Ulkomaanmatkanne vuonna 2014?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkailija

Vieras
Kertokaas uuden vuoden kunniaksi, minne olette tänä vuonna suuntaamassa ja milloin. Nostatetaan hiukan matkakuumetta :) Meillä tänä vuonna tiedossa näillä näkymin vaan Tukholman ja Tallinnan reissut, kun säästetään vuoden 2015 Yhdysvaltojen matkaan. Mutta innolla noitakin silti odotetaan. Tukholmaan lähdetään luultavasti huhtikuun aikana, ei olla vielä päätetty tarkkaa ajankohtaa. Tallinnaan sitten loppuvuodesta joulutoreja katsastamaan. Saa muuten antaa vinkkejä, jos täällä on kyseisissä kaupungeissa paljon matkailleita paikalla :)

Ens viikolla muutto Saksaan ja kesälomamatka suuntautunee Suomeen. Jossain vaiheessa olisi tarkoitus käydä Itävallassa ja Lontoossa. Portugalikin houkuttelisi. Työn puolesta pääsee matkustelemaan riittävästi rapakon taakse, joten lomat vietän mieluummin jossain muualla kuin pitkillä lennoilla :)

Meillä on kakkoskoti Espanjassa, joten siellä tulee käytyä useammankin kerran. Sitten varmaan muutama pitkä viikonloppu, kaupunkilomia

Wien 4 päivää Helmikuussa, Italia viikon alkukesästä, New York noin 5 päivää syksyllä (jouluostokset), joulun jälkeen kaukomatka reilu pari viikkoa, suuntaa ei vielä tiedetä. Lisäksi vielä Tallinnaa ja Pietaria, kun tuntuu siltä.

Maaliskuulla Kanarialle hakemaan lämpöä ja aurinkoa lasten kanssa, tod.näk kohde Lanzarote.
Kesällä varmaan kotimaata ja Tukholma.
Jouluksi haaveissa etelän lämpö mutta saa nähdä riittääkö budjetti.

Meillä on luultavasti tänä vuonna edessä muutto Yhdysvaltoihin, joten luultavasti siellä tulee matkustettua rajojen ulkopuolelle. Nykyisestä kotimaastamme aiomme matkustaa Suomeen, Venäjälle, Moldovaan. Luultavasti tulee käytyä myös muutamissa muissa Euroopan maissa, ainakin Kreikassa.

Paasiaisen aikoihin viideksi paivaksi Amsterdamiin. Kesalomamatkasta ei tieda viela. Jonnekin kauas tekisi mieli, mutta saastetaan "Buenos Airesista Tulimaahan" -reissuun, niin pakko varmaan pysya lahella. Puolaan voisi ehka kesalla menna pariksi viikoksi. Pakolliset ulkosuomalaisen Suomi-matkat kans pitaa tehda pari kertaa vuodessa.

Matkakuumetta pukkaa, mutta ei taida tänä vuonna olla koko perheellä yhtään yhteistä lomaa, joten eipä siinä paljon reissta sen enenpää kotimaassa kuin ulkomaillakaan. :(

Roomaan kesän alussa, ja ehkä Tunisiaan keskellä kauneinta Suomen kesää :D (jos sinne pääsee suht helposti lentämällä, jos ei, niin ehkäpä äkkilähtö Kreikkaan).

Kovasti houkuttelisi taas Teneriffa keväällä, mutta toisaalta houkuttelee myös vessan uusiminen ja alakerran lattioiden uusiminen sekä alakerran kaapistojen saattaminen tälle vuosituhannelle. Nämä kaikki maksaa yhden neljän hengen matkan verran, mutta ehkä ensi vuonna sitten taas kevätreissu?

Niin, ja ne Hampurin joulumarkkinat on edelleen näkemättä, hmph.

Helmi - maaliskuussa lähtään joko Thaikkulaan, Kap Verdeen tai Kanarialle. Vielä puntaroidaan vaihtoehtoja. Kesäloma taitaapi kulua koto Suomea ja Ruotsia kiertäen. Syksyllä tai jouluksi sitten lämpöön uudelleen. Ollaan aika spontaaneja näissä matkalähdöissä, joten kaikkea ei vielä tiedä :D

Oltuani poissa kotoa lomamatkoilla vuoden 2013 aikana yhteensä 11 viikkoa ja käytyäni 7 eri maassa (joista neljä ihan uusia minulle, nimittäin Brasilia, Meksiko, Panama ja Norja) en halua tänä vuonna mennä mihinkään. Mulla on ihan mukava kotikin, jos vaikka olisin välillä täällä?

No. Voihan olla että loppusyksyllä iskee joku auringon kaipuu? Tai sitten ei...

(Itse asiassa ensi viikolla olen lähdössä Tukholmaan työmatkalle. Mut niitä ei lasketa eihän?)

Meillä on hiukan isommat suunnitelmat kesäksi 2015 joten mitään kummoista ulkomaan matkaa ei ole tänä vuonna tiedossa. Varmaan käyn Tallinnassa ostoksilla tai sitten käydään Kazimierzissa. Tosin Tallinnassa olin viime vuonna kaksi kertaa joten en tiedä kiinnostaako se sitten niin paljoa. Ainakin ompelutarvikkeita pitäisi hakea kyllä.

Yhteistyössä