ulosotto, kuka tietää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Sä oot siis yh, jolla kaksi lasta? Ja nettotulot 1900e? Kaiken järjen mukaan sun pitäs kyllä pystyä maksaan ulosottoon vaikkapa 200e/kk lyhennystä, se ois jo ihan tuntuva summa. Vai paljoko sulla on vuokra?

Aattelin vaan kun meillä 6 henkinen perhe pärjää tommosilla nettotuloilla kuukauden, asumismenot 800e/kk ja miehen työmatkat 200e...

Tai sit tosiaan isäs nimiin laina, ja sä lyhennät kuukaudessa jonkun summan.

Kyllä se siitä, nyt on aika opetella elämään pihisti ja saamaan raha-asiat kuntoon.

saan palkkaa 1100e, asumistukea n.300e ja lapsilisiä 300e sekä elareita n.300e eli 1900-2000/kk vähän heittelee tuo palkka kun teen 2 vuorotyötä..
mulla on omistusasunto, lainalyhennys 490e/kk sekä vastike 200e/kk halvempi täällä päin kuin vuokra-asunto.
Juu pystyn 200e/kk lyhentään lainaa mutta ku ei ole mihin lyhentää:( miten voin maksaa ulostottoon ku niitä velkojia on kymmeniä??

Hei!

Itselläni on kans ulosotto velkaa n.9000? ja sitä on kertynyt nuoruuden hölmöilyista ja korkoja tullut 10v ajalta! Mun kohdalla on kans tämä että velkojia on monia, joten jos maksat ulosottoon sen 200e/kk niin se jaetaan niiden kaikkien velkojien kesken joka kuukausi ja jokaista velkakohtaa lyhennetään vaikka jäisikin vaan kymmentä kohti 20e/kk niin kyllä sekin pikkuhiljaa lyhenee!

Itse olen tehnyt sopimuksen maksuista ulosoton kanssa.. tuloni ovat kuukaudessa vaan n.400? koska olen opiskelija ja pätkätyöläinen eli töitä on harvoin ja palkkaa tulee harvoin joten tuo kk tulo on arvio. maksan 50?/kk ulosottoon joka kuukausi, korot eivät enään nouse kun suunnitelma on tehty ja tämä summa jaetaan velkojien kesken tai sit jos on jotain pienempiä jotka ovat n.50e summan kokoisia laskuja niin ne maksetaan heti alta!

suosittelen tekemään maksusuunnitelman niin pääset alkuun vaikka aikaa siihen kyl kuluukin et saat velat pois!

Jos mulla olis mahdollista saada isältäni avustusta velkoihin niin tarttuisin siihen kyllä heti enkä miettis asiaa..Parempi olis kyl isälle maksaa "ilman korkoja" pikkuhiljaa takaisin kun kauheiden korkojen kanssa ulosottoon!

Voimia sulle jaksamiseen..Itsekkin olen välillä ihan hermoraunio kun kirjeitä pukkaa joka kuukausi!

mulla hieman sama tilanne nordeassa ei onnistunu kahden lainan yhdistäminen et ois saanu vähän pienemmät kk erät vanha mamma vaan sanoin että et voi pitää tälläistä korttia ja leikkasi kahtia kysymättä mitään (siis siinä oli luottoa siihen asti kun oli edelliset maksettu) no se meni ja lainoja ei
yhdistetty arvaa menikö tiukille tilistä 200eur käteen ja lapsesta yhteishuoltajuus nyt neuvon kaikkia pysymään erossa nordeasta

[QUOTE="mä";24249265]mulla hieman sama tilanne nordeassa ei onnistunu kahden lainan yhdistäminen et ois saanu vähän pienemmät kk erät vanha mamma vaan sanoin että et voi pitää tälläistä korttia ja leikkasi kahtia kysymättä mitään (siis siinä oli luottoa siihen asti kun oli edelliset maksettu) no se meni ja lainoja ei
yhdistetty arvaa menikö tiukille tilistä 200eur käteen ja lapsesta yhteishuoltajuus nyt neuvon kaikkia pysymään erossa nordeasta[/QUOTE]

Eihän se nyt mitenkään Nordean vika ole jos et osaa hoitaa raha-asioitasi? Jos hommat hoitaa hyvin, ei ole mitään ongelmia minkään pankin kanssa. Ei edes Nordean.

Yhteistyössä