ulkoiletteko muutenkin 1v kanssa kuin vaunuilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
vähän tämmöstä aamu kyselyä... eli käyttekö ulkoilemassa 1 vuotiaan kanssa muutenkin kuin vaunuissa nukkumassa? meillä 1v kyllä kävelee jo kengät jalassa ulkonakin mutta ei liiemmin käydä ulkona seisoskelemassa/pulkalla muuten kuin jos on asiaa johonkin.. sitten samalla kun ollaan esim autolla menossa johonkin ollaan ulkona ensin jonkun aikaa. muuten nukkuu joka päivä 2h vaunussa pihalla..minusta riittää ne vaunu unet ulkoiluksi näin pienellä.

Taapero on 1v3kk.ta ja ulkoillaan muutenkin kuin vain vaunuilemalla. Eilenkin taapero touhusi pihalla kun minä kolasin. Toisinaan isommat sisarukset vetävät pulkassa taikka hyppivät koko sakki lumihangessa :D

Eli ulkoillaan ulkoillaan.

Esikoisen kanssa aika vähän tuli ulkoiltua sen nukkumisen lisäksi. Sitten kun lapsia on useampia, niin on selvää, että ulkoillaan niitten kanssa, ja jos 1v on hereillä, niin totta kai mukana menossa.

Hyvällä kelillä ulkoillaan kyllä muutenki ku vaunuissa.. Meidän 1v2kk ei vielä kävele, mutta konttaa hurjaa vauhtia ympäri pihaa.. Itse kuljen perässä ja ihmettelen lapsen kanssa kaikkia lumikökkäreitä ja risuja, joita hän innoissaan esittelee..:D

Mutta jos on vähänkin ikävämpi keli, ni sit saa se vaunulenkki riittää.. Lasta ei ehkä kauheesti huono ilma haittaisi, mutta ite en jaksa/viitsi/halua mennä tuohon pihaan seisoskelemaan, kun lapsi vielä viihtyy sisätiloissakin päivän (ehkä eri asia sit, kun lapselle tulee lisää ikää ja rupee sisällä tylsistymään)..

Ulkoillaan vaikka isommat ovat koulussa. Minä en jaksa koko päivää sisällä möllöttää ja lapsikin viihtyy ulkona. Ja vaunulenkki tarjoaa äidille mahdollisuuden lenkkeilyyn vaan lapselle se on vain istumista ja katselemista. Joten edelleenkin vastaus on,että kyllä ulkoillaan :D

Kyllä meillä 1v jo konttaili ulkona lumessa viime talvena, vaikka ei edes kävellyt. Pari kolme kertaa viikossa pyrittiin ulkoilemaan muutenkin kuin nukkuen. Js keväällä/kesällä on sitten konttailevien kanssa oltu pihalla jo pitkiä pätkiä. Vähän hiekkalapiota käteen (toimii talvellakin) jne. Vaatteet pitää tietty olla sopivat kulutusta varten, eikä ne äitin ostamat ylikalliit Ticketit, joiden vesipilaria raaskitaan testata vain rattaissa :) :) Kirppiskama toimii hyvin! Nytkin olen ostanut kevättä varten kestävää käytettyä vk-vaatetta heinäkuun vauvalle.

Me ulkoiltiin puolivuotiaasta lähtien, kun silloin maa oli kesäkuussa kuivaa ja lapsi sai konttailla ja tutkia pihaa :) siitä se sitten jatkui, syksyllä oppi kävelemään, ja kun ensilumi satoi niin sepä olikin hankalaa kun joka askeleella piti kumartua pyyhkimään se "lika" pois kengältä :D Seuraaavana kesänä ei enää päiväunillekaan nukahtanut ja ulkoilut piteni, ja ulkoilu on edelleen "piintynyt tapa" (lapsi 12v)

Yhteistyössä