Ulkomaille muuttaneet

  • Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti
Ei mulla mitään erityistä syytä ollut. Halusin vaan kokea muutakin kuin Suomen. Enkä ole mikään Suomi-diggari, niin oli itsestäänselvää lähteä. 19 vuotta Suomessa riitti varsin hyvin.

Lapset on syntynyt ulkomailla, tai siis heille tietty kotimaassa.

Asutaan nyt Tanskassa. Ollaan asuttu Norjassa ja Englannissa. Mä Italiassa niin ikään, mutta se oli viel sinkkuaikoina.
 
Tipu Topakka
Miehen luo muutin. kokeiltiin me sit vielä Suomessakin sua, mutta veri veti takasin ulkomaille. Esikoinen oli vasta 1-v, kun muutettiin tänne, joten sille se oli vaan tavan muutto. kakkonen on syntynyt täällä.
 
me ollaan lahdettu v 91 ja oikeastaan melkein koko ajan ollaan oltu reissussa. Ollaan asuttu 5 ,5 v Italiassa, Milanossa. 2 v Ranskassa Marseillessa , reilu 5 v Yhdysvalloissa Floridassa , Shanghaissa seka Singaporessa on tullut myoskin asuttua. Mies on ollut siis lahetettyna tyontekijana. Mina olen lasten kanssa muuttanut Suomeen tana kesaana koska mies jatkoi KOreaan ja sinne en ollut viela valmis muuttamaan. Ehka sitten ensi kesana, kenties :D

Lapsista vanhimmat ovat syntyneet Italiassa, tuplat Suomessa kun kavimme kaantymassa taalla. Lapset ovat sopeutuneet hyvin ukomailla oloon. Tekeminen on sopeutua tanne Suomeen takaisin.

Mina en ole ollut toissa missaan ukomailla,enka osassa maissa edes olisi saanut tyoskennella viisumeiden takia ja senkin takia, etta olisi tippunut suomalaisesta sos.turvasta pois ja joutunut paikalliseen piiriin.
 
Merlion, mitä tykkäsitte Marseillesta? Olisi komennukselle ehkä mahdollista. Taitaa olla aika umpiranskankielistä porukkaa? Työkieli olisi englanti, mutta en osaa (vielä =) ) yhtään ranskaa, niin vapaa-aika voisi olla vähän kökköä...

Pitkästyitkö sä koskaan, kun et ollenkaan käynyt töissä? :D
 
Muutin Suomesta yli 20v. sitten ihan vaan huvikseni Espanjaan toihin. Lisaksi olen tyoskennellyt Ruotsissa, Saksassa, Englannissa, Kreikassa ja Sveitsissa. Toita olen saanut helposti. Lapset on syntyneet ulkomailla kuopusta lukuunottamatta. Talla hetkella asumme Sveitsissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Merlion, mitä tykkäsitte Marseillesta? Olisi komennukselle ehkä mahdollista. Taitaa olla aika umpiranskankielistä porukkaa? Työkieli olisi englanti, mutta en osaa (vielä =) ) yhtään ranskaa, niin vapaa-aika voisi olla vähän kökköä...

Pitkästyitkö sä koskaan, kun et ollenkaan käynyt töissä? :D


Paikkana on kaunis, hyvaa ruokaa mutta itse en henk.kohtaisesti kauheasti ranskalaisista perusta.

Ei ole tullut aika pitkaksi, painvastoin . Aika ei enaa riittanyt mihinkaan. Olen ollut vapaaehtoistyossa mukana, lasten kouluilla kavin muutaman kerran viikossa. Opettelin kielia.Kavin kokkikursseilla ja harrastin liikuntaa. Suoraan sanottuna nautin elamasta ja tein asioita mita olen aina halunnut . Ai niin olen ollut suomalaisten jarjestotoiminnassa mukana aina. Talla hetkellakin tyollistaa Singaporen suomalaiset ihan kiitettavasti.

Tama sivusto tokkii ihan alyttoman paljon just nyt muuten :/
 
fuge
Miehelle tarjoitui tilaisuus siirtyä töihin tänne niin sen vuoksi lähdettiin. Muutosta jonnekin ulkomaille oltiin haaveiltu jo pitkään. Nyt täällä Espanjassa ollaan reilu kolme vuotta viihdytty ja koti on täällä. Poika oli juuri vuoden täyttänyt kun muutettiin, joten ei muuta kotia tiedäkkään
 
Muutin pois Suomesta v.-86. Ruotsiin muutin,"loysin" miehen sielta. Toita oli helppo saada.
4 vuotta olen asunut Floridassa. Parhaillaan olen kotona kuopuksen kanssa,mutta olin pari vuotta tyoelamassa ennen sita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Mikä on ollut syy että olette muuttaneet suomesta ulkomaille?
Onko ulkomailta saanut helposti töitä?
Mä oon muuttanut neljästi. 2002 Saksaan au pairiksi, 2003 Belgiaan samoihin hommiin, 2006 kevään ja kesän olin Norjassa hotellissa työssä ja saman vuoden syksyn Amsterdamissa. Halusin pois Suomesta, ja Keski-Euroopasta myös pääsee paremmin matkustaan eteenpäin...

Just nyt on kiva olla taas Suomessa mutta voishan sitä vielä lähtee vaikka vaihtoon...;)

Mä en jaksa yhtään kuunnella, jos joku kolmikymppinen tai vanhempi tilittää että "voi voi, minäkin mietin silloin aikanaan mutta en uskaltanut/ei ollut rahaa/ei ollut kielitaitoa/en saanut aikaiseksi." Ja myöhemmin sitten itketään, kun on jo ns. pallo jalassa.

Vaikka ei kai perheenkään pitäisi olla este, oon sopinut jo miehen kanssa, että jos meille tulee joskus lapsia niin se ei tarkoita sitä ettenkö mä voisi edelleen matkustaa. Viikon-pari vuodessa hän varmasti pärjäisi lapsen kanssa ilman minuakin ;)

Huonoin puoli on paperisota ja kaikenlaisten veroasioiden säätö, jos pidemmäksi aikaa lähtee :(
 

Yhteistyössä