei ole laitteita alakautta ultraukseen.. täältä esim passitetaan jyväskylään äitipolille jossa on paremmat vehkeet jos on epäselvyyttä viikoista, vauvan koosta jne.Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki::hug: :hug: :heart: :flower: onneks kaikki oli hyvin ja voimia raskauteen...
mietin sitä että miks eivät tehneet heti alatietse sitä ultraa? tääl tehdän eka alhaalta sit seuraava masun päältä..
No 8 viikon heitto on kuitenkin aika iso... Yleensä testi tehdään jo paljon aikasemmin ja ensimmäinen neuvolakäyntikin n. kahdeksannella viikolla... Että sinä mielessä aika erikoista, että viikot olivat noin pielessä. Mutta hyvä niin. Onnea ap:lle!Alkuperäinen kirjoittaja Tulimieli:ONNEA SATIVA tulevasta vauvasta!!! Ja sitten...mikä ihme siinä on, että kaikki ei tajua sitä, että kyllähän ne viikot periaatteessa lasketaan viimeisistä kuukautisista, mutta jos on epäsäännöllinen kierto niin sillä on hyvin vähän jos mitään merkitystä. Ovulaatio tapahtuu n.2 viikkoa ennen kuukautisia, ei sen perusteella milloin viimeisimmät ovat olleet.
Ehkäpä tällaisilla ihmisillä jotka eivät sitä ymmärrä on raskautuminen mennyt oppikirjan mukaan ja kaikki on ollut helvetin helppoa.
Ja mistä rv 16 sitten laskettiin?Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mua jäi kiinnostamaan että kuinka epäsäännöllinen kierto ap:lla on ollut? itsellä on ilman pillereitä tosiaan kierto 25-70 päivää joten kyllä siinä useamman viikon heittoja saadaan jo aikaiseks. lisäks ovulaation paikka voi vaihdella paljon (siis olla olematta se keskikohta) tai niitä voi olla olematta tai olla jopa kaksi samassa kierrossa.
testauspäivä taisikin olla ketjussa muusta en tiedä.. mä itse laskin menkoista aikoinaan tietty alussa ja sen mukaan menin ultraan.. ei siellä mitään näkynyt kun vauva ja viikot ei vastannut toisiaan, heitti 5viikolla. mä sain sen käsityksen et viikot oli laskettu menkoista ap:llakin..Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Ja mistä rv 16 sitten laskettiin?Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mua jäi kiinnostamaan että kuinka epäsäännöllinen kierto ap:lla on ollut? itsellä on ilman pillereitä tosiaan kierto 25-70 päivää joten kyllä siinä useamman viikon heittoja saadaan jo aikaiseks. lisäks ovulaation paikka voi vaihdella paljon (siis olla olematta se keskikohta) tai niitä voi olla olematta tai olla jopa kaksi samassa kierrossa.
muoks. tarkoitan, että milloin ap ensimmäisen kerran esim. kävi neuvolassa, milloin testi positiivinen jne.