Ulkonäöltään mitättömän naisen vahvuudet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyöreä ja tavis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asenne kai se kuitenkin merkkaa paljonkin vaikkette märehtijät sitä halua uskoa..

En usko, koska se ei ole totta. Uskoin nuorempana juurikin niitä "odotapas kun pääset baariin" tai "menepäs johonkin etelän maahan" tai "kuules sitten 3-kymppisenä sitä huomiota vasta alkaakin tulla", "kaikkia miesvaltasta alaa opiskelevia isketään koko ajan" ja niin edelleen -kliseitä, joita täälläkin on viljelty. Odotin ja uskoin ihan oikeasti, että SITTEN sitä huomiota tulee, en ollut esim. 18-vuotiaana mitenkään katkera.

Menin baareihin hymyillen ja hain katsekontaktia, hymyilin miehille, hain tanssimaan jne. Varmana siitä, että taru miesten huomiosta on totta. Meni aika pitkään että hoksasin mikä oli homman nimi, sain aina selitetty huomion puutteen parhain päin: vääränlaiset vaatteet, vääränvärinen tukka, väärä seura, ilman seuraa, väärä kaupunki... Kerta toisensa jälkeen olin varma! Ja silti aina kävi niin, että olin se "nainen jonka ympäriltä tuolit viedään". Silmäpeliini vastattiin joko kääntämällä pää tai tulemalla iskemään kaveriani. Hymyni ignoorattiin. Tanssilattialla olen viettänyt kymmeniä tunteja yksin.

Ihan turha väittää että asenne on pielessä. Miksi tästä aiheesta ei saa keskustella ollenkaan - on olemassa paljon naisia jotka tekee kaiken ihan "oikein", mutta ei vaan saa huomiota? Miksi ei saa sanoa että se tuntuu pahalta, ilman että aina aletaan väittää vastaan "ei ole totta, tai jos on totta niin ihan oma vika, ja ainakin jos on totta niin ei saa yhtään tuntua pahalle"?

Mä olen useinkin elämän aikana kauniiksi kehuttu nainen ja mulla on ilmeisesti keskivertoa kauniimmat kasvot. Lisäksi pitkät hyväkutoiset kauniit hiukset. Ennen olin hoikka. Nyt olen tosi lihava ja tuntuu monesti, että kaikki kauneus katoaa läskien alle. Laihdutan.

Mä olen useinkin elämän aikana kauniiksi kehuttu nainen ja mulla on ilmeisesti keskivertoa kauniimmat kasvot. Lisäksi pitkät hyväkuntoiset kauniit hiukset. Ennen olin hoikka. Nyt olen tosi lihava ja tuntuu monesti, että kaikki kauneus katoaa läskien alle. Laihdutan.

En pysty lainaamaan.. Mutta vissiin myönnetään erehdykseni koska käsitin tuon "huomion" ilmeisesti hyvin erilailla mitä tarkoitus.
Eikö sitä huomiota siis tule vaikka pistätte puskut esiin? Minari päälle ja tissivako loistamaan! Jo on helvetin ihme jos ei ala irtoamaan. Siis tuo huomio pitäisi olla jotain seksikkääksi kehumista, kourimista, "oi kun olet kaunis" tms? Sellaista nyt ei aikuiset ihmiset etenkään töissä kauheasti harrasta, jos vähänkään järkeviä ovat.
Nojoo, enpä ole hirveästi itse tuollaisesta onneksi joutunut kärsimään vaikka olenkin ikäni ollut miesvaltaisella alalla. Pikku vinkki: Ne naiset, jotka saavat tätä teidän eräiden kaipaamaa huomiota (eli pidetään helppona pantavana) eivät ole kovin arvostettuja muuten yleensä miesten keskuudessa. Ei niitä oteta kovin vakavasti. Esim. joka koulussa oli ennen vanhaan ne tietyt tytöt "polkulaudat". Saivat huomiota ja kehuja mutta.. siksi että irtoaisi jatkossakin lähes jokaiselle vastaantulevalle.
Eli pitää sitten myös tehdä selväksi antavansa helposti jne jos sellaista huomiota haluaa.

Jos yksikään mies ei muka vilkaisekaan niin on se asenne silti syynä edelleen.. Jos oma miesmaku, joilta haluaa sitä huomiota on aivan vääräntyyppinen verraten omaan viehättävyyteensä niin sille ei mahda millään vaatteilla tms yhtään mitään. Ette vain ole kohdanneet sellaisia miehiä, jotka viehättyvät juuri teidänlaisista! :) Mites olis nettiin treffi-ilmoitus? Eiköhän jotain huomiota alkuun irtoa siellä ensiavuksi?

