Ulkonäölliset stereotypiat,teetkö johtopäätöksiä esim. tietyistä vaatteista?

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
gallup
Okei eli tuleeko sinulle jostain tietystä ulkonäön elementistä mieleen ennakkoasenne ihmistä kohtaan tai teet johtopäätöksiä. Tietty kaikilla varmaan on tällaisia vaikka ei myönnäkkään.. itsellä on pari tällaista

Suomileijonakoru = tulee rasistijuntti mieleen,tai ammattikoululainen

Marimekkopaita= Mielikuvitukseton kotiäiti

Tässä ketjussa ei siis ole tarkoitus haukkua ketään vaan hakea tällaisia asioita..

tuulipuku (ja hikipanta tms.) = naimisissa, omakotitalo, 2 koiraa ja elämä liianki valmiiks suunniteltu, varmasti harrastaa sauvakävelyä ja vesijumppaa :) eikä siis nää ollu kans pahalla sanottu mut jotenki tulee aina mieleen

Pinkki tai violetti tukka: taiteellinen ja kapinallinen, pukeutuu mustiin ja on "kovis". Tai ainakin omasta mielestään on näitä.

Turkis ja nahkasaappaat: ylempää yhetiskuntaluokkaa, perheessä mersu. Ostaa sisäfilettä kaupasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Tolppakorkokengät= on vähän jämähdetty 90-luvulle, yleensä näkee semmosilla junteilla 30-40-vuotiailla naisilla... Yhhyh.
Mie oon tosi juntti kohta 39-vee ja nainenkin vielä :D . Niin juntti olen, etten edes tiedä mitkä on tolppakorkokengät... En varmaankaan omista sellaisia, koska en käytä korkokenkiä ollenkaan B) .

vieras
Tänään just katselin yliopistolla, kuinka ihmiset ovat ryhmittäin samannäköisiä. Varmaan jokainen kuvittelee olevansa kamalan yksilöllinen, mutta tuossa iässä ryhmäpainr on vielä aika kova, ei välttämättä kovin tiedostettu kuitenkaan. Yliopistolla voi tyypitellä ihmiset melkein 100-prosenttisesti oikeaan tiedekuntaan, ja 80-prosenttisesti jopa pääaineeseen.

papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
kajal-rajaus silmien alla = teini
Silmien alta rajaamisen 'paheksuttavuus' taitaa tulla siitä, että se pienentää silmiä...

Mulla oli 80-luvulla 50+ opettaja, joka piti paksuja rajauksia ympäri silmää... Oli vielä tummansininen rajaus ruskeitten silmien ympäri. :whistle:

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
kajal-rajaus silmien alla = teini
Silmien alta rajaamisen 'paheksuttavuus' taitaa tulla siitä, että se pienentää silmiä...
Ja siksi aikuiset harvemmin tekee sitä :D .
Ei se pienennä silmää, jos sitä laittaa tarpeeksi. Ohuet rajat silmän alla pienentää. Ja se pitää levetä reunoille, muuten näyttää oudolta.

se voi tietty myös näyttää teiniltä, että mustaa on silmissä tosi paljon. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Pinkki tai violetti tukka: taiteellinen ja kapinallinen, pukeutuu mustiin ja on "kovis". Tai ainakin omasta mielestään on näitä.

Mä taas nään tuollaiset sellaisena heikon itsetunnon omaavina jotka koittaa peittää sen villillä tukan värillä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
no täytyy sanoa, että epäsiistit vaatteet ja viskibassoääni saavat aikaan mielenyhtymän juoposta
Ja pelkkä viskibassoääni riittää tuohon mieleyhtymään. Meinaan tuossa mun viereisessä huoneessa on melko komea viskibasso-nainen, siisti ja tyylikäs, ei juo, mut silti kuvittelen aina hänet kotiin kuistille tupakan ja viskin kera.

Yhteistyössä