Ulkona oli lämmintä aamusta +9 ja mitä olikaan eräällä lapsella päällä :o

  • Viestiketjun aloittaja huh hellettä
  • Ensimmäinen viesti
huh hellettä
Vk-puku, fleece-pipo ja äitinsä vielä päivtteli kun ei tiedä miten paljon alle pitäisi laittaa vaatetta :eek: Onkohan sen missio lapselle lämpöhalvaus...

Kyseessä ei mikään pikkuvauva, vaan kohta 4v liikkuvainen ja leikkiväinen lapsi! No, jotain ylipukeutumisesta ja hysteerisyydestä kertonee sekin, että äidillä itselläänkin oli talvipipo päässä vaikka kulkee työmatkan autolla :whistle:
 
nojaa
kyllä mun 2v pojalle oli eilen vk-haalari päällä, lämpöä noin +10 astetta. Täällä on järvi jäässä ja maa roudassa, joten ei ne pelkät asteet tee kesää. Yhtään ei ollut hikinen, että se siitä halvauksesta.
 
rer
Kyllä meilläkin oli vk-puvut päällä kun aamusta vein tarhaan. Verkkarit otin mukaan, jos iltapäivästä on lämmintä. Mutta aamusta mun mielestä on ihan sopiva keli vielä vk-puvulle.
 
Lyytin äiti
Minun 3-vuotiaalla oli eilen aamusta vk-puku ja aasi ihaa-villatkki. Päässä aluspipo ja sen päällä seppälän akryylipipo. Kädessä aamusta prisman rukkaset ja päivällä puuvillalapaset.
 
ap
Täällä porottaa aurinko eikä tuulesta tietoakaan. Kyllä mä ohuen pipon aamusta ymmärrän, mutta paksu fleece... ja tämä sama vaatetus on myös iltapäivällä, jolloin (eilenkin) oli rutkasti enemmän lämmintä. Ja silti ovat jatkuvasti kipeenä.
 
vieras
Apua kun osaiskin pukea lapsen ... mitä pitäis laittaa 8kk ikäiselle rattaisiin päälle kun lähdetään kaupungille? :)
Haalaria en laita mutta takin ja housut, niin pitäiskö kuitenkin laittaa kahdet housut päällekkäin kun lapsi ei rattaissa liiku?? Kertokaas te viisaammat.
 
vk-pukuhan on just tällaiselle kelille tarkoitettu!meillä ainakin lapsilla(2 ja 3v) on vk-haalarit päällä, ja eilen esim. oli 11 astetta lämmintä mutta TUULEE niinku moni on jo maininnut =) kevättuuli on ihan erilainen kuin lämmin kesätuuli...ja vaikka ei tuulisikaan niin pitäisin lapsillani tällaisissa lämpötiloissa vk-haalaria. Eikä tarvitse laittaa mitään paksua pipoa ja välivaatteita sinne alle!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apua kun osaiskin pukea lapsen ... mitä pitäis laittaa 8kk ikäiselle rattaisiin päälle kun lähdetään kaupungille? :)
Haalaria en laita mutta takin ja housut, niin pitäiskö kuitenkin laittaa kahdet housut päällekkäin kun lapsi ei rattaissa liiku?? Kertokaas te viisaammat.
Mä laittaisi sukkikset/pitkikset housujen alle, että on ihoa vasten jotain kuitenkin :)
8kk on vielä pieni ja kun tosiaan ei liiku samoin kuin esim. 4v.
 
vieras
Mun muksullani oli eilen iltapäivällä välikausipuvun alla villahaalari. Ja oltiin pelkästään autossa! Eikä se silti lämpöhalvausta saanut, ei tullut edes jano. (Puolustukseni sanottakoon, että oli tarkoitus olla ulkona, mutta automatkan aikana suunnitelma muuttui. Ja aamulla oli ollut tosi kylmä kun tuuli, joten en tajunnut sään lämmenneen niin paljon.)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja maama88:
vk-pukuhan on just tällaiselle kelille tarkoitettu!meillä ainakin lapsilla(2 ja 3v) on vk-haalarit päällä, ja eilen esim. oli 11 astetta lämmintä mutta TUULEE niinku moni on jo maininnut =) kevättuuli on ihan erilainen kuin lämmin kesätuuli...ja vaikka ei tuulisikaan niin pitäisin lapsillani tällaisissa lämpötiloissa vk-haalaria. Eikä tarvitse laittaa mitään paksua pipoa ja välivaatteita sinne alle!
Ei tässä se vk-puku ollutkaan ainoa juttu, vaan ne vaatteet puvun alla ja paksu pipo siinä lisäksi.
 
