Ulkona nukuttaminen vauva 1 kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karkkikeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

karkkikeiju

Uusi jäsen
04.12.2007
1
0
1
Sain vähän epämääräistä tietoa terkalta, kun aiheesta kyselin...joten auttakaahan tietämätöntä!

Eli kuinka kauan voi 1 kk.n ikäistä vauvaa nukuttaa ulkona? Asumme etelä-suomessa, joten nollan molemmilla puolin keikkuu lämpötila. Aloitin ulkoilun n. 2 vkon ikäisenä ensiksi 10 min kerrallaan. nyt olemme olleet ulkona max 45 min kerrrallaan. Tänään vauvani on nukkunut jo 1 1/2 tuntia ulkona ja mietinkin, että onkohan jo tarpeeksi, vaikka ilma onkin plussa puolella....?

Miten olette itse toimineet talvivauvojenne kanssa? kokemuksia kaivataan. Kiitti jo etukäteen:)

Ei kokemusta itsellä noin pienestä talvivauvelista,
mutta miehen siskolla on 2 kuinen vauva ja kyllä hän on jo kuukauden päivät hänen antanut nukkua ulkona sen verta, kun uni maistuu ja poika vetääkin reilun kolmen tunnin unia pihalla. Ja hengissä on. ;)

Mulla on kesällä syntynyt vauva, mut en o pitäny mitään ylärajaa ulkonan nukkumisessa. Ainoo syy rajottaa on mulla se, ettei o yöunista pois, kun on muutenki hankalaa sillä alueella. Toi nukkuu nyt parit päikkärit päivässä, kerralla kolme - neljä tuntia. Pisin pätkä on reilu kuus tuntia, mut sillon oli yöt niin hirveitä, että oli pakko alkaa herättään neljän tunnin kohdalla.

Jos siis lapsella on lämmin siellä, niin nukuta rauhassa ihan sen aikaa ku haluu nukkua. Ton ikänen tarvii vielä paljon unta. :)

No mulla on talvivauva..syntyi viime talvena, ja nukkui 1 kk kaikki unensa ulkona. (paitsi yöt) Alkutalvi oli leuto, joten ei ollut mitään esteitä. Kovemmillakin pakkasilla vaan pakkasin paremmin ja laitoin harsoa kuomun eteen suojaksi..Nukkui aina paremmin ulkona ja nukkuu vieläkin.

No kyllä minun mielestä voit huoletta antaa nukkua ulkona niin kauan kuin uni maittaa, kun kerran on totuttelut jo tehty. Meidän tammivauvalla pidin ulkona nukkumisen pakkasrajana -10 astetta. Kerrospukeutuminen suojaa kyllä hyvin kylmältä ja harsoa tosiaan kuomun eteen, niin ei pääse viima kylmettämään kasvojakaan.

Yhteistyössä