Ulosotosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mitään saarnaa en halua, tiedän kyllä sössineeni elämäni piloille jo ennen kuin edes synnyin..

Mulla oli viime vuoden viimeisenä päivänä ulosottomittaus, paria päivää aeimmin siitä tuli kirje kotiin, ja otin säästötililtä rahat yli puoleen summaan, soutin voutille ja sanoin et pysytn tän ja tän verran maksaa huomenna ja loput tammikuun palkasta, mikä oli ok.

Tuli pari päivää sitten päätös tms. ulosmittauksesta, jossa oli päätetty vetää koko summa mun palkoista, muuten jees mut palkanmaksajana oli firma jolle työskentelin viimeksi 2006.

Soitin voutille et mitä tää nyt oikeen meinaa, totes vaan et pahus, nyt on sattunu virhe. Tieto ulosmittauksesta on mun entiselle työpaikalle mennyt jo, vouti tähän totes et eihän se mitään haittaa, bumeranginahan se sieltä takain tulee??

Tiädättekö miten hävettää, mulla on niin paljon ystäviä tuolla entisellä työpaikalla, ja nyt ne kaikki saa tietää miten olen raha-asiani sössinyt aikaan miekka ja kilpi

Voiskohan tästä tehdä valitusta johonkin tahoon? Tää luottotiedottomien elämä vedetään jo niiiin tiukille, vaikka sitä ei itse olis aiheettanutkaan....

[QUOTE="Vieras";22911312]Mitään saarnaa en halua, tiedän kyllä sössineeni elämäni piloille jo ennen kuin edes synnyin..

Mulla oli viime vuoden viimeisenä päivänä ulosottomittaus, paria päivää aeimmin siitä tuli kirje kotiin, ja otin säästötililtä rahat yli puoleen summaan, soutin voutille ja sanoin et pysytn tän ja tän verran maksaa huomenna ja loput tammikuun palkasta, mikä oli ok.

Tuli pari päivää sitten päätös tms. ulosmittauksesta, jossa oli päätetty vetää koko summa mun palkoista, muuten jees mut palkanmaksajana oli firma jolle työskentelin viimeksi 2006.

Soitin voutille et mitä tää nyt oikeen meinaa, totes vaan et pahus, nyt on sattunu virhe. Tieto ulosmittauksesta on mun entiselle työpaikalle mennyt jo, vouti tähän totes et eihän se mitään haittaa, bumeranginahan se sieltä takain tulee??

Tiädättekö miten hävettää, mulla on niin paljon ystäviä tuolla entisellä työpaikalla, ja nyt ne kaikki saa tietää miten olen raha-asiani sössinyt aikaan miekka ja kilpi

Voiskohan tästä tehdä valitusta johonkin tahoon? Tää luottotiedottomien elämä vedetään jo niiiin tiukille, vaikka sitä ei itse olis aiheettanutkaan....[/QUOTE]

onko palkanmaksu ulkoistettu toiselle firmalle vai hoidetaanko palkat talon sisällä?

Heitä koskee vaitiolovelvollisuus et ne ei saa kyllä kenellekkään puhua kenenkään maksuista

Palkat mun tietääkseni siellä hoidetaan edelleen talon sisällä, mut sepä onkin just se veemäisin osuus, ite olin talous- ja henkilöstöhallinnolla siellä töissä :(

voi kun vois jotnekin vajota maan alle..

Pää pystyn ja häpeä pois! Meitä luottotiedottomia on todella paljon, ja varmasti jokaisen lähipiirissä on joku jolla ei ole luottotiedot kunnossa - sitä kun ei voi päälle päin välttämättä nähdä.

Itsekin asiaa välillä häpeän, mutta silloin yritän ajatella että se on mennyttä aikaa se, kun sössin asiat. Tottakai nuo merkinnät seuraa vuosikaudet ja aiheuttaa päänvaivaa ja entisistä tyhmyyksistä "rangaistaan" pitkään.

Musta on joskus niin epäreilua, että jos sössii raha-asiat, siitä rangaistaan todella kauan ja hankaloitetaan elämää, mutta jos vaikka tappaa jonkun niin vähemmällä pääsee periaatteessa.

AP, sä et todellakaan tiedä mitään siitä luottotiedottoman ja ulosottokierteisen helvetistä. Mä oon kärvistellyt koko saatanan aikuisikäni eli 25v. velkahelvetissä, eikä loppua näy ennen kuolemaani.

Mä menetin myös luottotietoni. Oma moka. Nyt se tuntuu tosi pahalta. Sain uuden asunnon. uuden asunnon takuuvuokra 3xvuokra. Eli ei mitään toivoa muuttaa.
Ja se hävettää, että en voi puhua kellekkään. Etenkään omille vanhemmille, jotka on sanonnu että kaikesta voi puhua, kaikki järjestyy.
Mulla on nyt 8 000 siellä. Soitin sille joka mun asiaa hoitaa ja sovittiin, että nyt lyhennän 50 euroa kuussa. Ei oo iso summa, mutta ainakin yritän. Olen siis kotihoidontuella. Eli kohta siirryn palkalle, ja siitä isompi summa. Niin ja 1400 lyhensin joulukuussa, kun tuli palautukset.
Kai tää joskus järjestyy. Jos nyt5 voittas vaikka tonnin jostain maksaisin heti pois velkaani.

[QUOTE="vieras";23001766]Ei, ellei joku kerro. Toki kenen tahansa luottotiedot voi tarkastuttaa, mitä ihmeellisimmillä perusteilla. Velallinen taas näkee, kuka on pyytänyt tietoja.[/QUOTE]

Onko tieto ihan varmaa asiaa, että vain palkanmaksu saa tietää asiasta? Onko palkanmaksajan lisäksi kirjallinen tieto osoitettu esimiehelle!? Onko se käytännöstä kiinni vai mistä?

Yhteistyössä