Ulkomaille muuttaneet

• Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä muutin Turkkiin, ilman lapsia, ei niitä vielä silloin ollut.
Töihin menin, mieheni tapasin vasta neljäntenä vuotena eli 2001.
Nyt suunnitellaan kovasti muuttoa Hollantiin :)
Ai? Muistan että joskus tuosta muutosta kirjoitit mutta se oli silloin ihan haaveasteella... Ootteko tehneet jotain konkreettisia suunnitelmia? Minnepäin?

Hollanti on hieno maa! Sinne sujahtaa helposti sekaan, kun muualta tulleita on niin paljon. Itse hollantilaisiin ei tosin niin helppo tutustua, ja kielestä en sano mitään..! :D

Mina lahdin alunperin Suomesta v.82 kun muutin Islantiin ja olin siella pankissa toissa. '83 muutin sitten USAhan opiskelemaan ja tapasin tulevan mieheni opiskelujen aikana. Toissa olen ollut erinaisissa paikoissa USAssa mutta suurin osa niista on ollut eri lakifirmoissa. Naimisiin mentyamme saimme 2 lasta taalla USAssa. Talla kokoonpanolla muutimme Englantiin '97 jossa syntyi 3. poikamme. Englannissa en ollut toissa ollenkaan. Takaisin USAhan muutimme 2001 ja samana vuonna syntyi tyttaremme taalla. Toissa en ole ollut 2001 lahtien taalla niin etta sita erikseen kandeis mainita. Aika kuluu vapaaehtoisjarjestojen kanssa, lasten koulussa vapaaehtois avustajana, vapaaehtois tyossa perheoikeudessa sun muuta kaikkea pikku hommaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä muutin Turkkiin, ilman lapsia, ei niitä vielä silloin ollut.
Töihin menin, mieheni tapasin vasta neljäntenä vuotena eli 2001.
Nyt suunnitellaan kovasti muuttoa Hollantiin :)
Ai? Muistan että joskus tuosta muutosta kirjoitit mutta se oli silloin ihan haaveasteella... Ootteko tehneet jotain konkreettisia suunnitelmia? Minnepäin?

Hollanti on hieno maa! Sinne sujahtaa helposti sekaan, kun muualta tulleita on niin paljon. Itse hollantilaisiin ei tosin niin helppo tutustua, ja kielestä en sano mitään..! :D
Amsterdam on ajatuksissa, ja mies kovasti veljensä kanssa suunnittelee (miehen veli asuu siellä ), mä asetin vaan pari ehtoa ja jos ne täyttyy niin suostun lähtemään sinne :D
Mulla on jo useita hollantilaisia ystäviä: siitä kansasta on aina löytynyt sellaista sakkia, joka tuntuu olevan samalla aaltopituudella mun kanssa, eli sen suhteen en ole huolissani =). Kieltä en tule oppimaan koskaan, sen tiedän :xmas:
Mutta saa nyt nähdä, millaisia suunnitelmia ja millaisella aikataululla nuo poitsut saa aikaiseksi.

äiti vieras
Mä olen muuttanut muutamaan otteeseen. Ja todennut, että arki on aika samanlaista kaikkialla, lukuun ottamatta säätä. Jos vielä jonnekin muutan, niin se on sitten maa, jossa ei Kuomia tarvita.

Okei :) Hieno päätös!! Amsterdam :heart: :heart: :heart: . Maailman kauneimpia kaupunkeja, sanokaa mitä sanotte.

Annan vain yhden ohjeen (tämä ei sitten liity mitenkään toisaalla kuohuvaan autoilukeskusteluun) eli OSTA PYÖRÄ! Sillä välttyy väistelemästä kaikkia niitä loputtomia muita, jotka ajaa pyörällä, ja tuntee itsensä paremmin paikalliseksi. Lapsethan saa kyytiin loputtomien variaatioiden sivuboxiin tms. :)

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Okei :) Hieno päätös!! Amsterdam :heart: :heart: :heart: . Maailman kauneimpia kaupunkeja, sanokaa mitä sanotte.

Annan vain yhden ohjeen (tämä ei sitten liity mitenkään toisaalla kuohuvaan autoilukeskusteluun) eli OSTA PYÖRÄ! Sillä välttyy väistelemästä kaikkia niitä loputtomia muita, jotka ajaa pyörällä, ja tuntee itsensä paremmin paikalliseksi. Lapsethan saa kyytiin loputtomien variaatioiden sivuboxiin tms. :)
Fillarilla ja junalla kun kulkee niin hyvin sulautuu joukkoon, oletan :D

Olen asunut Englannissa ja Portugalissa.
Lasten kanssa tosin en kummassakaan, ennen synnytystä palasin tänne.
Mutta kauhea kaipuu takaisin ulkomaille on iskenyt parin viimeisen vuoden aikana...haaveillaan muutosta muualle.

Yhteistyössä