Ulkomailla asuvia odottajia?

Moi Hemmi :)

Mä olen kysellyt eri lääkäritoimistoissa täällä Kiinassa kahdessa eri kaupungissa, mutta sama vastaus: ei oo eikä tiedä milloin tulee. Olen kysynyt useampaan kertaan ja hiilostanut heitä...

Se tässä on niin ironista, että mä olen edelleen Norjan kansanterveyslaitoksen jäsen, mulla ja miehellä on "Frivillig medlemskap i Folketrygden", joka on ulkomailla-asuville norjalaisille tarkoitettu erityissopimus. Sen mukaan mulla on täysi oikeus saada rokote muun riskiryhmän kanssa, mutta mun pitäisi tulla sen takia Norjaan. Tänne ne ei sitä toimita.

Olen soittanut Reiseklinikkenille Osloon, mutta eiväthän he tietenkään myy rokoteampulleja. Mulla olis kyl sopivasti ollut ystävä tulossa tänne marraskuun lopulla, että olisi voinut tuoda mukanaan.

Mun muistaakseni ulkomaillemuuton takia mulla ei myöskään ole fastlegeniä. Nyt yritän selvitellä sitä, mutta piti tilata PIN-koodit Skatteetatenin sivuilta, jotta pääsen sen katsomaan www.minfastlege.no -sivuilta. Koodit tulee postissa ja posti vie jonkun kaksi viikkoa tänne :headwall:
 
Kiitos Hemmi! :flower:

Mä jatkan ahkerasti kysekyjä eri lääkäreiden luona täällä, eikä voi muuta toivoa kuin saisivat sen rokotteen pikaisesti. Tai toivon, että se epidemia ei olisi niin paha eikä sairastuisi ollenkaan. Toiveajattelua, mahdollisesti.
 
No nyt ei tietoa saanko rokotteen vai en.Miehen sisko on töissä terveyskeskuksella ja oli kuullut siellä puhuttavan että josko sitä sikainfluenssarokotetta ei jaetakkaan raskaana oleville ja alle 18-v. lapsille.... en sitte tiiä kuinka paikkansa pitävää tietoa... mutta eikö ollut niin että Sveitsissä(?)ei rokotetta anneta raskaana oleville?Että onkohan Norja ottamassa nyt saman kannan.No,mulle on sanottu että rokotuksen saa 5.päivä,meen sitte sinne sillon notkuun ja kattoon mikä sillon tilanne... HANKALAA!Miksei voi vaan olla onnellisesti raskaana ja olla huolehtimatta mistään :(
 
Hemmi, Mä en ole tuosta kuullut mitään. Mitä pikaisesti olen yrittänyt katsoa nettilehtien otsikoita, niin vain hesarissa oli siitä mainittu. Ei kerrota suoraan, miksi Sveitsissä suhtaudutaan niin Glaxo -yhtiön Pandemrixiin, koska kuitenkin viranomaiset siellä hyväksyvän sen sijasta vastaavan sveitsiläsyhtiön rokotteen, jossa myös on adjuvantit.

Sun kannattaa kaiketi ottaa yhteyttä lääkäriisi maanantaina, ja kysyä tästä.
 
Vielä siitä rokotteesta...eli kyllä se jaetaan myös raskaana oleville täällä norjassakin,miehen sisko oli vain huhuja siellä terveystalolla kuullut ettei sitä annettaiskaan meille,kaikenlaisia juoruja....no,onneksi sitten kuitenkin näin =)
 
Tipu Topakka
Täällä myös yksi ulkomamma :wave: . Tein perjantaina testin, joka oli positiivinen =) Me asutaan Saksassa. Esikoinen syntyi Suomessa ja kuopus täällä ja tämä kolmonen myös täällä. Täälläkin ollaan kipulääke negatiivisia (Suomessa oli oikea "mömmö taivas" ). Ainoa kipulääkitys on epiduraali. Mitä Suomessa sai normaaliin synnytykseen, saa täällä vain sectioon.
Mä vielä olen kahden vaiheilla ton rokotuksen kanssa. Pelottaa ottaa, mutta pelottaa olla ottamatta. Ensiviikolla soitan ajan lääkärille, joka saa informoida minua kunnolla tuon rokotuksen osalta. Täällä ei pahemmin edes puhuta koko sikaflunssasta ja lähinnä possuhysteriaa olen seurannut vain täällä palstalla :D

Vaikka raskaus onkin vielä todella alussa ja mikään ei ole varmaa meneekö edes loppuun, niin silti mielessä jo kuinka haluan synnyttää :) Minulla ei epiduraalin laitto onnistu vinon selkärangan vuoksi, joten olisi mukava kokeilla vesisynnytystä. Viime synnytyksessä ei kerennyt altaaseen, kun vauva tuli niin nopeasti (kahden tunnin synnytys).
 

Yhteistyössä