En pysty lainaamaan.. Mutta vissiin myönnetään erehdykseni koska käsitin tuon "huomion" ilmeisesti hyvin erilailla mitä tarkoitus.
Eikö sitä huomiota siis tule vaikka pistätte puskut esiin? Minari päälle ja tissivako loistamaan! Jo on helvetin ihme jos ei ala irtoamaan. Siis tuo huomio pitäisi olla jotain seksikkääksi kehumista, kourimista, "oi kun olet kaunis" tms? Sellaista nyt ei aikuiset ihmiset etenkään töissä kauheasti harrasta, jos vähänkään järkeviä ovat.
...
Jos yksikään mies ei muka vilkaisekaan niin on se asenne silti syynä edelleen.. Jos oma miesmaku, joilta haluaa sitä huomiota on aivan vääräntyyppinen verraten omaan viehättävyyteensä niin sille ei mahda millään vaatteilla tms yhtään mitään. Ette vain ole kohdanneet sellaisia miehiä, jotka viehättyvät juuri teidänlaisista! :)

Just... Joo, olet käsittänyt ihan väärin. Minä ainakin tarkoitan huomioimattomuudella sitä, että kukaan ei katso päin. Kukaan ei tule edes juttelemaan, joten kukaan ei luonnollisestikaan tule myöskään kehumaan tai iskemään. Ei todellakaan kouri tai huutele perään (toki tällaisia nyt harva toivoo, mutta ihan esimerkkinä). Kukaan ei tule tanssiessa tanssimaan seuraksi, tai kysy baaritiskillä saako tarjota tai miten menee. Siis käytännössä olen miehille täysin näkymätön.

Ja joo, kaikenlaista pukeutumista on tosiaan kokeiltu vuosien saattoon, minihameista sporttikuteisiin ja pushupeista topissa ilman liivejä poolopaitaan. Viimeksikin baarissa tanssin yksin iloisena näteissä vaatteissa, ja olin ihan yksin koko illan - ja samalla katsoin illan mittaan kun vieressä jurottavaa huomattavan ylipainoista ei kovin viehättävästi pukeutunutta tyttöä käytiin moneen kertaan lirkuttelemassa. On helvetti aika kova itseluottamus jos tuokaan ei saisi tuntua yhtään missään. Minä tein kaiken "oikein" ja huomio 0, kun toinen selkeästi oli pahalla tuulella eikä ollut tehnyt elettäkään esim. ulkonäkönsä puolesta, ja sai seuraa (ja joo, tuotakin taktiikkaa olen koettanut, ei vaikutusta). Enpä ollut enää loppuillasta hyvällä tuulella.

Kerropa, miten se "asenne" näkyi miehille jo ennen kuin sitä oli? Kuten sanottu, nuorempana uskoin todella että tuuli kääntyy "kun asia X". Miten se näkyy, kun kukaan ei edes katso päin? Miten voisin valikoida miesten huomiota vain ihannemiehiltä, kun en saa sitä keltään? Voiko olla oikeasti noin vaikea tajuta mitä "ei kukaan, ei koskaan, ei mitään" tarkoittaa??? Eihän tässä nyt ole kyse siitä että hunksit ei tuo k-marketissa ruusuja nenän eteen, vaan että kukaan mies ei koskaan millään lailla huomaa olemassaoloani.

Ilmeisesti "Toinen" vaikutat selvästi joko varatulta tai olet suoraan sanottuna aivan liian vaikeasti tavoiteltavan oloinen tapaus. Ei tule ketään mieleen, edes niitä joita jotkut saattaisi sanoa rumiksi, joka olisi täysin huomaamaton missään olosuhteissa. Iloiset, helposti lähestyttävät tyypi kerää kyllä kaikenlaista huomiota. Jotkut taas voivat olla naama nurinkurin ja silti he vetoavat muihin.

