ulkomailla - syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Hei,
täällä yksi epätietoinen lähdössä lomalle etelä-eurooppaan parin vkon päästä ja nyt mietinkin, mitkä olisivat erityisesti sellaisia ruokia/ruoka-aineita joita ulkomailla tulisi välttää? Tietenkin samat, mitä täälläkin raskauden aikana, mutta olisiko jotain muita, joiden turvallisuudesta ei välttämättä voi olla varma? Miten esim. juustot, ovatko kaikki ""kovat"" juustot pastöroidusta maidosta? Ehkä taas turhaakin hössötystä, omalla järjenkäytöllähän pärjää aika pitkälle? Mutta jos on jotain hyviä vinkkejä vältettävistä tuotteista niin otan kiitoksella vastaan!
ä26, rv21+1

En nyt osaa neuvoja antaa. Olen itsekin lähdössä pariksi viikoksi etelä-eurooppaan, mutten ajatellut paljon stressata syömisiäni. Maitohappobakteerikuurin aloitan pari viikkoa ennen lähtöä komivuotiaan lapseni kanssa. Katkaravut ja muut epämääräiset merenelävät taidan jättää syömättä. Onneksi me emme ole kokonaan ravontoloiden armoilla.

Mutta minä myös otan neuvoja vastaan, jos joltain liikenee hyviä.

Lotta rv22

itse olen italiassa asuva suomalainen ja voin sanoa että täällä etelä-euroopassa kannattaa välttää raakaa lihaa,ja ilmakuivattua lihaa,ja salami-makkaraa.samoin myös simpukoita,ja muita äyriäisiä,ja tietysti raakaa kalaa.juustoista kannattaa välttää ihan samoja juttuja kuin suomessakin on kerrottu välttää,paitsi mozarellaa ja parmesani juustoa saa syödä mielin määrin(vaikka joku toisin on näillä sivuilla väittänyt!!).kahviakin kannattaa olla juomatta pajon koska se on paljon vahvempaa kuin suomessa.ja sit vielä cremillä täytetyt leivommaiset sis.raakaa munaa.ei tullut muuta mieleen,toivottavasti oli jotain apua.hyvää lomaa. p.s stressiä ei syömisestä kannata ottaa edes ulkomailla,lomailin raskaana keniassakin ja hyvin tuli syötyä hyvällä omallatunnolla kaikkea ja lomakin sujui loistavasti!

Kitos buffalina neuvoista.

Pistän tuon salamimakkaran korvan taakse, sitä en olisi huomannut ja mukavaa, jos parmesaani on ok, mozarellaa ei vatsani kestäisi muutenkaan. Italian reissusta onkin jäänyt mieleen nuo mahtavat leivonnaiset :)

Espanjaan olen lähdössä ja kohtuudella aion nauttia espressoakin, en ole missään saanut parempaa kahvia.

Oikein nautittavia lomahetkiä alkuperäisellekin, nautitaan olostamme.

Hei buffalina,

kiitos minunkin puolestani vinkeistä - tuli ihan hyviä, tosiaan noita makkaroita en varmaan olisikaan älynyt ""vältellä"".
Tarkoitus on viettää stressitön loma myös syömisen suhteen. Aurinkoista kesää sinulle!

Lisää vinkkejä saa mielellään laittaa!

Suuntaan syksymmällä lomalle Itä-Eurooppaan ja samoja juttuja mietin. Mites jugurtit ja jäätelö? Entä oletteko syöneet salaatteja ravintolassa? Mikä olisi ravintolaruuan ""varma vaihtoehto"" , onko sellaista?

Kai tässä pätee pitkälti se, miten tottunut on ylipäänsä syömään ulkomailla erilaisia ruokia. Eli jos on herkkä saamaan turistiripulia yms. niin kannattaa olla varovainen. Jos taas on tottunut syömään huoletta salaatteja ja muita eli elimistö on 'tottuneempi', niin sitten voi ottaa rennommin.

Jogurtit ja jätskit on melko varmaan itä-Euroopassakin pastöroidusta maidosta, eli siitä vaan.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä