Ulosotossa velkaa, perintöö tulossa, miten toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen vaan

Vieras
Eli mulla uo:ssa jonkun verran velkaa, ja nyt tulossa perintöö muutama tonni. Ne menee tietty uo:hon, mut pitääkö mun tehdä jotain, vai ottavatko sieltä ihan itse yhteyttä ulosmitatakseen perintöosuuteni?

ulosotto ottaa omansa,ei välttämättä kerkee väliin kunnes rahat on sulla,mutta jälkikäteen voivat maksuttaa ne sulta jos pimität sen tiedon. voit siis ite soittaa ja sanoa että maksat niillä velkojas pois

ulosotto ottaa omansa,ei välttämättä kerkee väliin kunnes rahat on sulla,mutta jälkikäteen voivat maksuttaa ne sulta jos pimität sen tiedon. voit siis ite soittaa ja sanoa että maksat niillä velkojas pois

Eikö se olisi jo ehtinyt puuttua siihen, kun tässä on nyt mennyt lähes 4kk isäni kuolemasta. Emme siis perineet käteistä rahaa yhtään, mutta pienen asunnon, joka meni nyt kaupaksi. Eikö ne aika nopeastikin saa selville jos joku on jotain perimässä?

[QUOTE="vieras";24231835]No hyvähän se on että velka pienenee, olet sitten perintösi kuluttanut ajat sitten.[/QUOTE]

Joo en siis kaivannut mitään moralisointia, enhän sanallakaan sanonut, että ei olisi ok, että perintö menee uo:hon. Olen vain tyytyväinen, että menee, velkani siis loppuu siihen, perintö on muutamaa satasta suurempi kuin velka. Halusin tietää, miten toimia, saavatko itse tiedon, kun kuitenkin ilmeisesti perinnönjakoon tulee joku pesänjakaja. Ja netissä sanottiin että velkoja hakee pesänjakajaa.

Joten kiitos sinulle "ohjeistasi". :D

Yhteistyössä