Taitaa olla nykyään niin, että Kela-korvauksen saa vain jos on jokin lääketieteellinen syy sille ultralle. En nyt muista tarkkaan mitä ne olis maksaneet, enkä ole ihan viime aikoina käynytkään, mutta silloin kun kävin niin kyllä tavallinen alle 100 euron jäi, 4D maksoi ihan törkeesti.
...niin ja sitten se Kela-korvausjuttukin oli ennen niin että sen sai suoraan siinä kassalla vähennettyä, mutta nykyisin ainakin Terveystalossa pitää itse maksaa ensin koko summa ja sitten lomakkeella jälkikäteen hakea Kelasta sitä korvausta.
Itse kävin Tampereella yksityisellä alkuraskaudenultrassa, joka maksoi kelakorvauksen jälkeen 80. Siellä laskettiin siis samantien tuo kelakorvaus hinnasta pois En tosin tiedä, että mihin ultraan olet menossa.. Minä kävin AVA-klinikalla, joka on kylläkin erikoistunut lapsettomuushoitoihin, mutta ottivat kyllä vastaan muutenkin. Ihana paikka, suosittelen
kelakorvauksen saa automaattisesti siitä lääkärikäynnistä, mutta ei uä-osuudesta. jos sulla on joku lääketieteellinen syy mennä siihen ultraan, esim toistuvat keskenmenot, verinen vuoto tms. jos haluat ultran vain jotta saisit katsella vauvaa niin sitten sitä korvausta ei saa.
Niin että jos sulla on vähänkin jotain huolta vauvan voinnista, minkä takia olet menossa ultraan, kannattaa tuoda se selvästi esiin, niin hyvässä lykyssä lääkäri laittaa jonkun sellaisen koodin, jolla Kela-korvauksen saa.