Ulkomaalaiset puolisot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katinka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katinka

Vieras
Juolahti tuosta nimiturinasta mieleeni, että miten te suhtaudutte, kun kuulette että suomalaisella naisella on ulkomaalainen puoliso? Tuleeko mitään erityistä mieleen (esim. että tuo suhde ei kyllä kestä, tai että wau onpas hienoa)? Onko mielipide eri riippuen siitä mistä maasta mies tulee? Voisitko itse ottaa muun kuin suomalaisen miehen?

itse olen naimisissa amerikkalaisen miehen kanssa ja asutaan tällä hetkellä suomessa. ei olla kyllä törmätty ikinä negatiivisiin suhtautumisiin, ainoastaan vain positiivisiin. meillä muutenkin oli tapaaminen aika erilainen joten paljon on tullut wau kommentteja:)

Mulla on turkkilainen mies, enkä osaa ajatella ulkomaalaista puolisoa sen kummallisempana juttuna, kuin että jollain on vaikka tamperelainen puoliso, opettajapuoliso, tai silmälasipäinen puoliso.
Mutta myönnettäköön, että kun kuulen salamarakkaudesta tyyliin "menin viikon lomalle Alanyaan, neljäntenä iltana tapasin mieheni, mentiin samantien kihloihin ja kolmen viikon päästä matkustin Turkkiin omiin häihini, se reissu kesti viikon ja nyt odottelen että mies saisi oleskeluluvan Suomeen jotta voitaisiin aloittaa yhteinen elämä" niin ensireaktio on että JUST :headwall: |O . Eikä ne liitot yleensä kyllä sitten kestäkään, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mulla on turkkilainen mies, enkä osaa ajatella ulkomaalaista puolisoa sen kummallisempana juttuna, kuin että jollain on vaikka tamperelainen puoliso, opettajapuoliso, tai silmälasipäinen puoliso.
Mutta myönnettäköön, että kun kuulen salamarakkaudesta tyyliin "menin viikon lomalle Alanyaan, neljäntenä iltana tapasin mieheni, mentiin samantien kihloihin ja kolmen viikon päästä matkustin Turkkiin omiin häihini, se reissu kesti viikon ja nyt odottelen että mies saisi oleskeluluvan Suomeen jotta voitaisiin aloittaa yhteinen elämä" niin ensireaktio on että JUST :headwall: |O . Eikä ne liitot yleensä kyllä sitten kestäkään, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

mulla on kanssa ulkomaalainen mies ,ja katseita välillä tulee mut antaa tulla... :D

Åboriginal ootko joutunut paljon taistelemaan viisumin takia?? mulla on itse asiassa parikin tuttua jolla turkkilainen mies ja suomeen tulo ollut vaikeaa tai itse asiassa toinen vieläkin odottaa viisumia odottanut jo vuoden... :/ miten teil asiat on edistynyt jos saa udelle :flower:

Salamanteri, sulla englantilainen puoliso, sehän on hienoa. Mutta ne joilla "****" puolisona, niin ei hienoa. Tämä on yleinen mielipide ihan varmasti. Ja tämä mielipide on myös minullakin.

ulkomaalainen löytyy täältäkin..
Ja kommentteja on tullu laidasta laitaan. Mutta
044.gif
tässä ollaan edelleen yhdessä epäilijöistä huolimatta kohta 8vuotta naimisissa.

ps auts:mulla on kokemusta eeeerittäin pitkästä tappelusta paprujen kanssa.. vuoden kestävästä ja kaikista asteikoista.

täällä myös nainen jolla turkkilainen puoliso, ja olen tavannut mieheni suomessa, en lomamatkalla. Ja tänä vuonna meille tulee 10 vuotta. Epäilijöitä riittä aina tyyliin kohta nuokin varmaan eroo...
.

Jos jollain on vaikka afrikkalainen mies, niin ensi ajatus on, että siinä on syynä vain se että saa asua Suomessa ja saada kaikki mahdolliset tukiaiset sun muut... ja sama oikeastaan jos mies on Lähi-Idästä tai muualta sen tapaisesta paikasta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Salamanteri, sulla englantilainen puoliso, sehän on hienoa. Mutta ne joilla "****" puolisona, niin ei hienoa. Tämä on yleinen mielipide ihan varmasti. Ja tämä mielipide on myös minullakin.

Jos "****" tarkoittaa neekeriä, niin mä oon sit sellasen vaimo. Suomessa ollaan tavattu mut me ollaankin sit sellanen nopee pariskunta, istuttiin viis tuntia kahvilla ja kun nähtiin seuraavan kerran vajaa viikko myöhemmin päätettiin että menään parin viikon päästä naimisiin. Siitä tulee kesäkuussa 3 vuotta ja poika täyttää samaan aikaan 2v.

Ei oo kukaan pahaa sanaa sanonu, mitä ne mielessään ajattelee en tiedä, eikä kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja blackie:
Hei mä en tohon kakkaan lähde ollenkaan mukaan. Samaa juttua kuin Perussuomalaisilta, mutta fanaattisempi versio. t. tummaihoinen suomalainen

Miten sä voit olla tummaihoinen JA suomalainen? Sulla on sukujuuret jossain muualla, et sä ole suomalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Pikkuinkkuli, muistuttaisin palstan säännöistä: 5. Ei rasismia, kiroilua tai muita asiattomuuksia.

Ihmisillä on mielipiteen ja aatteen vapaus, Pinki hyvä. Ketään ei saa syrjiä sen takia, ei edes rasistia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Pikkuinkkuli, muistuttaisin palstan säännöistä: 5. Ei rasismia, kiroilua tai muita asiattomuuksia.

Entäs sananvapaus?

sananvapaus on ja pitääkin olla. voi miettiä, kuinka sen kantansa tuo esille. aikaisemmin pistämäsi kommentti 'rodun sotkijat' ei kuulu netiketin mukaiseen kirjoitteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten sä voit olla tummaihoinen JA suomalainen? Sulla on sukujuuret jossain muualla, et sä ole suomalainen.

Minut adoptoitiin tänne Kolumbiasta kun olin vuoden ikäinen, eikä mitään siteitä sinne ole... vain ulkonäkö erottaa muista suomalaisista. Olen kasvanut täysin tässä kulttuurissa!

En poistattanut mitään tekstiä, aiheutit sen itse, inkkuli...

Mä olen ollut afrikkalaistaustaisen (joo, just sellasen n*******) miehen kanssa.
En ole enää, enkä koskaan aio enää ollakaan.

Ennen en ajatellut mitään, kun näin pariskunnan jotka ovat eri syntyperää. Nyt käy joskus mielessä että "mitenköhän tossakin tulee käymään", tai et "mikshän toi nainen on ton kanssa". En tosin sitä sen kummemmin jää miettimään. Se ajatus menee muualle yhtä nopeesti kun tulee mieleenkin.

Tehkööt kukin niinkun parhaaks näkee. Toivon että jokainen on onnellinen valitsemallaan tiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja blackie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Minut adoptoitiin tänne Kolumbiasta kun olin vuoden ikäinen, eikä mitään siteitä sinne ole... vain ulkonäkö erottaa muista suomalaisista. Olen kasvanut täysin tässä kulttuurissa!

En poistattanut mitään tekstiä, aiheutit sen itse, inkkuli...

Sinä ET OLE suomalainen, piste. Sä olet Kolumbiasta, sun sukujuuret on siellä.