oikeasti, mikä juttu tämä on että on pakko ulkoilla kaksikertaa päivässä monta tuntia tai tulee maailman loppu.
Minä en itse viihdy ulkona. Mulla on siellä helkatin tylsää ja jo vartin päästä alan vilkuilla kelloa että voiko mennä sisälle. Kesällä, kun voin vaikka lukea samalla niin viihdy paremmin.
Meillä kolmesta lapsesta yksi on samanlainen kuin minä. Yksi on taas tullut isäänsä ja vaikka asuisi ulkona ja yksi on siltä väliltä.
Ja me käydään fiiliksen mukaan ulkona. Välillä viihdytään siellä enemmän. Välillä ei käydä ollenkaan, näinä päiviniä yleensä iskä vie sitten lapset illalla ulos. Ja jokainen tulee sitten sisälle sitämukaa kun tahtoo.
Enkä minä suostu potemaan huonoa omatuntoa tästä tai ottamaan ressiä. Tämä sopii meille.
Ja ei, meillä ei istuta tietokoneen tai telkkarin ääressä. Meillä leikitään, pelataan lautapelejä, luetaan, leivotaan. Juuri eräs äiti päivitteli minulle kuinka HE ainakin ovat jokapäivä montatuntia ulkona. Noh, sitten he syövät jotain valmisruokia kun on niin kova nälkä eivätkä he pidä ruuanlaitosta.
Meillä taas jokainen lapsi osaa leipoa ja tehdä ruokaa ja saavat osallistua siihen. 2v teki just kaurakeksejä. 5v osaa rikkoa kananmunat siististi. yms.
Eli eikö jokainen voisi mennä tavallaan ja tehdä sitä mistä tykkää. Myös lapset.
Kesällä ulkoillaan sitten enemmän, talvella iskä käyttää lapsia hiihtämässä ja luistelemassa, pulkkailemassa yms.
Minä en.
anteeksi purkautumiseni, välillä vain ärsyttää kun joillekkin tämä ulkoilu on kuin uskonto ja ihan kaikkien maailman ihmisten pitäisi tehdä samalla lailla kuin heidän. Muuten tulee maailman loppu.