Ulkoilusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kysy mielipidettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kysy mielipidettä

Vieras
Meillä on aidattu piha ja asumme omakotitalossa. Olen päästänyt lapset keskenään ulos jos ulko-ovi auki ja katselen tiuhaan ikkunasta. Lapset ovat seitsemän ja toinen melkein kolme.

Mitä sanois kun et kerran mielipidettä kysy.
Jos pihalla ei ole "vaarapaikkoja" niin miks ei kunhan muistat että alle 3v on vielä aikas "kekseliäs" ja arvaamaton. Hitsi oliks toi nyt mielipide ...tais olla :(

mäkin päästän mee pojan 3v yksin pihal ja saa jopa mummulaanki men yksin(asuu saman tien varressa ja se pihatie menee mee pihan läpi...autoja kulkee,mut toi menee nii puskas et ei o pelkoo et alle jäis....haukkukaa vaa,mut kyl mä lapseni tunnen paremmi ku te =)

Tottakai kurkin ja suurimman osan ajasta olen itse ulkona heidän kanssaan. 7-vuotias nyt tietenkin osaa jo olla ja yhdessä he leikkivät keskenään tuossa ihan ikkunan alla. Ei ole kaivoja ja räystäsaavitkin on otettu pois kun pelkään niitä.

Tälläiset asiathan on tietenkin lapsistakin kiinni. En ole jättänyt heitteille, vaikka ruokaa teenkin samalla kun lapset ulkona. Siinä ne ravaa edes takaisin milloin milläkin asialla ja ikkuna ja ovi auki kuulen ään et miltei koko ajan.
Lapsuuden kodissani me olimme kyllä ihan keskenään aina ulkona, siksi en ole ymmärtänyt tässä olevan mitään omituista.

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
mäkin päästän mee pojan 3v yksin pihal ja saa jopa mummulaanki men yksin(asuu saman tien varressa ja se pihatie menee mee pihan läpi...autoja kulkee,mut toi menee nii puskas et ei o pelkoo et alle jäis....haukkukaa vaa,mut kyl mä lapseni tunnen paremmi ku te =)

Onnea vaan . toivottavasti ei lapses löydy iltiksen lööpeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:

Onnea vaan . toivottavasti ei lapses löydy iltiksen lööpeistä.

Toivotaan ettei omasi löydy myöskään.

Siis mitä uhkarohkeaa on päästää 7-vee yksin pihalle. Se melkein kolmevuotias on vain satunnaisesti pihalla 7-veen kanssa ja silloinkin olen koko ajan kärppänä tarkistamassa. Melkein sama kun olisi tekemässä pihatöitä toisella puolella pihaa kun, että ole keittiössä.....
Siis eikö ekaluokkalainen saa olla yksin ulkona????????

Yhteistyössä