Ulostaminen sattuu?!

• Viestiketjun aloittaja Tietäiskö joku
  • Ensimmäinen viesti
Tietäiskö joku
Mistä voisi olla kyse, jatkunut jo useita kuukausia ja usein pyyhkiessä paperi veressä. Lisäksi pieniä näppyjä peräaukon lähellä ja levinneet häpyhuultenkin alueelle.

Lääkäriaika pakko tilata heti maanantaina, olen lykännyt asiaa ja ajatellut, että tämä on vain ohimenevää. Pelottaa, että on jotain vakavaa, ja että esim. nuo näpyt olisivat merkki jostain pahasta sukupuolitaudista, joka aiheuttaa lapsettomuutta. :'(

Tietäiskö joku
Minulla ei ole noin suuria ja pahannäköisiä näppyjä, vaan ihan pieniä pehmeitä "finnejä" (luufinni?), jotka hävinneet, mutta välillä niitä tulee lisää.

voisko johtua?
Syötkö kuituja miten paljon? Monesti kuituköyhä ravinto voi aiheuttaa ulosteen kovettumisen, joka tekee pienen haavan peräaukkoon ja sitten se haava koko ajan repeää uudestaan ja uudestaan auki, kun käy vessassa.

Tietäiskö joku
Joo uloste kovaa, joten ehkä tuo kipu/veri johtuu tosiaan tuosta, että raapii ja repii haavan peräaukkoon.

Hiivatulehduksesta tuolla paljon puhutaan, kun siis mulla valkovuoto liimamaista ja toisinaan myös pahanhajuista, välillä kutisee, mutta en sitten tiedä että miten nuo näpyt liittyvät asiaan.

:/
Ikävää tämmöinen.

siis tuleeko se veri niistä näpyistä vai ulosteen mukana? Voishan se olla ihan vuotavat pukamat, mut ne näpyt voi olla pieniä tai suuria... muistuttaa minikokoista kukkakaalia kondyloomassa. lääkäri on varmin paikka. se pystyy ainakin varmistamaan sen sukupuolitaudin, et onko vaiko ei.

Voisko sitten olla vaikka karvatupentulehdus, kondylooma ei lähde pois itsellään kyllä. Karvatupentulehdukseen voi liittyä finnimäisiä näppylöitä, karvojen poista raakkaamalla mm altistaa niiden esiintymiselle. Mutta ne ei aiheuta ulostamisvaikeutta.

Rukoilijasirkka
Jospa ne näpyt ei ole yhtään mitään? Kannattaa tietty niitä käydä näyttämässä, mutta ne ei välttämättä ole mitään.

Nyt sitten et syö enää vaaleaa leipää vaan kuituja ja juot tarpeeksi.

Yhteistyössä