Ulostaminen sattuu... normaalia??

Siinähän se itse kysymys tulikin... synnytin 2 viikkoa sitten kuolleen vauvani viikolla 19+... siitä asti ulostaminen sattunut.. sattuu tuonne mahaankin.. ihan omituista.. onko muilla ollut samaa vaivaa? Onko normaalia? Tänään on ollut melkein koko päivän maha muutenkin kipee... olisko kuukautiset alkamassa... voiko alkaa jo näin pian.. inhottavaa pähkäillä koko ajan.. :( Maanantaina soitto neuvolaan jos ei mene ohi... On niin masentava päivä taas ja surullinen olla... :ashamed:
 
Voi surku :hug:

Eihän sinulle ehtinyt tulla raskauden aikana peräpukamia tai jotain muuta vastaavaa? Nuo peräpään ongelmat usein liittyvät raskauteen. Ummetus saattaa "raapaista" jonkun haavan sinne myös.
 
Isot voimahalit sinne! :'(

Itse synnytin rv14+ kuolleen pieneni kolme viikkoa sitten. Mulla on ollut samaa mahakipuvaivaa. Kun ilma kiertää sattuu niin ettei pystyssä pysy, ulostaminenkin on kivuliasta nimenomaan mahassa. Muutenkin nipistelee pitkin päivää. Soitin sairaalaan ja käskivät vain seurailemaan ja mittaamaan kuumetta. Epäilivät, ettei tämä nyt kohtutulehdus ole kun kipu ei ole jatkuvaa eikä lämpökään koholla. Inhottavaa tosiaan kun joutuu jokaista nipistystä miettimään. Ei tähän mitään tulehdusta enää kaipaisi. Nyt mulla on tosin vähän helpottanut, odotan jännityksellä jälkitarkastusta.

Toivottavasti sinulla kipu menee ohi. Edes se fyysinen. <3
 
Kiitos kaikille! :hug: Ei onneksi tullut raskausaikana peräpukamia, itse ummetus oli kyllä aika kova. Ja tämä kipu on tullut mukaan vasta synnytyksen jälkeen...

Ninni-ni voimahalit myös sinulle! :'( Tämä on jotain ihan kamalaa jo henkisesti, niin on tosi rankkaa kärsiä vielä fyysisesti kipuja... Mulla oli raskausaikana jotain ihme pistokipua oikealla puolen alamahassa, meni ohi synnytyksen jälkeen, mutta nyt se on palannut taas.. vaikka maha toimiikin hyvin nyt. Mitähän lie kipua tämäkin, pitäis varmaan käydä lääkärillä vielä tutkituttamassa... Ja tosiaan ulostamisen yhteydessä sattuu, mutta eri kipua kuin tämä muu ihme kipu. Ehkä kohtu ei sitten ole täysin palautunut vielä ja siksi sattuu... onko sinulla Ninni-ni alkanut vielä kuukautiset? Mikä oli syy keskenmenoosi, onko vielä tietoa? Oletteko ajatelleet yrittää uutta vauvaa pian? Me ei tiedetä vielä syytä keskenmenoon... loppukuusta jälkitarkastus, jospa sitten jo olis jotain tietoa tullut! Kuukautisia tosiaan odotellaan, että sais laittaa uutta vauvaa yritykseen... pelottaa kamalasti tuleva mahdollinen raskaus.. mutta me ajateltiin, että yritetään heti vaan kun saa.. kuitenkin oltiin niin valmistauduttu vauva-arkeen ja kaikkeen... :heart:
 
Mullakin on ollut oikealla alvatsassa sellasta pistokipua. Alkuraskaudesta pelkäsin sen takia tosissani kodunulkoista. Nyt mietin jo hetken voisiko se johtua ovulaatiosta, muttei senkään pitäisi montaa päivää kestää.. Pitänee kirjoittaa lista kysymyksistä sinne jälkitarkastukseen, etten unohda mitään.
Voihan se tosiaan olla, että kohtu on vielä herkkänä ja siksi kaikki mahatoiminnot sattuu. Toivottavasti ei ole sen vakavampaa.

Kuukautisia ei vielä kuulu, mutta vasta ensi viikolla rupean odottamaan. Outoa toivoa kuukautisia. Viimeiset pari vuotta ne kun on aina olleet pettymys.
Keskenmenon syyksi on meillä selvinnyt vaikea kromosomipoikkeavuus. Tavallaan lohdullista, että tähän oli joku syy, ettei pieni olisi kuitenkaan jaksanut elää.
Minä olisin jo ihan valmis (niiden menkkojen jälkeen) yrittämään uudestaan. Surullekin pitää toki antaa aikansa, mutta en usko uuden raskauden vähentävän rakkautta enkeliämme kohtaan mitenkään. Mies sen sijaan ei vielä ole valmis ja ymmärrän sen hyvin (vaikka vähän huolestuttaakin, että haluaako tuo koskaan enää.)

