N
näinkävi
Vieras
Mä haluan nyt purkaa tätä asiaa täällä. Olen lueskellut että muillakin näitä vaikeuksia on. Eli velat ja ulosotto. Itselläni kertyi vuosien saatossa useampi kulutusluotto, visa ja lopulta pikavippi. Syitä ei sen suuremmin kun yritti maksaa uudella vanhaa pois ja kierre oli valmis. Kesti kauan viheltää peli poikki. Pankista ei heru lisää lainaa. Nyt on menossa ulosottoon noin 12 000e. Minusta iso summa, velkaneuvojasta ei niinkään. Surullista on se, että murehdin asioita turhan kauan yksin. Hävettäähän tuo vieläkin, mutta helpotti kummasti kun voin puhua/kirjoittaa velkaneuvojalle ja omalle siskolleni. Positiivisena näin nyt tässä sen, etten voi enää tehdä lisää velkaa vaan makselen ulosottoon palkastani 100-500e/kk. Minulla on kuitenkin 3 lapsen äitinä ihan ok suojaosuus. Ensimmäiset kuukaudet oli kamalimmat kun karhukirjeitä alkoi tulla. Puoli vuotta unettomia öitä ja stressaavia päiviä, kahlausta palstoilla, lukemassa kuinka huono ihminen olen, joutuessani tähän tilanteeseen. Olisi hienoa löytää jotain ammattimaista mielenterveys keskustelu apua, mutta mistä? en tiedä. Olen läksynyni oppinut enkä enää soimaa itseäni niin pahasti. Minulla on omistusasunto, puhelin työpaikalta yms. Ainut mitä pelkään, on että joku tuttu menee urkkimaan luottotietoni, voiko niin tehdä?
Miten työnantaja suhtautuu kun saa tiedon että palkastani ulosmitataan jotain? meillä palkan maksu takkuaa eikä aina ole oikein, joten haluaisin vaikka maksaa itse (laskurillahan voi laskea oikean summan) mutta käykö tämä ulosotto tyypille? en ole vielä tavannut. sain vasta käräjiä koskevan kirjeen parista luotosta.
Haluaisin asiallista keskustelua muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, että onko se nyt sitten niiin hirveän kamalaa olla luottotiedoton? sanoisin itse, että tämä on opetus. Elää varojen mukaan, minulta se vaati näin veronsa.
Miten työnantaja suhtautuu kun saa tiedon että palkastani ulosmitataan jotain? meillä palkan maksu takkuaa eikä aina ole oikein, joten haluaisin vaikka maksaa itse (laskurillahan voi laskea oikean summan) mutta käykö tämä ulosotto tyypille? en ole vielä tavannut. sain vasta käräjiä koskevan kirjeen parista luotosta.
Haluaisin asiallista keskustelua muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, että onko se nyt sitten niiin hirveän kamalaa olla luottotiedoton? sanoisin itse, että tämä on opetus. Elää varojen mukaan, minulta se vaati näin veronsa.