ulosotto, suojaosuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiapua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niinpäh;24391160:
Masennus, ahdistu, AVIOERO, puolison alkoholin käyttö, ei rahaa ruokaan....tie on valmis.....

Masennus, avioero, omien vanhempien itsemurhat, siskon lapsen kuolema, fyysinen väkivalta exän tiimoilta (ja alkoholismi). Tässä mun lista

Ja silti voi ruuan maksaa. Ei se vaikka elämä menee perseelle, suoraan tarkoita että tarttee talouskin ajaa kuralle.

Kun asiasta vaan silitellään päätä ja voivotellaan että ompa kurjaa - kuka siitä oppii? Nykyään vaan hysätään näissä asioissa - aina on joku syy miksi ei saisi moittia. Näin annataan tällä käytösmallilla hiljainen hyväksyntä - näkeehän sen nyky-yhteiskunnassa. Yli varojen eläneiden joukko vaan kavaa ja kasvaa.

Kurja ap että olet tuossa tilanteessa, mutta sisälläsi varmastit tiedät että hyysääminen ei estä seuraava menemästä samaan jamaan. Vaan päin vastoin.

Menkää idootit muualle kun ette mitään mistään tajua. Te ette voi tietää jokaisen tapauksen taustoja joten pää kiinni.

Ei ole teiltä mitenkään pois jos jollakin on ulosotossa velkoja ja alkaa niitä nyt maksamaan. Miten se teidän elämään vaikuttaa muuta kuin, että pääsette tuntemaan itsenne paremmaksi ja haette ilon elämään toisten ahdingolla?

Ja eikö se ole kuitenkin hyvä asia nyt hoitaa ne asiat, vaikka sen ulosoton kautta kun muuta vaihtoehtoa ei ole?! tehdä töitä ja maksaa!!! jotkut vaan ei tajua, kun ei halua tajuta. eikä ole sitä ymmärrystä pätkän vertaa. kaikilla ei ole kavereita ja vanhempia jotka auttais.

[QUOTE="wiuh";24391284]Ja eikö se ole kuitenkin hyvä asia nyt hoitaa ne asiat, vaikka sen ulosoton kautta kun muuta vaihtoehtoa ei ole?! tehdä töitä ja maksaa!!! jotkut vaan ei tajua, kun ei halua tajuta. eikä ole sitä ymmärrystä pätkän vertaa. kaikilla ei ole kavereita ja vanhempia jotka auttais.[/QUOTE]

Niin eli pitää vaan silittää päätä ja sanoa voivoi.

JA kun moni UO asiakas on "vaki-asiakas". Eli toistaa samaa kaavaa, uudestaan ja uudestaa. Mutta ei. Aina pitää ymmärtää, kyllähän elämä voi mennä perseelleen - uudestaa ja uudestaa ja uudestaa. Olisko vika sitten kuitenkin siinä ihmisessä itsessään? Ei siinä voi syyttää kaverien puutetta tai että kukaan ei auta.

Haluaisin tajuta, mutta kun en voi. En ainakaan uusijoita. Luulisin kerran opettavan.

ärsyttää kyllä kun jostain asiallisesti avautuu, niin pitihän se arvata, että tänne änkeää joku mistään mitään tietämätön. toivottavasti elämä opettaa suakin aikanaan.

Ihan tuolla "paremmalle" ihmisellä joka jankkaa; ulosotto ja sossu on kaksi aivan eri asiaa.
Ulosottoon se velantekijä maksaa itse velkansa eli se ei ole keneltäkään kunnon kansalaiselta pois, eikä kenenkään verorahoista.
Tämän verran itsekin tajuan vaikken kummankaan asiakas ole.

Olen itse ajautumassa ulosottoon, velkaneuvojalle, kun on kuukausien jonotse olen velkani hankinut, alun perin yksinhuoltajan ruokkiakseni lapseni ja siitä tie lähti, kun velkaa maksoin velalla. Ketään en tuomitse, tiedän mitä unettomat yöt tarkoittaa ja en todellakaan ajattele, että Uo olisi joku helppo tie, itse siinä kuitenkin velkansa maksaa ja luottotietonsa menettää! Jos jostain elämässäni olen onnellinen, niin siitä, että kasvatin lapset täysipäisiksi aikuisiksi ja siitä pahoillani, etten voi niitä aikuisina taloudellisesti tukea, vaikka tahtoisin. Velat koostuu pikavipeistä, kulutusluotoista ja lainosta. Jos kohtalotovereita, jo lapsensa maailmalle kasvattaneista löytyy, niin ielelläni annan yhteystietoni.

Masennus, avioero, omien vanhempien itsemurhat, siskon lapsen kuolema, fyysinen väkivalta exän tiimoilta (ja alkoholismi). Tässä mun lista

Ja silti voi ruuan maksaa. Ei se vaikka elämä menee perseelle, suoraan tarkoita että tarttee talouskin ajaa kuralle.

kivat sulle- kaikilla homma ei mene tuolla kaavalla että asiat pystyy hoitamaan noin.
On se niin kiva kun on tyyppejä jotka eivät ymmärrä että tilanteita on monia, samoin meitä ihmisiä on monenlaisia- kuten on parisuhteita ja perhesuhteita moneen lähtöön :|

Ap:lle tsemppiä! Kyllä ne asiat siitä muuttuvat parempaan päin :hug:
Noista sun tuloista vaikuttaisi että ulostottomaksu olisi parinsadan luokkaa. Kun olet ollut vuoden ulostotossa saat vuodessa kaksi maksuvapaata kuukautta.

Yhteistyössä