Mutta jos yhtään lohduttaa niin tuskimpa se on ulkonäöstäsi kiinni. Kuten karvaasti olet huomannut muiden kohdalla. Se on joku juttu mikä sitten huokuu jollain negatiivisella tavalla. Ehkä kuitenkin osansa on sillä liiallisella yrittämisellä? Ei voi hetkessä olettaa mitään sen suurempaa tapahtuvan mutta onhan niitä miehiäkin, jotka ovat ns.näkymättömiä vapaina ja varattuina kas kummaa vientiä riittää harmiksi astikin. ;)

Voisiko ehkä olla muuten niinkin jotta kuvittelet itsesi huonommaksi mitä oletkaan. Ehkä sinustakin joku sanoo "ompas tuossa vetävän näköinen mimmi" mutta ne sanat eivät sinun korviisi asti kulkeudu tietenkään. Harvemmin, niin hyvässä kuin pahassa, ihmiset jakelee suoraan mielipitetään esim.työpaikoilla. Kännissä niillä sanoilla ei sitten taas ole kauhean suurta painoarvoa lopulta..

Alkoi ihan naurattamaan mutta.. tulipa mieleen yksi hauska tapaus, jota ihmiset karttaa yleensä. On näitä "luomunaisia", jotka eivät käytä dödöä tai pese hiuksiaan kuin maks.kerran kuussa. :D Mutta heillekin olisi seuraa, jos vain huolisivat kaltaisensa peseytymättömät hippityypit..
Ehkä nyt tuo hygienia ei ole ongelma teillä eräillä. Kaunis ajatus olla peittämättä "luontaisia feromoneja" mutta rajansa kaikella pimpin lemullakin sentään.. pitää osata muistaa olla menemättä esim.vessaan näiden yksien tyyppien jälkeen tai meinaa pyörtyä ällöstä. Ja se pistävä hiki.. noh eivät itse kuulemma haise miltään.

Mutta jos yhtään lohduttaa niin tuskimpa se on ulkonäöstäsi kiinni. Kuten karvaasti olet huomannut muiden kohdalla. Se on joku juttu mikä sitten huokuu jollain negatiivisella tavalla.

Jep, samaan olen päätynyt itsekin. Koska mielestäni olen ihan perustavisnätti, niin ei se voi olla rumuudesta kiinni. (Eikä mistään liikayrittämisestä, koska olen luovuttanut jo vuosia sitten, enkä "yrittänyt" enää pitkään aikaan). Toisaalta tämä ei ole yhtään lohduttavaa - kun se on kiinni vaan "jostain", niin sitä ei voi muuttaa. Ja silti se huomioimattomuus tuntuu yhtä pahalta.

Se mulla olikin just pointtina, että minun (ja aloittajan) kaltaisia naisia ON olemassa, se EI ole meidän vika sillä kaikki mahdollinen ja mahdoton on kokeiltu, ja se SAA tuntua pahalta. Ikävää on se, että aiheesta ei pysty keskustelemaan ilman hirveää vänkäystä, syyllistämistä, epäuskoa ja pinnalliseksi haukkumista. Täysin tabu aihe. Joskus yrittänyt tästä jutella niin nais- kuin miespuolistenkin kaverien kanssa, ja vastaukset on juurikin sitä "höpö höpö, en usko, kuvittelet, oot vaan nirso, ei se kuule kiva oo kun aina on joku mies lahkeessa" jne jne. Eli harmistus on vain pakko niellä ja kestää yksin, vaikka kuinka pahalle tuntuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyöreä ja tavis;30816552:
Jos nainen on ulkonäöltään kovin vaatimaton, pyöreä, rotevaluinen, isoreitinen ja naamakin on kulmikas eivätkä kasvot ole kauniit niin kertokaapa miten sitä voisi olla viehättävä? Jossain oli, että itsevarma, kiltti ja aito nainen on seksikäs. Ihan en jaksa uskoa tuohon.
Laihduttamista, kuntoilua, terveellistä ruokavaliota harrastetaan koko ajan. Nätti pukeutuminen, kiva meikki sekä hiukset kuosissa.
Miksi kaikki eivät ulkonäkönsä takia voi olla viehättäviä ja seksikkäitä vaikka kuinka haluaisivat? Miksi joidenkin pitää tyytyä olemaan tylsän tavallisia (rumia ilman ehostusta)?

Imet ja nielet pyytämättä.

