ultra rv16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen 2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoinen 2010

Vieras
Menen ylimääräiseen ultraan rv16, odotan esikoista joten ei ole hajuakaan mitä ultralta voi näillä viikoilla odottaa. Onko sikiö jo vauvan näköinen? Voiko sukupuolen nähdä jo tai kannattaako sitä edes kysyä? Raskaus on odotettu ja hoidoilla alkuun saatu, sukupuolella ei ole mitään väliä, lapsi on toivottu oli sitten tyttö tai poika. Kuitenkin kiinnostaisi tietää kumpaa sukupuolta tulokas on. Seuraava ultra onkin rv20, silloin varmaan sukupuoli näkynee paremmin, jos siis on näkyäkseen?

no itse en ole käynyt kun rv12 ja rv22 mutta voisi luulla että viikolla 16 olisi enemmän vauvan näköinen kuin niskapoimu-ultrassa. Voit kysyä sukupuolta mutta en tiedä näkyykö noilla viikoilla. Vauvan sukupuolielimet tuskin on kehittyneet vielä niin paljon että voisi todeta kumpi on tulossa. Lue vau.fi sivuilta sikiön kehityksestä.

Toki olen lukenut vauvan kehityksestä, sama tieto kuin vau sivustolla on jaetaan ainakin täällä neuvolassa.
Lähinnä ajattelin, että jos olisi jollain ihan tietoa mitä rv16 näkyy ultrassa, siis omakohtaista kokemusta. Netistä kun lukee niin toisilla on näkynyt sukupuoli jo nt ultrassa, siihen en usko kyllä lainkaan.
Kiitos kuitenkin vastauksestasi. Pianhan sen kuulee/ näkee itsekkin mitä ultrassa on havaittavissa.

Mulla on kaksi poikaa, kummankin on kätilö "nähnyt" jo np-ultrassa. Itse en ole niistä mitään tolkkua ottanut, mutta kätilö on asiantuntevasti esitellyt jotain kohtaa kuvassa ja sanonut, että ei tytöllä ole tämmöistä tässä kohtaa.

Toki olen lukenut vauvan kehityksestä, sama tieto kuin vau sivustolla on jaetaan ainakin täällä neuvolassa.
Lähinnä ajattelin, että jos olisi jollain ihan tietoa mitä rv16 näkyy ultrassa, siis omakohtaista kokemusta. Netistä kun lukee niin toisilla on näkynyt sukupuoli jo nt ultrassa, siihen en usko kyllä lainkaan.
Kiitos kuitenkin vastauksestasi. Pianhan sen kuulee/ näkee itsekkin mitä ultrassa on havaittavissa.

Viimeksi muokattu:
Menen ylimääräiseen ultraan rv16, odotan esikoista joten ei ole hajuakaan mitä ultralta voi näillä viikoilla odottaa. Onko sikiö jo vauvan näköinen? Voiko sukupuolen nähdä jo tai kannattaako sitä edes kysyä? Raskaus on odotettu ja hoidoilla alkuun saatu, sukupuolella ei ole mitään väliä, lapsi on toivottu oli sitten tyttö tai poika. Kuitenkin kiinnostaisi tietää kumpaa sukupuolta tulokas on. Seuraava ultra onkin rv20, silloin varmaan sukupuoli näkynee paremmin, jos siis on näkyäkseen?

Itse kävin ultrassa vkolla 15, eikä se sikiö vielä kovastikaan vauvaa muistuta. Kovin on vielä pieni.. Sukupuolta ei myöskään kerrottu. Rakenneultrassa 21 vkolla sen sitten sainkin tietää ja silloin näyttikin jo vauvalta :)

Viimeksi muokattu:
Mulla on kaksi poikaa, kummankin on kätilö "nähnyt" jo np-ultrassa. Itse en ole niistä mitään tolkkua ottanut, mutta kätilö on asiantuntevasti esitellyt jotain kohtaa kuvassa ja sanonut, että ei tytöllä ole tämmöistä tässä kohtaa.

Sikiöllä ei kyllä ole ultralla nähtäviä sukupuolielimiä vielä nähtävissä nt ultrassa. Se on ihan lääketietellinen fakta. Kätilö voi toki veikata ja yleensä veikkaus on poika, sulla nyt vaan on veikkaus osunut kohdalleen. Nt ultrassa ei ole siis nähtävissä kiveksiä, pippeliä tai mitään tyttöönkään viittaavaa.

Viimeksi muokattu:
Olen käynyt viikolla 16 ultrassa ja kyllä sikiö jo silloin ihan vauvalta näyttää. Nykyään ultrauslaitteet ovat jo tosi hyviä ainakin joissain paikoissa, joten enemmänkin riippuu siitä mihin olet menossä ultrattavaksi. Itselläni esim. kolme vuotta sitten nt-ultrassa näkyi "hännällinen pötkylä" ja vajaa vuosi sitten jo selvä ihmisen alku, viikot oli samat, mutta laitteet olivat kehittyneet huimasti! Sukupuolta en silloin rv16 ultrassa edes kysynyt, en tiedä olisiko se voinut jo näkyä sillloin. En usko, että nt-ultrassa ainakaan se olisi mahdollista, rakenneultrassa rv20 kieppeillä näkyy jos vauva ei ole jalat ristissä ;)

Hei! Olen ihan samassa tilanteessa, paitsi että kävin ultrassa pari päivää sitten. Viikkoja kasassa tuolloin 16+1, eli 17:sta viikolla mennään. Oli se minusta jo ihan vauvan näköinen ja muotoinen, jaloissakin oli jo vähän pidemmät reidet ja sääret eikä pelkät nysät. Kalvorakenteita, sydäntä, mahalaukkua etc. siellä tarkasteltiin. Ja sukupuolen voi tuossa vaiheessa jo nähdä! Itse kysyin onko jo mahdollista, ja kätilö vastasi että on. Ikävä kyllä sikiöllä oli napanuora juuri siinä tiellä niin ei sitä sitten näkynytkään... Hassun näköisestä kulmasta suoraan sikiön jalkojen alta sitä koitettiin katsoa. Tärkeintä itselle oli kyllä varmistua siitä että kaikki on jatkunut kuten pitääkin. Itselläni ei ole vielä maha kasvanut, kaikki vanhat vaatteet tiukoimmista housuista lähtien mahtuvat päälle, eikä muutenkaan olo ole mitenkään erikoinen niin oli jo alkanut huolestuttamaan onko kaikki kunnossa. Onneksi oli! Mutta siis kyllä, sukupuolta voi jo tässä vaiheessa kysyä.

Yhteistyössä