Toivottavasti teilläkin löytyisi tapahtuneelle joku syy. Ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika koittaa. Kyllä uusi raskaus varmaan olisi peloista huolimatta myös parantava kokemus. :hug:
 
Hyvä että selvisi syy vauvan kuolemalle. Se kuitenki varmaan helpottaa omaa mieltä kun tietää syyn. Menis nyt nämä päivät nopeampaa niin sais itsekin sen syyn tietää.. toivottavasti. Mä ajattelin tästä mahakivusta kans soittaa lääkäriin taikka odottaa sinne jälkitarkastukseen. Tutkiko patologi siis teidän vauvan, aika pian vissiin saitte tulokset?? Mitä kautta teille tämä tieto ilmoitettiin? Neuvolasta vaiko äitipolilta? Pitääkö ite soitella vai ilmoittaako sieltä? Ihan pihalla tämä neiti taas.... :whistle:

Kyllä varmasti uusi raskaus on myös helpottava kokemus, jos vain kaikki menee hyvin. Ei vain malttais odottaa että sais vauvan syliin.... :heart:
 
Hei Ansku-83 ja pahoitteluni sinulle :hug:

Itse olen synnyttänyt 2 kertaa rv 18+ sekä 2 täysiaikaista lapsukaista olen saanut. Eikä minulla kertaakaan ole ollut kuvailemaasi kipua.

Sen sijaan keskenmenojen jälkeen vuoto kesti minulla 6 ja 7 viikkoa.

Ensimmäisellä kerralla patologi tutki vauvan + istukan, mitään selittävää syytä ei löytynyt, patologin vastauksen sain kuulla jälkitarkastuksen yhteydessä ja kromosomi vastaukset tulivat myöhemmin kotiin, kromosomit olivat myös ok.

Toisen vauvan menehtymisen syy oli tiukka kierros napanuorassa jolloin verenkierto estyi. Vauva oli siis itse saanut sen aikaan. Tämä ei mennyt patologille koska syy oli niin ilmeinen ja pikkuinen oli silmämääräisesti aivan normaali.

Jaksamista sinulle paljon!
 
Ansku-83: Olimme itseasiassa käyneet istukkabiobsiassa ja vastaukset tulivat pari päivää ennen keskenmenoa. Yleensä tulokset saadaan kai jälkineuvonnan yhteydessä, joka on noin kuukauden päästä. Tsempit odotteluun ja elämään. Kyllä se siitä päivä kerrallaan :heart:
 
pitipä kaivaa tämä vanha kasa esiin eli onko kenelläkään muulla ollut vatsaongelmia keskenmenon jälkeen? täällä ollaan kaksinkerroin joka kerta kun kakkahätä iskee ja lisäksi mahassa kiertävä ilma saa välillä kiemurteleen lattialla :( viikon kestänyt eikä tunnu vielä ainakaan helpottavan..
 
Moi taas krizze! Mulla oli reilu viikko sitten outo "kohtaus". Eli maha kipeytyi äkillisesti, ensin poltti ylävatsaa ja sitten se siirti alavatsaan ja oli myös kohdun kohdalla ja joka puolella. Kipu oli niin kauhea et olin ihan naama valkoisena ja yritin maata mahallani tuskissani ja lattialla kieriskelin. Mitään ilmaa eim tullut ulos vaikka kuinka yritti. Sitten tuli melkein oksu ja aattelin et jotain täytyy saada nopeesti ulos ja tärisevin jaloin menin vessaan ja sain vähän kakattua ja pikkuisen helpotti mut kipu jatkui koko illan vielä ja seuraavana päivänäkin tuntui. Epäilen kyl syyksi jotain ruuansulatusjuttua. Sitten oon syönyt rautaa joka on kovettanut mahan. Koskaan ennen ja sen jälkeenkään ei oo kyseistä ongelmaa ollut. Mutta kipu oli kyl niin kova ja pelästyin et mietin jo hetken et jos soittais ambulanssin tai taju lähtee. Jossain osui silmiini (en muista missä ) et muillakin olis olllut vastaavia ruuansulatusongelmia km:n jälkeen.
 
Hei jääräpää! Kauhealta kuulostaa toi sun kipuilus. Itselläkin on pahoja ollut, mutta ei sentään semmoisia että olisi tuntunut taju lähtevän (yleensä menevät suht nopeaan ohi). Eipä tässä auta muu kuin odotella koska tää loppuu. Lueskelin tossa viime kesäisiä päiväkirjamerkintöjä ja huomasin, että oli koko viime kesän maha kipeenä edellisen km:n jäljiltä.. :LOL: että tämmösiä.. jospa sitä tulisi raskaaksi uudestaan jossain vaiheessa ettei tarvi seuraavaa 3kk olla vatsakivun kourissa (raskaanaollessa oli kyllä ilmoja tms. mutta ei mitään näin pahaa..) :D
 

Yhteistyössä