Ulkoileeko teidän 4-vuotiaat yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin

Vieras
Me asutaan kerrostalossa ja tyttö nyt kahtena päivänä halunnut yksin ulos. Tulee n.15-20min. käymään sisällä. Tarkistaa kai että äiti on paikalla :) Ikkunasta näkyy tohon alas, mutta ei hiekkalaatikoille jotka kauempana..Lapsia on koko ajan iso lauma ulkona, myös pienempiä mutta silti arveluttaa. En kuulemma edes enää saa tulla ulos mukaan, vaan haluaa mennä itse!

poika 3v4kk ja en kyllä uskalla päästä yksin ulos.. ja rivitalossa asutaan, ja pihalla yleensä muitaki lapsia (vanhempien kanssa) ja hyvin meidän ikkunasta näkee tohon, mutta en silti päästäis vielä yksin..

Ei ulkoile 4v8kk yksin. Jotkut mulle sanoo, että laita ihmeessä pihalle, mutta ei poika edes halua mennä yksin. Sitäpaitsi täytyyhän tuon pienemmänkin (2v) päästä myös ulos, joten kolmisin tietysti aina mennään pihalle.

Kyllä tuo meidän 4 vuotias tyttö tuossa omalla pihalla saa yksin ulkona olla. Mut muualle ei oo asiaa yksin. Yleensä kun touhuaa yksin ulkona, on tuossa leikkimökissään tai hiekkalaatikolla, molempiin ihan suora näköyhteys keittiön ikkunasta.

Ja pakko vielä muokkailla sen verran, että kyllä tää kanssa niin lapsi kohtainen asia on.. Mä en näe mitään syytä miksi toi meidän tyttö ei vois tuossa pihassa yksinään olla. On nyt siis 4v ja 4kk, on jo viime syksynä siinä yksinäänkin ollut.

No siinä on aika vissi ero, onko lapsi "4-vuotias" 3 v 9 kk vanhana vai 4 v 11 kk vanhana. Ja lapsissa kanssa todella suuri ero!

Mutta voisinpa olettaa, ettei meidän lapsi vielä juuri 4-vuotta täyttäneenä ulkoilisi yksin, jos olisi vanhempi isosisarus, ehkä, mutta muuten ei.

no tuossahan nuo on kaksistaan pihalla kaks-ja kolme vuotiaat.. itellä tosin kokoajan täys hälytysvalmius ja tän kun saan kirjotettua ni itekki painun pihalle..mutta me siis asutaan maalla, ja oma aidattu piha, ni eivä ihan heti hukkateille pääse..

Saa mennä 4v yksin pihalle jos tahtoo. Meidän piha on kauttaaltaan aidattu ja porttia lapset ei osaa itse avata. Vesistöjä ei lähellä, joten hyvin uskallan aina hetkeksi päästää yksikseen :)

Ulkoilee vuoden vanhemman sisaruksensa kanssa. Täysi näkö- ja kuuloyhteys koko ajan ja piha rauhallisella paikalla. Ja ovat niin kovaäänisiä muutenkin että ne kyllä kuulee.

Yhteistyössä