meilläkin
Meidän 4v meni tarhaan tänään verkkarit, pitkähihanen paita + vk-puku, pipo ja sormikkaat. Lämmintä +7, ei tuule ja aurinko paistaa. Eikä eilen ainakaan ollut liian kuuma samalla vaatetuksella. Lapsi itse haluaa pipoa pitää ja saakin pitää siihen asti kunnes on sitä mieltä on liian kuuma ja itse riisuu. Ainakin meidän 4v osaa jo itse vähentää ja lisätä vaatetusta sen mukaan miltä tuntuu.
 
vierass
Munkin lapsella oli eilen fleecehattu päässä, kun sillä on tapana heittää kaikki piponsa ojaan... Oli sit ainut kuiva :D


Niin ja mulla on pipo päässä lenkkeilessäkin vielä. Tuuli ottaa korviin.
 
nojaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maama88:
vk-pukuhan on just tällaiselle kelille tarkoitettu!meillä ainakin lapsilla(2 ja 3v) on vk-haalarit päällä, ja eilen esim. oli 11 astetta lämmintä mutta TUULEE niinku moni on jo maininnut =) kevättuuli on ihan erilainen kuin lämmin kesätuuli...ja vaikka ei tuulisikaan niin pitäisin lapsillani tällaisissa lämpötiloissa vk-haalaria. Eikä tarvitse laittaa mitään paksua pipoa ja välivaatteita sinne alle!
Ei tässä se vk-puku ollutkaan ainoa juttu, vaan ne vaatteet puvun alla ja paksu pipo siinä lisäksi.
Mistään tekstistäsi ei kyllä käy ilmi, että mitä siellä puvun alla oli. Nämä on vaikeita kelejä ja itse puen mieluummin hiukan liikaa kuin liian vähän. Ja tuosta myssystä. Jos 2v saa meillä päähänsä, että haluaa talvimyssyn, niin saa sen mun puolesta laittaa. En jaksa kinata tyhjänpäiväisistä asioista vain miettiäkseni, että miltä se naapurin silmissä näyttää.
 
meilläkin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin:
Ainakin meidän 4v osaa jo itse vähentää ja lisätä vaatetusta sen mukaan miltä tuntuu.
Mistä tämä em. lapsi vähentää kun ei muuta ole mukana :whistle:
Pikkarit vk-puvun alle? Mahtaa olla mukavan tuntuista.
Voihan se jättää ne ulkovaatteet laittamatta? Tai ottaa sen lämpöhalvauksen aiheuttavan pipon pois päästä?
 
vieras
4 vuotias; vk-haalari, alla t-paita ja trikoopaita, ohuet collegehousut, jalassa lenkkarit, päässä ohut pipo ja sormikkaat. Eikä varmasti oo tuulessa yhtään lämmin, vaikka paljon liikkuukin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Ihan tosissaanko joku jaksaa kytätä mitä muut pistää lapsille päälle? Olisiko aika hankkia elämä?
Kyllähän se silmään pistää, kun pk:n pihalla on yksi ylipuettu lapsi ;) En todellakaan ollut ainoa, joka asiaa hieman ihmetteli...
 
desert
Meidän tytölle oli ainakin tänään didriksonin vk-takki ja housut. Päässä ohut fleesepipo ja sormikkaat. Alla oli t-paita ja collegepaita ja jaloissa legginsit sekä polvisukat.:)
Itselläni oli pipo päässä vaikka vain vein tytön autolla hoitoon... johtuen kuitenkin kun mulla on "bad hairday" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Ihan tosissaanko joku jaksaa kytätä mitä muut pistää lapsille päälle? Olisiko aika hankkia elämä?
Kyllähän se silmään pistää, kun pk:n pihalla on yksi ylipuettu lapsi ;) En todellakaan ollut ainoa, joka asiaa hieman ihmetteli...
Mutta taidat olla ainoa jolla riittää kiinnostusta raportoida asiasta kaksplussalle. Ja enpä mä pidä vk-haalaria +9 asteessa ylipukemisena.
 

Yhteistyössä