Ulosoton, vuokran ja lainanlyhennysten jälkeen jää käteen arviolta 400€. Ei ole paljon, mutta tuolla on nyt pärjättävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinkkuäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sinkkuäiti

Vieras
muutama vuosi. Kirpparimyynneistä tulee aina välillä lisätuloja kuin myös lastenvaatteista joita ompelen. Pitää koittaa etsiä jotakin lisätuloja vielä muualtakin.

Eihän tuo 400 euroa ole paljon käytettäväksi ruokaan yms. kun puolet kuukaudesta on yksi lapsikin ruokittavana, mutta ei tässä nyt muu auta. Saapa ainakin joskus sitten velat maksuun ja jää enemmän rahaa itselle kun velat on maksettuna.

Olen sellaisesta lukenut, että jotkut ovat saaneet pankista lainaa siihen että voivat maksaa ulosoton velan pois. Olisihan se mukavempaa maksaa lainaa pois pankkiin koska korot ovat paljon pienemmät kuin ulosotossa, mutta tuskin nyt ainakaan vielä on mahdollista kun ulosottovelan maksu vasta alkaa.

[QUOTE="a p";29409365]Ulosotossa on tällä hetkellä n.16 000 ja sinne on tulossa lisää vielä vähän yli 2000€. En osaa sanoa juuri nyt sanoa paljonko ne korot on, mutta kyllähän ne paljon on.[/QUOTE]

mulla on 2000 e ulosotossa enkä ole tarkkaa korkoprosenttia löytänyt mistään. itse toivon saavani velkani maksettua ennen kesää.

mulla on 2000 e ulosotossa enkä ole tarkkaa korkoprosenttia löytänyt mistään. itse toivon saavani velkani maksettua ennen kesää.

Tarkkaa korkoprosenttia ei olekaan. Se riippuu sen alkuperäisen velan viivästyskorosta, joka on sopimuksessa tai laskussa ilmoitettu. Lisäksi tulee aina ulosoton palkkio, joka otetaan jokaisessa maksuerässä. Se on taas laissa määritelty kuten myös korkein mahdollinen viivästyskorkoprosentti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinkkuäiti;29409324:
muutama vuosi. Kirpparimyynneistä tulee aina välillä lisätuloja kuin myös lastenvaatteista joita ompelen. Pitää koittaa etsiä jotakin lisätuloja vielä muualtakin.

Olen sellaisesta lukenut, että jotkut ovat saaneet pankista lainaa siihen että voivat maksaa ulosoton velan pois. Olisihan se mukavempaa maksaa lainaa pois pankkiin koska korot ovat paljon pienemmät kuin ulosotossa, mutta tuskin nyt ainakaan vielä on mahdollista kun ulosottovelan maksu vasta alkaa.

Sellaisilla eväillä pitää pärjätä, jotka on annettu. Kukas tuon elämäntilanteesi on aihetutanut (ulosoton)? Varmaan sinä itse.

Miten voi maksaa samaan aikaan lainanlyhennystä ja vuokraa?

[QUOTE="nainen";29409493]Sellaisilla eväillä pitää pärjätä, jotka on annettu. Kukas tuon elämäntilanteesi on aihetutanut (ulosoton)? Varmaan sinä itse.

Miten voi maksaa samaan aikaan lainanlyhennystä ja vuokraa?[/QUOTE]

Meinaatko ettei vuokra-asujalla voi olla mitään lainoja?

[QUOTE="a p";29409365]Ulosotossa on tällä hetkellä n.16 000 ja sinne on tulossa lisää vielä vähän yli 2000€. En osaa sanoa juuri nyt sanoa paljonko ne korot on, mutta kyllähän ne paljon on.[/QUOTE]

Jos et osaa sanoa mitään koroista, niin miten ihmeessä tiedät, että pankista saisi halvemalla lainaa?

[QUOTE="nainen";29409509]Jos et osaa sanoa mitään koroista, niin miten ihmeessä tiedät, että pankista saisi halvemalla lainaa?[/QUOTE]

No se lienee ihan yleisesti tiedossa, että yksi laina pankista tulee halvemmaksi kuin monta lainaa/velkaa moneen eri paikkaan, joissa on jo kunnon kiskurikorot päällä (kato vaikka jotain klarnan korkoprosentteja.... )

[QUOTE="nainen";29409517]Voi olla, mutta turhista lainoista kannattaa hankkiutua eroon. Esim autolaina.[/QUOTE]

Kyse on opintolainasta ja kulutusluotosta. Pakko on ollut ottaa opintolainaa, että on saanut ruokaa pöytään. Kulutusluotto oli pakollinen eron jälkeen, että sai takuuvuokrat yms. maksettua. Ei niistä lainoista niin vain hankkiuduta eroon jos ei saa lottovoittoa. Niitä maksetaan lyhentämällä lainaa joka kuukausi.

Ja ihan turha nälviä, että kuka ne velat on hankkinut mulle ulosottoon. Kyllä mä tiedän mistä ne johtuu ja ihan itse ne aion maksaa joten aivan turha soittaa suutaan.

No se lienee ihan yleisesti tiedossa, että yksi laina pankista tulee halvemmaksi kuin monta lainaa/velkaa moneen eri paikkaan, joissa on jo kunnon kiskurikorot päällä (kato vaikka jotain klarnan korkoprosentteja.... )

toki näin normaali-ihmiselle, mutta riskiasiakkaalle ei edes lainoja myönnetä helpoin perustein. Kuka lähtee takaamaan ulosotossa olevaa?

Jos laina myönnetään, siinä on monesti todella iso korko riskin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinkkuäiti;29409324:

Eihän tuo 400 euroa ole paljon käytettäväksi ruokaan yms. kun puolet kuukaudesta on yksi lapsikin ruokittavana, mutta ei tässä nyt muu auta. Saapa ainakin joskus sitten velat maksuun ja jää enemmän rahaa itselle kun velat on maksettuna.

Kyllä valitsit ihanan miehen itsellesi, käteen jää velkahelvetti ja äpärä...
Onnea valitsemallesi tielle..

Kyllä valitsit ihanan miehen itsellesi, käteen jää velkahelvetti ja äpärä...
Onnea valitsemallesi tielle..

Mistä sä tuollaista sait päähäsi? Ei mies ole mulle mitään velkoja aiheuttanut vaan velat ovat tulleet eron jälkeen. Lapsi ei ole äpärä. Ei lapsen isä ole mikään renttu vaan ihan tavallinen töissä käyvä mies.

Kummalliset oletukset sulla. Lisäksi ikävä tapa haukkua toisten lapsia. Kyllä pitäisi nykyaikana ihmisen tietää että paljon lapsia syntyy niin ettei vanhemmat ole naimisissa, mutta ei ne lapset silti mitään äpäriä ole. Äpärä on haukkumasana. Enkä mä edes kirjoittanut olinko naimisissa vai en, sä teit heti oletuksia.

[QUOTE="a p";29409725]Ei varmaan vielä ole tuohon mahdollisuutta vaan pitää olla ensin hoitanut velkoja pois säännöllisesti tietyn aikaa. Näin muistelisin, että tuossa vaaditaan.[/QUOTE]

Mutta eihän opintolainat automaattisesti mene ulosottoon vaan jos et pankille pysty maksamaan niin ensin ne menee kelalle ja maksat ne sinne. Tosin, jos et pysty maksamaan kelallekkaan niin sittenhän ne menee ulosottoon :(

Yhteistyössä