Ulkoilu kahden taaperon kanssa

Miten te muut hoidatte ulkoilun kahden taaperon kanssa? Meidän lapset on 1v 2kk ja 2v 6kk ja tuo ulkoilu tuntuu niin hankalalta välillä. Kuopus ei välttämättä enää nuku kärryssä eikä siten halua siellä istuakaan. Kun sitten päästää kuopuksen kävelemään niin tietysti saa kulkea perässä kokoajan ja esikoinen on siinä vaiheessa kun karkuun juokseminen on maailman kivoin juttu. :whistle: Omaa pihaa meillä ei ole eikä tuo lähipuistokaan ole aidattu. Hyviä ideoita kaivataan.
 
en tiiä onko tästä yhtään apua... meillä on kaksoset 1v9kk ja välillä ulkona meno on aika hurjaa. Toinen viilettää toiseen suuntaan ja toinen toiseen... se on vaan ite juostava perässä niin kauan aikaa että alkaa totella. Ensin otettava kiinni se kumpi on menossa vaarallisempaan paikkaan
Meilläkään ei ole aidattu piha, mutta ympäristö rauhallinen, ei ole vilkasta tietä aivan likellä jne... leikkipuisto missä käydään on puistoalueella, joten siellä on hyvä ulkoilla. :whistle:
 
eikä tääkään varmaan auta :D toivottavasti lohduttaa,ei se kauaa kestä :D

Ja itse huokaisen helpotuksesta kun toi vaihe on jo ohi.
vuos ikä eroo lapsilla ja mä muistan ton...

mut jotenkin siitä on vaan selvitty,jälkeenpäin aateltuna valjaat ois ollu kivat ees toisella :D
 
Paras vinkki multa ois että ulkoilee aidatussa puistossa niin ei koko ajan tarvitse juosta perässä.. mutta jos teillä ei simmosta oo lähellä niin se on tylsää. :/

Isomman kanssa toki jo kannattaa puhuakin vaaroista ja pitää selkeitä rajoja mihin saa mennä ja mihin ei.
Haastavaa se on mutta kyllä siitä selviää.. perhepäivähoitajalla voi tuon ikäisiä olla nelin kappalein.. :)
 
Gluteus maximus
Meillä 3v ja 1v7kk ja aina on ulkoilut sujuneet erittäin hyvin. Silloin kun kuopus oli vauva niin nukkui vaunuissa ja taaperon kanssa oltiin se aika puistossa ja pihalla kun nukkui. Nyt kun kuopus jo isompi niin viihtyvät hyvin puistoissa ja metsässä kun on muitakin kavereita. Minä olen tehnyt selväksi esikoiselle, että rattaista pidetään kiinni silloin kun kävellään. Kuopus istuu rattaissa.
 
Meillä isommat samalla ikäerolla kuin sulla. Meillä oli varmaankin sitten hyvä se kerrostalon piha, jossa useinmiten olimme, koska suurempaa ongelmaa ei ollut. Nuorempi välillä karkaili, mutta leikkipaikan läheisyydessä ei ollut erityisen vaarallisia paikkoja, joten en ottanut siitä stressiä.
 
Meillä sujuu oikeestaan tosi hyvin :) Pienet 3v2kk ja 2x 1v8kk . Meillä on tosin hyvä oma piha ja rauhallinen alue muutenkin. Myös lähipuisto on suojaisa. Kaksoset on vielä aika "kiinni minussa", että ei ne kovin kauas tohtis lähteekään .
 

Yhteistyössä