ulkoiluvaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maijameikäläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maijameikäläinen

Vieras
Hei

Täällä ihmettelee myös uusi tuleva äiti (esikoistaan odottava) vaikka ei niin tuore muuten. Raskaus mennyt kaiken kaikkiaan hyvin ilman oireita. Kuulun siis siihen onnelliseen ryhmään :)
Vatsa alkaa kasvamaan kovaa vauhtia (vko 20) ja on ollut aika hankkia vaatteita mitkä mahtuis päälle. Muita vaatteita löytyykin, mutta mutta. Mistä ulkoiluvaatteita? Onko ainut mahdollisuus hankkia jostakin vain niin suurta kokoa että vatsa mahtuu ja housut sitten roikkuu miten sattuu (on kuin lainavehkeissä kävelis) Onko kellään tietoa? Onko ulkoiluvaatteissa missää huomioitu tämä ohitse menevä tilanne. Koska perheessä on palveluskoira joka tarvitsee muutaman päivittäisen lenkkinsä (niinkuin emäntänsäkin) Olis kiva olla oikeesti jotakin päällä ko ajankohtana. Miehen vaatteista ei apua koska koko eromme on sen verran suuri.

Monissa collegehousuissa ja verkkareissahan on joustava resori vyötäröllä eli sopivat jalkaan raskaanakin. Samoin ainakin mun tuulitakit ja coretex-takit on sen verran väljiä, että mahtuvat hyvin vielä päälle. Mulla menossa nyt siis jo loppuraskaus ja maha on jo iso, mutta olen pärjännyt ihan noilla vanhoilla ulkoiluvaatteilla.

Ahkerana kirpparikiertäjänä muistan jossain nähneeni Niken mamma-ulkoiluhousut. Kaipa niitä siis jostain uutenakin saa (=

Tai jos ompelutaitoa löytyy, niin ei muuta kun soveltamaan samaa kikkaa kuin mä aion käyttää myös muihin housuihini. Puoliympyrä etumuksesta pois ja resoria tilalle tai vaihtoehtoisesti kolmiomaiset resorikiilat sivusaumoihin (;
Jos ei halua tähän tarkoitukseen uhrata kalliita merkkivaatteita, niin voithan ostaa (muuten kuin masusta) sopivankokoiset halpistuuli/verkkahousut.

Mulla on kans kohta 19 viikkoa esikoisen odotusta täynnä, joten pitänee pikkuhiljaa tosiaan ruveta muokkaamaan noita pöksyjä. Toistaiseksi menee vielä omat jalkaan...

Mä mietin samaa ongelmaa samasta syystä. Olen tullut siihen tulokseen, että kait se on pakko leikellä, muotoilla ja ommella uusiksi vanhimmat DryMax-housut. Ei oikein innosta lähteä märkään metsään missään tuulipuvun housuissa saati verkkareissa. Se on kyllä jännä homma, että nykyisten takkien kanssa tulee tuskin ongelmia, kun ovat niin reiluja, mutta samaan pukuun kuuluvat housut alkavat tehdä tiukkaa nyt 18+ viikolla.

Minä olen taas ihmetellyt tässä raskauden alkuvaiheessa ihan toisenlaista asiaa: kun nykysissä ulkoilupuvuissa takki on paljon naftimpi kuin housut. Ostin vastikään Umbron puvun, ja löysin sopivan kokoisen takin (ei mikään pintaa pitkin menevä, mahtuu tarvittaessa toinenkin paita väliin) mutta housut on kuin Pelle Hermannilla, henkselit piti tässä vaiheessa hommata. Olisin jättänyt kauppaan jos ei tämä tila olis ollut jo tiedossa :)
Talvisen kevyttoppapuvun kans mulla oli ihan sama ongelma, jos olis ottanut sopivan kokoiset housut niin takki olis ollut liian pieni.
Kuitenkin normaalivaatteissa käytän samaa kokoa sekä ylä- että alaosassa ja näin on ollut koko ikäni, olenpa ollut sitten hoikempi tai vähemmän sellainen.

Yhteistyössä