ultra+Bruno C

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piitu

Vieras
Heippa,

olisiko jollain kokemusta kyseisestä ultrasta. Olen menossa Femedalle ultraan, lääkärinä Bruno Cacciatore. Raskausviikkoja on nyt 22+. Onko ollut positiivinen kokemus? Kävin kunnallisella puolella viikolla 20 rakenneultrassa ja jäi kauhean epämääräinen olo siitä ja on aivan pakko päästä tarkastamaan onko kaikki hyvin vielä ammattilaiselle. Kuulun itse ""riskiryhmään"", edellisessä raskaudessa ilmenneen poikkeaman takia.

Kuinka kauan ultrataan ja mitä siinä katsotaan? Selviääkö sukupuoli yleensä? Tehdäänkö näillä viikoilla tuolla ultra vatsanpeitteiden päältä? Saako sieltä kuvia itselleen? Ja onko verrattuna normaaliin ultraan (2 D?) paljonkin tarkempi?

Kiitos jo etukäteen, jos jollakin kokemusta tästä ja viitsii kirjoittaa niistä. Olen kuullut, että kyseinen lääkäri on todella pätevä, sitä en epäile, mutta silti mielessä miljoona kysymystä :)

Brunosta oli täällä vime viikolla toinekin ketju, mutta vastailen silti. Me kävimme Brunolla viikolla 25, joka on kuulemma paras ajankohta 4d-ultralle: vauva on jo tarpeeksi iso, että sen piirteet ovat kehittyneet, mutta sen verran pieni, että siitä saa hyvän kokonaiskuvan.
Ultraus kesti noin 15-20 minuuttia ja mukaan saimme dvd:n. Tutkimus tehtiin vatsan päältä. Aika tarkkaan Bruno lasta zoomaili. Hän tarkasti ensiksikin kaikki samat asiat, jotka rakenneultrassakin katsottiin. Lisäksi ultrassa selvisi mm. sukupuoli (Bruno ei kerro sitä, jos ei saa sitä varmasti selville), munuaisten toiminta, mahalaukku, virtsarakko, sormien ja varpaiden määrä, kasvonpiirteet ja sen, onko vauvalla huulihalkiota vaiko ei (ei onneksi ole!). Myös aivot, sydän ym. katsottiin. Mukaan sai listan kaikesta tarkastetusta.
4D ultra on todella tarkka kaksiulotteiseen verrattuna. Kaikki näkyy valokuvamaisen tarkkaan ja kuvia saimmekin sen dvd:n ohella mukaan melkoisen nipun. Suosittelen Brunon ultraa, mutta kuulemma myös Felicitaksen T. Kurki on saanut kovasti kehuja.

Onnea odotukseesi!

Kiitos Emilia :) !

Hieno homma toi dvd! Yritin aluksi varata aikaa Felicitakselle (T. Kurki), mutta ensimmäinen vapaa aika vasta marraskuun lopussa. Brunolle sain peruutusajan, joka on jo huomenna. Jännittää kyllä ihan kauheasti, mutta ehkäpä sitten saan vihdoin edes vähän rauhoittua.

Sukupuoli juttua jäin vielä miettimään. Meillä on niin, että haluamme olla sen suhteen epätiedossa, eli näkyykö se myös ultrassa ihan ""maallikon"" silmin?

Hintaa kysyessäni (joskus joltain palstalta) sain vastauksen, että maksettavaksi jäisi itselle n. 150€.

Itse en löytänyt näitä 4D-ultria muualta kuin Helsingistä(tosin en kauheasti etsiskellytkään, koska suht lähellä asun), mutta en osaa vastata löytyykö kenties muualtakin.

Hyvä juttu :) Ajattelin itsekin, että varmasti ainakin yliopistokaupungeissa näitä ultria tehtäisiin, mutta tietoa ei tosiaan ollut. Pätevä kaveri varmaan, kun ympäri Suomen näitä tekee...

Kyllä meillä ainakin kuva näkyi niin tarkaan, että sukupuolta ei olisi voinut olla huomaamatta. Elie i musta kannata mennä 3D-ultraan, jos haluaa pitää vauvan sukupuolen yllätyksenä.

Olin brunol 1999 joulunalla rakenneultrassa, en tykänny yhtään, kiire oli kova ja mutisi miten ei näy kunnolla kun tuota vatsanpeitettä on.. Video kyl saatiin. Oisko se sillon maksanu 850 mk?! Toises raskaudes en sit sil menny, kerta riitti. Pätevä varmaan on ym mutta oliko sit kiireellä osuutta asiaan, varmaan. Jos kolmas joskus tulee, taidan kokeilla tota toista mikä mainittiin. P.S pääosin olen kuullut hyvää brunosta.

Jos ilmoitat ennen ultraa, että et halua tietää sukupuolta niin silloin hän osaa olla näyttämättä sitä. Eli kyllä sinne voi mennä vaikka haluaakin pitää sukupuolen yllätyksenä!

Femedan eli Brunon ultra maksoi Kelan korvauksen jälkeen noin 126 euroa (vai oliko se 129??). Mukaan sisältyi tuon dvd:n hinta.
Meiltä Bruno kysyi, haluammeko tietää sukupuolen. Jos emme olisi halunneet, ei hän olisi sinne sitten zoomaillut.
Itse olen oikein tyytyväinen Brunolla käyntiin, vaikka hänen aikansa ovat lyhyempiä kuin Tapio Kurjen. Saimme kuitenkin kaiken kaipaamamme tiedon ja paljon lisääkin!

Ultra on takana ja minä en ainakaan sukupuolta itse nähnyt! Bruno kysyikin vasta lopuksi, miten on sukupuolen laita, onko jo tiedossa. Ei siis oikeastaan zoomaillut ultran sukupuolta kauheasti, tai mä en ainakaan mitään huomannut :)

Olin kyllä tyytyväinen, että kävin. Sain itselleni varmemman olon, että pienellä kaikki ainakin näyttää olevan hyvin. Nyt täytyisi vaan jaksaa odotella nelisen kuukautta, että vauva maailmaan saadaan....

Yhteistyössä