[QUOTE="Toinen";30817129]
Ihan turha väittää että asenne on pielessä. Miksi tästä aiheesta ei saa keskustella ollenkaan - on olemassa paljon naisia jotka tekee kaiken ihan "oikein", mutta ei vaan saa huomiota? Miksi ei saa sanoa että se tuntuu pahalta, ilman että aina aletaan väittää vastaan "ei ole totta, tai jos on totta niin ihan oma vika, ja ainakin jos on totta niin ei saa yhtään tuntua pahalle"?[/QUOTE]

Varmasti on tuollaisia naisiakin, mutta vastaavanlaisia miehiä on kyllä huomattavasti enemmän. Tavallisen näköinen keskivertomies saa baarissa ehkä noin kymmenet pakit yhtä onnistumista kohden. Keskiverron alapuolella olevat (ne mitättömän näköiset) miehethän eivät saa käytännössä koskaan niitä onnistumisia. Lisäksi asiasta ruikuttaminen koetaan vielä säälittävämmäksi kuin naisten kohdalla.

Varmasti on tuollaisia naisiakin, mutta vastaavanlaisia miehiä on kyllä huomattavasti enemmän. Tavallisen näköinen keskivertomies saa baarissa ehkä noin kymmenet pakit yhtä onnistumista kohden. Keskiverron alapuolella olevat (ne mitättömän näköiset) miehethän eivät saa käytännössä koskaan niitä onnistumisia. Lisäksi asiasta ruikuttaminen koetaan vielä säälittävämmäksi kuin naisten kohdalla.

Kuinka usein kuulet sanottavan "kyllähän mies kuin mies saa huomiota", tai "jokaista miestä kyllä koettaa joku iskeä", tai "no saa olla kyllä aika ruma mies jos kukaan ei ikinä lähesty"? Veikkaan, että et ikinä?

Mitä luulet kummasta tuntuu sitten pahemmalta: miehestä, joka ei saa lähestymisiä mutta joka tietää että se on suht tavallista miesten keskuudessa, vai naisesta, joka ei saa lähestymisiä mutta kuulee noita mainittuja lähes päivittäin? Kumpi tuntee enemmän olonsa outolinnuksi ja poikkeavaksi?

Siitä olen erimieltä, että miesten "ruikuttaminen" olisi säälittävämpää, päinvastoin. Kun mies sanoo ettei saa aloitteita, siihen tokaistaan tyyliin "no sellaista se on". Tästä ketjusta voit lukea miten naisen vastaavaan ruikutukseen suhtaudutaan - sitä ei uskota, se leimataan liioitteluksi tai valehteluksi, tai naisesta yritetään etsiä mitä kummallisempia puutteita pahalle haisemisesta lähtien. Ylikaiken se on lähes kaikkien mielestä täysin naisen oma vika, jos joku edes suostuu uskomaan ettei koko ongelma ole täysin kuviteltu.

[QUOTE="Toinen";30817443]
Mitä luulet kummasta tuntuu sitten pahemmalta: miehestä, joka ei saa lähestymisiä mutta joka tietää että se on suht tavallista miesten keskuudessa, vai naisesta, joka ei saa lähestymisiä mutta kuulee noita mainittuja lähes päivittäin? Kumpi tuntee enemmän olonsa outolinnuksi ja poikkeavaksi? [/QUOTE]

Vaikka mä epäilenkin, että et ole samaa mieltä, niin sanonpa kuitenkin mielipiteenäni, että tuossa miesten ja naisten huomion saamattomuudessa on kyse jossain määrin erityyppisistä asioista. Miesten kohdalla kyse on totaalisesta ignooraamisesta (kukaan ei koskaan lähesty), kun taas naisten kohdalla kyse on toivotunlaisen lähestymisen puuttumisesta (ei saa kaipaamansa kaltaista huomiota). Tuskin säkään ihan vakavissasi väität, että yksikään mies ei koskaan ole lähestynyt sua vaikkapa baarissa? Mä veikkaan, että kyse on enemmänkin siitä, että se sun saamasi huomio ei ole ollut toivotunkaltaista. Sua ovat lähestyneet esimerkiksi känniset örvelöt tai muuten epäkohteliaat miehet epäsopivien ehdotusten kera (lähetkö panemaan -tyyppiset jutut), eikö niin?

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
kirjoittelin tuol aiemmin jollain nimimerkillä kuin kiva on olla aikuinen eikä kerjätä äijien huomiota. Toisaalta ymmärrän että kurjalta se tuntuu jos ei ole sitä koskaan kokenut. Toiset vaan on hotteja. Toiset muuten vaan viehättäviä ja ulkonäköpuutteista huolimatta miesmagneetteja. Jotkut sitten on puolioutoja, joista loistaa meikin ja hymyn alta kilometrin päähän että tämä paketti ei ole joka pojalle vaikka kuin yrittäisi muuta. Tämä viimeinen luonnehdinta lähinnä itseäni....Tosin teininä kun tarpeeks panosti ja joi viinaa niin se auttoi mutta yhden tai kahden illan juttuja en siltikään hakenut. Aikansa kutakin. ja hyvä niin.

