"Ulkomailta muutti Suomeen tammi–maaliskuun aikana reilut 10 000 ihmistä, joka on yli 5 000 henkeä vähemmän kuin vuosi sitten."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei pidä paikkaansa. Toki voit halutessasi linkittää Tilastokeskuksen määritelmän aiheesta.

Tilastokeskuksen määritelmästä:

"Maahanmuutosta puhuttaessa tulisi aina muistaa suomalaiset paluumuuttajat. Vuosien 2000–2009 aikana Suomeen on muuttanut ulkomailta yhteensä noin 218 000 henkilöä. Heistä joka kolmas oli Suomessa syntynyt eli ns. paluumuuttaja. Vuosittain suomalaiset itse ovat ylivoimaisesti suurin maahanmuuttajaryhmä."

Määritelmän linkki: https://stat.fi/artikkelit/2011/art_2011-02-15_003.html?s=0

nimimerkillä "olen ollut migrillä töissä (ennen muuttoa pois suomesta)"

Tilastokeskuksen määritelmästä:

"Maahanmuutosta puhuttaessa tulisi aina muistaa suomalaiset paluumuuttajat. Vuosien 2000–2009 aikana Suomeen on muuttanut ulkomailta yhteensä noin 218 000 henkilöä. Heistä joka kolmas oli Suomessa syntynyt eli ns. paluumuuttaja. Vuosittain suomalaiset itse ovat ylivoimaisesti suurin maahanmuuttajaryhmä."

Määritelmän linkki: https://stat.fi/artikkelit/2011/art_2011-02-15_003.html?s=0

nimimerkillä "olen ollut migrillä töissä (ennen muuttoa pois suomesta)"
Tässä sen taas näkee mitä sillä antirasistisella tuuballa saadaan aikaiseksi: sotketaan selvää asiaa. Kun ei saa sanoa sitä eikä saa sanoa tätä, vaan pitää sanoa maahanmuuttajataustainen ja sitten käykin ilmi, että niin, puhuitte siis koko ajan Teemu Selänteestä perheineen. Juksis vaan siitä saitte, rasistit, pitkän nenän! (Onko Teemu Selänne muuten paras maahanmuuttajataustainen jääkiekkoilija?)

Omasta mielestäni tämä STT:n määritelmä on selkeä ja hyvä: "Maahanmuuttaja = Henkilö, joka on jonkin toisen maan kansalainen tai kansalaisuutta vailla oleva henkilö ja muuttaa maahan pidemmäksi aikaa. Maahanmuuttajiin kuuluvat kaikki ulkomailta muuttaneet, niin siirtolaiset, pakolaiset kuin EU-kansalaisetkin."

Tehtiinkö sinulle muuten kotouttamissuunnitelma joka kerran, kun maahan muutit? Lakihan velvoittaa kuntaa sellaisen tekemään maahanmuuttajalle.

Ukrainalaiset ovat kyllä tälläkin hetkellä suurin kansalaisuusryhmä maahanmuuttajissa.

Yhteistyössä