Ulkomaille matkustaminen, vääntäkää rautalangasta kokemattomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juntti

Vieras
Tarvitsen passin. Tsek. Tähän tietoni loppuukin. Olen kulkenut kotimaassa junalla ja bussilla, käynyt laivalla Tukholmassa ja Tallinnassa, tähän kokemukseni rajoittuukin. En ole ikinä lentänyt.

Jos haluan ostaa menolipun ulkomaille, voinko ostaa pelkän menolipun? Esim. Thaimaahan (vai -seen, sori en tiedä)? Vai onko pakko ostaa menopaluulippu? Onko joku rajattu aika, minkä aikaa saan oleskella maassa, jos lähden reppureissaamaan vailla määränpäätä, eli tarkoituksena lentää ensin Suomesta ensimmäiseen kohteeseen ja katsoa paikan päällä, mihin siitä jatkan? Pitääkö minun ostaa lippu ensin netistä vai voinko kävellä lentokentälle ja ostaa sieltä extempore-fiilikselle lipun jollekin lennolle? Ovatko lennot yleensä täynnä, että se lippuu kannattaa ostaa etukäteen? Pääseekö esim. Thaimaaseen suoralla lennolla, vai onko jossain joku välilasku ja minun pitää vaihtaa konetta? Kuinka sellaisesta oikeasti selviän, etten EKSY ja huomaa että kone meni jo? Onko millään sivustolla aloittelevalla matkaajalle rautalangasta väännettyjä vinkkejä? nimim. urpo, kiitollisena vastauksista.

Voit ostaa lipun netistä ennekkoon ja vain menon. ei tarvitse paluulippua. Joissakin maissa esim. USA ( taitaa olla australiakin ) on aika tarkkoja ihmisistä miksi tulevat maahan, niin sinne mennessä pitää tietää esim. yöpymispaikka ( ainakin se ensimmäinen ) Ja oleskelukin on rajattua. Vuosiksi ei siis voi noin vaan jäädä. Thaimaasta en ole varma, mutta eivät ole kai noin tarkkoja. Muista matkavakuutus! Se on TÄRKEÄ! Pääsee suoralla lennolla.

On niitä reppureissaajien omia sivustoja. Olen joskus lueskellu. Ja Thaimaasta kiinnostuneelle oli joku Thai-seura keskustelupalstoineen. Sieltä sain hyviä neuvoja ja vinkkejä.

Thaimaassa on rajattu oleskeluaika ilman viisumia. Olikohan jotain 30päivää. Helsingistä pääsee ainakin Bankogiin, Krabille ja Phuketiin suoraan. Mut välilaskujen kans saat halvemmat lennot todennäkösesti.

No, pelkkä yksisuuntainen lento tulee ainakin älyttömän kalliiksi verrattuna meno-paluuseen. Kyllä kai tavataan noita äkkilähtöjä löytyy aina johonkin, mutta yleensä ne liput tavataan ostaa etukäteen.
Nuo oleskeluajathan ovat maakohtaisia. Löytynevät ainakin lähetystöjen sivuilta tiedot.
Lentoyhtiöiden sivuilla on tiedot esim. siitä kuinka kauan ennen kannattaa kentällä olla. Yleensä 1-2 h ennen lennon lähtöä. (Kannattaa mennä ajoissa!!!) Eka tehdään check in lentoyhtien tiskillä (laitetaan matkatavarat menemään ruumaan, saadaan liput), sitten tullin läpi ja sitten ollaan lentokentän kansainvälisellä alueella oottelemassa että päästään koneeseen.

Osta matkavakuutus.

Tarvitsen passin. Tsek. Tähän tietoni loppuukin. Olen kulkenut kotimaassa junalla ja bussilla, käynyt laivalla Tukholmassa ja Tallinnassa, tähän kokemukseni rajoittuukin. En ole ikinä lentänyt.

Jos haluan ostaa menolipun ulkomaille, voinko ostaa pelkän menolipun? Esim. Thaimaahan (vai -seen, sori en tiedä)? Vai onko pakko ostaa menopaluulippu? Onko joku rajattu aika, minkä aikaa saan oleskella maassa, jos lähden reppureissaamaan vailla määränpäätä, eli tarkoituksena lentää ensin Suomesta ensimmäiseen kohteeseen ja katsoa paikan päällä, mihin siitä jatkan? Pitääkö minun ostaa lippu ensin netistä vai voinko kävellä lentokentälle ja ostaa sieltä extempore-fiilikselle lipun jollekin lennolle? Ovatko lennot yleensä täynnä, että se lippuu kannattaa ostaa etukäteen? Pääseekö esim. Thaimaaseen suoralla lennolla, vai onko jossain joku välilasku ja minun pitää vaihtaa konetta? Kuinka sellaisesta oikeasti selviän, etten EKSY ja huomaa että kone meni jo? Onko millään sivustolla aloittelevalla matkaajalle rautalangasta väännettyjä vinkkejä? nimim. urpo, kiitollisena vastauksista.

Ostat seutulipun, niin pääset valtion rajojen ulkopuolelle, ja kuukauden sisällä, jos vaihdat, niin saat samalla lipulla tulla takaisin.

Yhteistyössä