Ulkonäköarvostelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Taas itku kurkussa täällä. Mies arvostelee jatkuvasti painoani. Eilenkin tuli taas sanomaan että milloin olet oikein ostanut tuon vyön kun noin paljon on vielä reikiä vapaana, että saisi tiukemmalle...Itsellään on vähintään yhtä paljon liikakiloja kuin mullakin enkä nyt mielestäni mikään tolkuttoman lihava ole! Meillä on teini-ikäisiä lapsia ja nyt ne on alkaneet isänsä perässä tän nälvimisen. Tai toinen on että en tee mitään...meillä ainostaan astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys on työtä. Hoidan esim kaikki pyykit ym ja yleisen järjestyksenpidon (tavarat paikalleen), lasten kaikki kouluasiat, laskujen maksut jne ja mies ei käy edes töissä ja itse käyn. Tuntuu että olen tässä perheessä vain jäte jonka niskaan voi kaataa kaikki!

Mä ottaisin koko poppoon pöydänääreen ja keskustelisin kaikki mieltä painavat asiat läpi. Samalla sais teinit käytösopetuksen, ettei tarvii alkaa yhtä hölmöläisten kuin isänsä, että on todella tyhmää ja lapsellista arvostella toisten ulkonäköä

Ihan kamalaa. :( Luulen, että teille tekisi hyvää käydä keskustelemassa jossakin, esim. perheneuvola tai vastaava?
Ei elämän kuulu olla tuollaista, eikä tuollaseen kannata tyytyä. Meillä on vain yksi elämä.

Ala pitää puolesi. Ei kenenkään tarvitse olla lattialuutu omassa kodissaan. Kerro miehelle, että toivoisit että miehellä olisi omassa kodissaan samat käytöstavat ja harkinta mitä kodin ulkopuolellakin. Lapsille opetat, että sinua kohdellaan hyvin. Muuten lapsesi hakeutuvat samanlaiseen parisuhteeseen kuin sinä, joko alistajaksi tai alistettavaksi, ja tiedän että sinä et herkkänä ihmisenä sitä heille toivo. Jos et saa voimia puolustaa itseäsi itseäsi varten, niin tee se edes lapsiasi varten. Että lapset saavat terveen ja normaalin ihmissuhteen mallin.
Perheterapiaan voi mennä yksinkin, tai mt-toimistoon juttelemaan. Luulen ettet oikein ymmärrä, kuinka epänormaalia ja väärin miehesi käytös on, ja ettei muissa perheissä ole tuollaista. Oikeassa parisuhteessa tehdään töitä, että toinen voi olla turvallisesti oma itsensä, rakastaa ja nauttia elämästään. Ei puukoteta selkään eikä yritetä tehdä toisesta epävarmaa ja arkaa. Se on väärin ja raukkamaista käytöstä.

Miehelle voi sanoa ihan joka kerta, että ulkonäöstä nimittely on moukkamaista, ja jos siivoaminen ja pyykkäys ei ole työtä, voikin mies suorittaa ne kaikki, ja sinä pitäydyt siinä astianpesukoneen tyhjennyksessä ja täyttämisessä.

:oops:

"Haista äijä vittu ja hoida koti itse paremmin" ja sit keräisin tärkeimmät tavarani ja poistuisin etsimään oman kämpän.

Lapset voisivat tulla kylään sitten kun oppivat taas puhumaan ihmisiksi.

En kuuntelisi, en sen ensimmäisen kerran jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä