Ulkona on järkyttävän näköistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksennan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksennan

Vieras
Ei pysty kävellessään katsomaan kuin jalkoihinsa kun tien vierustat ovat järkyttävän näköiset. Keltaista kusta ja ruskeita haisevia kasoja on joka paikka niin täynnä että melkein oksettaa. Joku välkky koiranomistaja oli antanut rakkinsa tehdä hirmuisen ison kasan meidän omalle pikkupolulle.

No, se kasa lensi tuonne keskelle jalkakäytävää, kun siinä on isompi tila ohittaa. Tai ehkä joku koiran omistaja ei huomaa lemmikkiinsä keskittyessään ohittaa. Onnittelut hänelle sitten.

Jep ja joku toinen ihan kokreettisesti oksentaa sairaalassa kamalissa kivuissa ja olisi äärimmäisen onnellinen jos PYSTYISI edes kävelemään ulkona, mutta tietää ettei se mahdollista pitkiin aikoihin.
Erilaiset on murheet ihmisillä.

Juu, ainahan sitä löytyy joku vielä isompi ongelma jos niin halutaan ajatella. Mistään ei saisi valittaa kun on sentään hengissä... Siitä huolimatta koirankakat ällöttää joka kevät!

[QUOTE="vieras";23255393]Juu, ainahan sitä löytyy joku vielä isompi ongelma jos niin halutaan ajatella. Mistään ei saisi valittaa kun on sentään hengissä... Siitä huolimatta koirankakat ällöttää joka kevät![/QUOTE]

Saa valittaa ja todella monet valittavatkin.
Minä en enää valita vaan ihan oikeasti olen onnellinen siitä että olen hengissä, kummasti vakavan sairastumisen jälkeen murheet ja ongelmat vähenee ja pienenee eikä tuollaiseen jaksa enää edes kiinnittää huomiota.

[QUOTE="vieras";23255435]Saa valittaa ja todella monet valittavatkin.
Minä en enää valita vaan ihan oikeasti olen onnellinen siitä että olen hengissä, kummasti vakavan sairastumisen jälkeen murheet ja ongelmat vähenee ja pienenee eikä tuollaiseen jaksa enää edes kiinnittää huomiota.[/QUOTE]

Näin varmaan onkin. Aurinkoista kevättä sinulle!

Sille pissalle nyt ei oikein mitään voi, mutta kakkakasat olis kyllä erittäin helppo kerätäkin... Lumettomaan aikaan niitä ei oikein näe, etenkään hämärässä. Mutta valkoinen lumi paljastaa armotta, miten siivotonta porukkaa täälläkin asuu. Kiva ajatella, mitenköhän moneen kasaan sitä tulikaan astuttua syksyllä.... :x

Mulla on pakastepusseja varmaan joka takin taskussa ja kassissa ja siellä sun täällä. Koskaan ei ole tarvinnut lähteä koiran kanssa ulos ilman pussia. Mun mies kerran unohti pussin ja kun koira sitten oli asiansa tehnyt, toi koiran sisälle, otti pussin mukaansa ja meni keräämään jätökset.

Onhan niitä juu tien reunat kesälläkin täynnä. Mutta kyllä on mahtavaa kun jotkut taluttajat jaksaa siivota koiransa jätökset !! VOi kun edes melkein kaikki tekis niin .

[QUOTE="vieras";23255435]Saa valittaa ja todella monet valittavatkin.
Minä en enää valita vaan ihan oikeasti olen onnellinen siitä että olen hengissä, kummasti vakavan sairastumisen jälkeen murheet ja ongelmat vähenee ja pienenee eikä tuollaiseen jaksa enää edes kiinnittää huomiota.[/QUOTE]

On minullakin ollut kuolemanvaara. Tuskin sellaisesta selvittyäänkään haluaa viimein raikasta ilmaa haukkaamaan pas*kan keskelle! Jokainen olisi vielä onnellisempi kun saisi kulkea iloisena kadulla ilman pelkoa että itse tai varsinkin ilman että lapsi sotkee itsensä heti kun ovesta pääsee ulos.

[QUOTE="a p";23255510]On minullakin ollut kuolemanvaara. Tuskin sellaisesta selvittyäänkään haluaa viimein raikasta ilmaa haukkaamaan pas*kan keskelle! Jokainen olisi vielä onnellisempi kun saisi kulkea iloisena kadulla ilman pelkoa että itse tai varsinkin ilman että lapsi sotkee itsensä heti kun ovesta pääsee ulos.[/QUOTE]

Kusta ja paskaa on täynnä kauppakeskusten käytävän reunat. Pari porttikäytävää suorastaan ui kusessa, ihan siihen lattiaritilään asti.

Ihan ihmiset asialla.

Jos nyt lenkkipolun vieressä on elukan jätöksiä niin voi,voi.
Ihminen sentään on evoluution myötä tarkoitettu käymään vessassa.

Tuolla ne vaan kusee ympäriinsä ja sitten kusisilla pikku kätösillä tutkimaan vihannestiskiä.
Tai lääppimään aamiaismuro paketteja, kaupan ovenkahvoista puhumattakaan.

[QUOTE="Klara";23255606]

Ihan ihmiset asialla.

[/QUOTE]

Ihmiset on sentään aina ihmisiä, vaikka eivät aina vessaa löydäkään. Koirat ei ole mitään pakollisia monellekaan.

JUMALAUTA 600 000 koiraa tässä yhteiskunnassa. Missä menee todellisuudesta vieraantumisen raja ?

Se on niin, että entisajan "lemmikit" olivat pääosin jonkinsortin hyötykäyttöön, kissat pyydysti hiiriä sun muita ja koirat esim. metsästykseen/vartiointiin. Mutta tää menee ihan eri kategoriaan kun melkein joka saakelin ihmisen pitää hankkia noita eläimiä ilman kykyä hallita niitä.

Kunnon lupamenettelyt näihin eläimiin ja maksut, että niitä olis vain harvoilla ja valituilla. Sellaisilla, jotka osaisivat niitä kohdella jne. Vittu noi elukat on vieläpä ÄÄRIMMÄISEN epäekologisia nyky-yhteiskunnassa. Luonnonystävä ei koiraa hanki kuin poikkeusoloissa.

[QUOTE="a p";23255628]Ihmiset on sentään aina ihmisiä, vaikka eivät aina vessaa löydäkään. Koirat ei ole mitään pakollisia monellekaan.[/QUOTE]

No ei ole todellakaan mikään pakko kusta ihmistenkään ympäriinsä tai heittää roskaa jokapaikkaan. Ja ihminen TIETÄÄ tekevänsä väärin, koira ei. Ja ihminen se siellä koiran hinanpäässäkin taitaa olla.

Jostain kumman syystä ymmärrän siis hätänsä joskus kadunreunaan tekevää ihmistä paremmin kuin koiranomistajaa... On ne ihmisen jätökset kuitenkin sen verran harvinaisempia isoissakin kaupungeissa.

Jos joku kertois mulle pari kansanedustajaehdokasta jotka ois realistejä näiden lemmikkiasioiden suhteen, ni kertokaapas. Jos muut asiat natsaa, niin saa mun ääneni. Etenkin tähän koiraongelmaan on tultava parannuksia, tilanne on ihan sietämätön jo.

Juu ja ei oo maailman pahin ongelma ja ihminenhän se pitäs hävittää... Alotetaan koiraihmistä perkele

[QUOTE="Klara";23255606]Kusta ja paskaa on täynnä kauppakeskusten käytävän reunat. Pari porttikäytävää suorastaan ui kusessa, ihan siihen lattiaritilään asti.

Ihan ihmiset asialla.

Jos nyt lenkkipolun vieressä on elukan jätöksiä niin voi,voi.
Ihminen sentään on evoluution myötä tarkoitettu käymään vessassa.

Tuolla ne vaan kusee ympäriinsä ja sitten kusisilla pikku kätösillä tutkimaan vihannestiskiä.
Tai lääppimään aamiaismuro paketteja, kaupan ovenkahvoista puhumattakaan.[/QUOTE]

Ahaa, eli tässä on yksi näistä tyypeistä jotka antaa koiriensa kusta minne sattuu eikä kerää paskojakaan. :) Ja musta tuntuu myös että evoluutio ei oo saanut ihmistä vessanpöntölle vaan sivistysvaltioiden kehitys.

Odottakaapas kun lumet sulavat ja kadottavat paskat ja kuset, sitten on enää ihmisten jälkeensä jättämät jätteet maassa, ja nepä ei siitä ihan äkkiä katoakkaan.

Tässä ei tartte verrata ihmistä ja koiraa. Ei ne koiratkaan funtsi asioita ihmisten parhaaksi. Typeriä roskaavia ihmisiä kyllä piisaa ja niitä on niin koiraihmisissä kuin muissakin. Sillä erolla, että koiraihmisten koirat paskaa tiet ja polut täyteen + pahimmassa tapauksessa koirat aiheuttaa pelkoa, häiriötä yms. ympäristössään.

Pikkasen kärjistän, mutta 600 000 koiraa on liikaa. Juu ja en kannata mitä koirienteloituksia. Ymmärrän että ovat ihmisille kovinkin rakkaita. Mutta toimenpiteitä jotka pikkuhiljaa vähentäisivät koirien määrää.

Yhteistyössä