Ulkoilusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusavuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusavuton"

Vieras
Käyttekö kaksi kertaa ulkona joka päivä? Mä en jaksaisi mutta yritetään. Joinakin aamuina on vaan niin kiva jäädä sisälle löhöämään. Lapsi leikkii ja on tyytyväinen.

Pitääkö siellä ulkona käydä kaksi kertaa päivässä? :)

Ei pidä. Meillä lapsi on päiväkodissa. Siellä ulkoillaan kaksi kertaa päivässä (yleensä). Mutta silti me mennään vielä ulos liki joka ilta iltaruoan jälkeen. Varsinkin nyt kun on lunta, niin on paljon kivempia leikkejä ulkona kuin sisällä. Minäkin viihdyn ulkona paremmin ja tulee toimistotyöläiselle edes vähän happihyppyä. Mutta kukaan ei pakota mitään.

oikeasti, mikä juttu tämä on että on pakko ulkoilla kaksikertaa päivässä monta tuntia tai tulee maailman loppu.

Minä en itse viihdy ulkona. Mulla on siellä helkatin tylsää ja jo vartin päästä alan vilkuilla kelloa että voiko mennä sisälle. Kesällä, kun voin vaikka lukea samalla niin viihdy paremmin.

Meillä kolmesta lapsesta yksi on samanlainen kuin minä. Yksi on taas tullut isäänsä ja vaikka asuisi ulkona ja yksi on siltä väliltä.

Ja me käydään fiiliksen mukaan ulkona. Välillä viihdytään siellä enemmän. Välillä ei käydä ollenkaan, näinä päiviniä yleensä iskä vie sitten lapset illalla ulos. Ja jokainen tulee sitten sisälle sitämukaa kun tahtoo.

Enkä minä suostu potemaan huonoa omatuntoa tästä tai ottamaan ressiä. Tämä sopii meille.

Ja ei, meillä ei istuta tietokoneen tai telkkarin ääressä. Meillä leikitään, pelataan lautapelejä, luetaan, leivotaan. Juuri eräs äiti päivitteli minulle kuinka HE ainakin ovat jokapäivä montatuntia ulkona. Noh, sitten he syövät jotain valmisruokia kun on niin kova nälkä eivätkä he pidä ruuanlaitosta.

Meillä taas jokainen lapsi osaa leipoa ja tehdä ruokaa ja saavat osallistua siihen. 2v teki just kaurakeksejä. 5v osaa rikkoa kananmunat siististi. yms.

Eli eikö jokainen voisi mennä tavallaan ja tehdä sitä mistä tykkää. Myös lapset.
Kesällä ulkoillaan sitten enemmän, talvella iskä käyttää lapsia hiihtämässä ja luistelemassa, pulkkailemassa yms.
Minä en.

anteeksi purkautumiseni, välillä vain ärsyttää kun joillekkin tämä ulkoilu on kuin uskonto ja ihan kaikkien maailman ihmisten pitäisi tehdä samalla lailla kuin heidän. Muuten tulee maailman loppu.

[QUOTE="mä";25415141]Pääasia on kait se että lapsi saa liikuntaa kunnolla sen 2h per päivä .
Rattaissa istuminen ei ole liikkumista :)[/QUOTE]

Niin =) meillä on välillä temppurata olohuoneessa :D

Mieluummin ulkoilen kuin laitan ruokaa, joten me ollaan paljon ulkona ja syödään välillä päivälliseksi pelkkää perunaa ja kananmunaa.

Mä kauhistutan teitä sillä ettei sadekelillä meillä mennä ulos ollenkaan. vanhempi tosin ulkoili itsekseen silloin. nyt käydään usein kun on lunta, mutta tuona parin kuukauden pituisena mustana märkäkautena ei oltu ulkona kuin pakolliset liikkumiset. yleensä käydään päivittäin, mutta kurakelit jää kyllä väliin, ei sillä ettei oo vaatetusta, vaan sillä ettei tuolla pihalla oo mitään tekemistä, ja ilma on kylmä ja kostea, pakkasellakin on lämpimämpää.

Purnaajalle: yleinen suositus on että lapsi liikkuu kunnolla 2 tuntia päivässä - monet kokee että helpompaa se on tehdä siellä ulkona, joten siksi kai tämä yleinen käsitys, että pitäisi ulkoilla pari tuntia päivässä.

Me käydään ulkona aina aamupäivällä, illalla sitten vaihtelevasti, mutta pyrkimys olisi siihen että ennen iltapalaa käytäis ulkoilemassa.

No ei käydä. Normaalina päivänä käydään kerran pihalla, ollaan se 1-3h sitten.
Aamupäivästä oon ihan koomassa ja yleensä vaan chillataan aamut. Ollaan yökkäreissä ja lapset leikkii rauhassa ja äiti juo kahvia ja lukee lehden. Ja näihin aikoihin nuo nukkuukin sitten jo, että se aamu menee nopeesti ohi.

Päikkäreiden jälkeen syödään (herää 12-13) ja syönnin jälkeen ulos. Ollaan ulkona vasta n. klo 16. Sisälle sillein että pääsee suoraan pesuille, iltapalalle ja nukkumaan.

On myös niitäkin päiviä jolloin ei mennä ulos ollenkaan. Tai että ulkoiluaika käytetään kaupassa käyntiin. Lapset istuu rattaissa tai kävelee vierellä, mutta en sitä laske ulkoiluksi, kun lapset ei pääse temmeltämään :D

Enkä pode minkäänlaisia omantunnon tuskia siitä, ettei käydä kahdesti päivässä ulkona.

Yhteistyössä