Ihanaa kun tämä keskustelunaloitus on versonut paljon mielipiteitä.
Minä voin ap:na todeta omat mielipiteeni tähän:
Jos nainen oli nuorena nätti ja on keski-ikäisenä mitätön ja näkymätön ulkonäöltään niin hänen pitäisi hyväksyä tämä, että ei ole enää viehättävä, kuuma ja naisellinen. Tilalle ovat astuneet turvattu toimeentulo, mukava elämä, hyvät ystävät, ihmissuhde, perhe, puutarhanhoito, sisustaminen, shoppailu, matkustaminen, kulttuuri, harrastukset... pitäisi olla tyytyväinen jos ei ole vielä rintasyöpä iskenyt.
Mutta kuten joku tässä ketjussa mainitsi niin ihminen on eläin, joka toivoo saavansa tietynlaista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Kun sitä on joskus saanut ja sitten sitä ei enää saa niin tietää, että oma markkina-arvo on laskenut nolliin. Ja kait jokainen mittaa omaa markkina-arvoaan sillä mitä on joskus nuorenakin ollut. Eli jos sai nuorena huomiota sellaisilta miehiltä, jotka miellyttävät omaa silmää niin olisi kovasti mukavaa jos ihan mukiinmenevät omanikäiset huomioisivat. Kyllä minäkin nelikymppisenä varmasti saisin joltain oksettavilta kuusikymppisiltä huomiota. Mutta kun kaipaisin sitä 35-50 -vuotiailta.

Ni-in. Ei kai sun auta kuin hyväksyä se kuka ja millainen olet. Mitä muuta vaihtoehtoja on... Radikaalit kauneus ja lihavussleikkaukset(jotka pidemmän päälle tuskin toisivat onnea...) ? Odottelu, että lopulta Suomen miehet ymmärtäisivät kuinka ihana olet ja alkaisivat kuolata perääsi? Eiks se riitä jos olisi edes yksi joka kuolaa.

[QUOTE="aikuinen";30817938]Ni-in. Ei kai sun auta kuin hyväksyä se kuka ja millainen olet. Mitä muuta vaihtoehtoja on... Radikaalit kauneus ja lihavussleikkaukset(jotka pidemmän päälle tuskin toisivat onnea...) ? Odottelu, että lopulta Suomen miehet ymmärtäisivät kuinka ihana olet ja alkaisivat kuolata perääsi? Eiks se riitä jos olisi edes yksi joka kuolaa.[/QUOTE]

No juu, se olisi ihana hyväksyä oma ulkonäkö ja lakaa valittamasta. Voi kunpa kaikki peilit katoaisi maailmasta.... saisi olla vaan oma itsensä välittämättä siitä, että ei ole laiha ja kaunis. Mutta kun ei ole. Se on niin julman väärin, että toiset on vielä keski-ikäisinäkin niin upeita ja toiset niin rumia.

No se nyt vaan on niin, että ruma on ruma on ruma on ruma. Olen nähnyt näitä mammoja Prismassa, hyvä kun on se oma mies, koska muuta vientiä tuskinpa kauheasti ei olisi...

No näin se menee:
1.Kauniit ja upeat naiset (minkä ikäiset vaan), saavat aina ja kaikkialla paljon huomiota. Ei heidän tarvitse omaa naiseuttaan korostaa, jos on hyvä kroppa, nätti naama ja hyvä tyyli, niin muuta ei tarvita. Ja huomiota tulee aina ja kaikkialla. Ja pitkiä katseita.
2. Mitättömät ulkonäöltään. Tavallinen pyöreä, suomalainen nainen. Tässä tavallinen tarkoittaa mitätöntä eli ei missään nimessä edes mitään nättiä. Pitäisi tyytyä siihen mitä on eli tosiaan kaverit, työ, harrastukset, perhe, parisuhde, matkustelu yms yms, koska vaikka mikä olisi niin tämä nainen ei saa niitä katseita/kehuja (joita kaunis ja viehättävä nainen) saa. Jos ei tyydy tähän ja silti haluaisi olla nainen ja saada ihailua, niin on kyllä sellaisessa oravanpyörässä. Mitättömällä naisella pitäisi olla tosi hyvä itsetunto, että kestää tämän kahteen kategoriaan jaon.

Yhteistyössä