Ulkomailta palstailevat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Palstailetteko myös englanninkielisillä sivuilla? Mä olen parin spostilistan ja palstan jäsen, ja ihmettelen muutamaa asiaa:

DD tarkoittaa kyseisen mamman lasta, mutta mistä tuo kirjainyhdistelmä tulee?

DH tarkoittaa aviomiestä, liittyykö toi H jotenki sanaan husband?

Tiedän mitä EC ja BF tarkoittavat, mutta mikä ihme on CD?

En uskalla niiltä kysyä :D Tuntuu jotenkin, että kaikkien pitäis tietää...

Ok :) BF tarkoittaa muuten Breast Feeding ku lapsista puhutaan ;) CD on siis cloth diapering! Hyvä tietää. EC tarkoittaa Elimination Communication, eli vessahätäviestintä .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä toi CD on suomeksi? ja miten noita lyhenteitä siellä käytetään? :D ihan silleen tekstin seassa vaako? :D

Saattaa mennä tyyliin näin:

Hi! I'm a SAHM, my DH is a student, DD1 is 10 yo, DS is 3y4mo and DD2 is a NB, only 2w. We ECd from birth and I've always been a big supporter of BF on demand. We use CDs as back up, disposables have never been considered. We do AP, and CIO should just be outlawed.

:D Mä oon oppinu aika hyvin parissa tunnissa...

SAHM = kotiäiti, Stay At Home Mother
DH = aviomies,
DD = tyttölaps, DS = poika
yo = Vuotta, Years Old
mo = kk, MOnths
NB = NewBorn, vastasyntyny
CD = cloth diapers
AP = Vaistovanhemmuus, Attachment Parenting
CIO = Crying It Out, eli se että lapsen annetaan itkeä, tai että siis vanhemmat eivät auta lapsen tunteiden säätelyssä. Tuolle on monta eri tasoa, riippuu ihmisestä mikö lasketaan CIOks.

Mutta samoin me käytetään tällä palstalla LA:ta, KM:ää yms... Ei vaa ihan yhtä paljon ehkä ku nää amerikkalaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä toi CD on suomeksi? ja miten noita lyhenteitä siellä käytetään? :D ihan silleen tekstin seassa vaako? :D

Saattaa mennä tyyliin näin:

Hi! I'm a SAHM, my DH is a student, DD1 is 10 yo, DS is 3y4mo and DD2 is a NB, only 2w. We ECd from birth and I've always been a big supporter of BF on demand. We use CDs as back up, disposables have never been considered. We do AP, and CIO should just be outlawed.

:D Mä oon oppinu aika hyvin parissa tunnissa...

SAHM = kotiäiti, Stay At Home Mother
DH = aviomies,
DD = tyttölaps, DS = poika
yo = Vuotta, Years Old
mo = kk, MOnths
NB = NewBorn, vastasyntyny
CD = cloth diapers
AP = Vaistovanhemmuus, Attachment Parenting
CIO = Crying It Out, eli se että lapsen annetaan itkeä, tai että siis vanhemmat eivät auta lapsen tunteiden säätelyssä. Tuolle on monta eri tasoa, riippuu ihmisestä mikö lasketaan CIOks.

Mutta samoin me käytetään tällä palstalla LA:ta, KM:ää yms... Ei vaa ihan yhtä paljon ehkä ku nää amerikkalaiset.

Ihan mielenkiinnosta: onko teidän kokemuksen mukaan muualla tämänkaltainen "pehmeä vanhemmuus" (tuo esim.) yleisempää ja hyväksytympää kuin Suomessa?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ihan mielenkiinnosta: onko teidän kokemuksen mukaan muualla tämänkaltainen "pehmeä vanhemmuus" (tuo esim.) yleisempää ja hyväksytympää kuin Suomessa?

Olis muuten kiva tietää =/ noilla palstoilla missä mä roikun tietty on kun ovat lähinnä AP ja EC palstoja, niillä on ihan normaalia esim että naisella on kaksi lasta, vastasyntynyt täysimetyksellä, 4-vuotias osittaisella, sit ne kysyy niksejä miten niitä sais imetettyy samanaikaisesti... Tai sit kysytään kuinka monen 5 kk vauvat on yökuivia, itsenäisesti tai avustettuna. Tai mistä löytyy tarpeeksi leveä patja 6-hengen perhepetiin. Mut sen takia ne onkin kivoja palstoja :)

Yhteistyössä