ulkona nollakeli, tai ehkä 1 aste pakkasta, mitä laitan lapselle 1v3kk päälle? auttakaas, olen avuton esikoisen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

x

Vieras
ja lenkille lähdössä rattailla niin en halua et reppana paleltuu. laitanko jo ihan? talveksi varatut toppavaatteet vai riittääkö fleecevuorattu haalaripuku ja sinne alle fleecepuku..

Eilen oli aamulla täällä 0 mittari ja päälle panin syyshaalarin+alle lämmikettä. Lapsi oli aivan lämmin. Toppa-asu ois tolle vielä liikaa. Mut riippuu lapsestakin. Yleisesti aattelen niin että helpompoi on riisua liikoja kun huomata ettei riitä.

Minä laittaisin joko villapuvun vk-asun alle tai toppapuvun. Käsiin toppahanskat, päähän kunnon lämmin pipo ja jalkoihin jotain muuta kun peruslenkkarit.

Tämä äiti jäädytti omaa lastaan toissapäivänä. :ashamed: Olin laittanut vain villapaidan, paksummat tumput ja vaihtanut pipon paksummaksi. Vk-housujen alla oli collegehousut. Varpaat, peppu ja sormet oli ihan kylmät. Tuuli teki kelin ikäväksi ja lapsi ei jaksanut juosta rattaiden vieressä enää illalla... On siis eri asia istua rattaissa kuin leikkiä. Oli leikkinut hoidossa kevyemmällä varustuksella ihan ok hetkeä aikaisemmin.

Meillä 11kk poika nukkuu ulkona rattaissa ja päälle laitoin sisävaatteet, toppapuvun, paksumman lakin, toppahanskat ja talvikengät. Rattaissa vielä talja alla. Pakkasta meillä on -5 astetta.

Kerrospukeutuminen rox! Lämmittää paremmin kuin yksinkertainen toppapuku ilman mitään välikerrosta.
Mä laitoin 2v:lle päiväkotiin vk-haalarin ja alle villapuvun. (Alla collegepaita ja sukkikset).
Kun tulee paljon pakkasta niin menee villapuku alle ja toppa päälle. Sen alla olevaa varustusta vielä säätelemällä saa sopivan lämmön melkein joka kelille.

tänä aamuna ihmettelin kovasti viedessäni lastani päiväkotiin, sillä olin ainoa laittoi välikausipuvun lisäksi villahousut naulakkoon.. ja lämpötila kuitenkin melkein nollassa. Maa jäässä, joten trikoot, ohuet villahousut ja välikausihousut ovat varmasti riittävä yhdistelmä, mutta että välikausipuku ilman mitään välivaatetta.. Noh, ehkä heillä sitten 2 kerrosta sisävaatetta, mistäs minä sen tiedän, kunhan ihmettelin.

Mitä laittaisin 1v 2kk lapselle päälle ulos (ei vielä kävele kengillä kauheasti eikä mene tuolla vaan enemmänkin istuu rattaissa) nyt kun on -5 astetta? +3- 0 asteilla oon pitäny jo talvihaalaria, jonka alla sukkikset niiden päällä jotkut housut, sit pitkähih. bosy ja päällä huppari. Sit talvikengät ja lämmin pipo. Hyvin on tarennu nukkua. Mitäs nyt? Ei kai jo tarvi villahaalaria laittaa alle? Toisaalta, itekin laitan jo talvitakin ja sinne alle lämmintä. Ja toinen vielä ei liiku, jos nukkuu jne.

Yhteistyössä